1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
XM V6 24V
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 juli 2006 07:23 PM

Ik was aan het denken om een xm te kopen, en vermits ik onlangs met een XM V6 24V heb gereden van 91 zou ik meer willen wetenover deze wagens heb gehoord dat het verbruik wel buitensporig is maar wat erger is is dat de motor het vlug begeeft omwille van een constructiefout.en drooglopen… feit is dat deze motoren 200 PK en dus wel goed vooruit gaan bijna zoals een cx gti turbo
Wat zijn de voor en de nadelen van dit type?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 juli 2006 08:03 PM
  [ # 1 ]

verbruik hou 1 op 7 aan tot 1 op 9 wat betreft de motor daar moet je wel voor uitkijken als het goed is zijn de nokkenassen slecht en wil het wel veel voorkomen dat de koppeling slecht is

bekijk ook de electrische speelgoed of alles werkt enz

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 08 juli 2006 08:44 PM
  [ # 2 ]

Scheurende spruitstukken komen ook regelmatig voor. Nieuwe zijn schreeuwend duur, goede gebruikte lastig te vinden. De uitlaat is ook veel duurder dan van een 12v trouwens.

Om te rijden is het een feest, vooral hoog in de toeren is het geluid prachtig en op autobahn-snelheden laat je een CX GtiT2 achter je.

Groet,

L

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 juli 2006 12:22 AM
  [ # 3 ]

bij een serie II schijn je minder last te kunnen krijgen van de elektriek vanwege betere stekker/massa/verbindingen etc.

en hoe zat dat ook alweer met die motortypen die zijn gebruikt, distributie riem vs. distributie ketting…?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 09 juli 2006 12:32 AM
  [ # 4 ]

Volgens mij heeft bxsport interesse in een oude 90 graden ZPJ4 en niet in een 60 graden ES9J4. Het zijn heel verschillende auto’s eigenlijk.

Groet,

L

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 09 juli 2006 04:36 PM
  [ # 5 ]

Hier een ervaringsdeskundige van beide types:

De oude ZPJ4 V6 24V is een heerlijke motor, maar je loopt er wel op leeg. Er zit inderdaad een constructiefout in de motor waardoor deze te weinig olie krijgt. Gevolg zijn versleten nokkenassen. Dit zou door een modificatie niet meer zo moeten zijn, maar het blijft een zwak punt.

Zeker gezien veel mensen deze motor door het fantastische geluid in de hoge toeren gaan berijden als een racewagen…. Dan gaat het dus fout. Heb zelf met een V6 24v uit 1990 ca. 50.000Km gereden. Toen zijn het blokje kaboem.

Spruitstukken scheuren idd ook regelmatig en de uitlaat is ook niet te betalen.

tenzij je heel handig bent of onbeperkt geld hebt dus niet aan beginnen.

Wel een geweldige auto om te berijden. Snel en een fantastisch geluid. Uiteraard ook dorstig, ca. 1:8.

Distributie gaat doormiddel van een ketting.

De nieuwe 24v heeft een distributieriem, loopt ca 1:10 onder gelijke condities en heeft de bovengenoemde problemen niet. Is alleen duurder in aanschaf.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juli 2006 04:50 PM
  [ # 6 ]

misschien kijken naar een V6.12?
volgens mij veel betrouwbaarder en rustiger Wink

en heeft wel gewoon diravi ook Smile
mocht je automaat liefhebber zijn dan is daar ook makkelijk aan te komen.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 juli 2006 07:53 PM
  [ # 7 ]

ja ik zou het liefst zo’n XM V624V van de eerste generatie hebben heb er eens even mee gereden en dat is werkelijk heel mooi dat geluid bijna zoals in mijn bxsport dat geluid is ik een beetje in mijn cx’n wel is het zo dat onderdelen blijkbaar echt wel duur zijn hé uitlaat en zo is blijkbaar ook anders dan bij een gewone V6…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 juli 2006 08:09 PM
  [ # 8 ]

ps kan er mij iemand zeggen van wanneer dat die nieuwe motor werd geleverd? is dat 93 of 94?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 juli 2006 08:15 PM
  [ # 9 ]

De ES9J4 werd vanaf 97 pas geleverd geloof ik.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 juli 2006 08:27 PM
  [ # 10 ]

Klopt en die had standaard 24 kleppen denk ik hé Ik zoek toch naar de eerste serie… maar die blijken moeilijk te vinden….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 juli 2006 08:28 PM
  [ # 11 ]
bxsport schreef:

Klopt en die had standaard 24 kleppen denk ik hé Ik zoek toch naar de eerste serie… maar die blijken moeilijk te vinden….

zoek je een complete of mag er bijv ooh een zijn waar iets werk aan zit

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 09 juli 2006 09:08 PM
  [ # 12 ]

Voorkeur heeft eentje van voor 1992.

Dan kan je de katjes weghalen….

Leuke van zo’n oude 24v is ook die heerlijke lucht die je ruikt als je een stuk flink hebt doorgetrokken. Heel vergelijkbaar met een sport. Maar idd moeilijk te vinden (meeste zijn de blokjes al van overleden) maar meestal niet duur.

Zou er stiekem ook wel weer eentje willen hebben…

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 juli 2006 09:10 PM
  [ # 13 ]

in noord frankrijk staat er een met 140000km op de klok alleen voorbumper en interiuer is eruit dat staat nu in utrecht Twisted Evil

verder zag de auto er goed uit Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 juli 2006 10:20 PM
  [ # 14 ]

Voor mij mag het er een zijn die optisch niet meer zo mooi is maar liefst mechanisch wel goed, ik ken wel wat van cx maar xm zit weeral helemaal anders ineen… met al die elektronica, juist het geluid is vergelijkbaar met een sport! Alleen zijn eht daar de 2 dubbele carbus die het racy geluid geven nu nog een vraagje die andere v6 motors hebben die ook zo’n geluid ? Of niet? bv de laatste V6 met standaard 24 kleppen. Deze is miss iets makkelijker te vinden…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 juli 2006 10:20 PM
  [ # 15 ]

Voor mij mag het er een zijn die optisch niet meer zo mooi is maar liefst mechanisch wel goed, ik ken wel wat van cx maar xm zit weeral helemaal anders ineen… met al die elektronica, juist het geluid is vergelijkbaar met een sport! Alleen zijn eht daar de 2 dubbele carbus die het racy geluid geven nu nog een vraagje die andere v6 motors hebben die ook zo’n geluid ? Of niet? bv de laatste V6 met standaard 24 kleppen. Deze is miss iets makkelijker te vinden…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook