Tom Duckpower schreef:Jeps, en de audi heeft nogal lage bandjes, maar ondanks dat, stap je na een lange rit uit alsof je net uit je bed stapt.
En het mag dan allemaal stuiteren, rammelen hoor je het niet..
En al onze comfortable wagens maar rammelen…
Welke auto’s zitten dan beter in elkaar?
Zo zeg, we hebben een “NSB-er” in ons midden. . . Maar alle gekheid op een stokje: Mijn xsara rammelt niet, hoor, en is toch een STUK soepeler dan zo’n Fauti, eh, Audi. Zowiezo zou je eens auto’s van gelijke prijs moeten vergelijken, dan gaat de vergelijking er al heel anders uitzien.
En: onze comfortabele wagens zitten het best in elkaar.
Groeten,
Jan
PrutsyLJ schreef:ik begin te twijfelen aan de oprechtheidvan je citroën liefde
doe maar…
ik zal later denk ik nooit een citroen kopen als dagelijkse/eerste auto.
Heb nu mijn eend, en totdat het niet meer kan (te weinig ruimte in de auto) rij ik daar dagelijks mee.
Ik zou ze niet kopen omdat ik ze niet mooi vind, maar omdat ik me erzelf niet mee zie rijden.
Als ik nu naar buiten kijk, dan zie ik de mooie saab 900/93 uit 1998 van mijn buurman staan. Daar zie ik me wel mee rijden.
Een Mitsubishi Galant van het laatste model ook, net als een vorig model BMW 5 serie, huidige Audi A4. Ik zie mezelf dus niet in een Xant, C5, Xsara of wat dan ook rijden.
Citroen’s als hobby auto zal ik wel altijd hebben. Heb de DS(derde neus) en CX S1 hoog op mijn lijstje staan…
Maar als dagelijkse auto liever iets dat waardevast is..
Tom Duckpower schreef:
Als ik nu naar buiten kijk, dan zie ik de mooie saab 900/93 uit 1998 van mijn buurman staan. Daar zie ik me wel mee rijden.
Een Mitsubishi Galant van het laatste model ook, net als een vorig model BMW 5 serie, huidige Audi A4. Ik zie mezelf dus niet in een Xant, C5, Xsara of wat dan ook rijden.Citroen’s als hobby auto zal ik wel altijd hebben. Heb de DS(derde neus) en CX S1 hoog op mijn lijstje staan…
Maar als dagelijkse auto liever iets dat waardevast is..
Nee, daar heb je wat aan, een auto die hooguit iets waardevaster is maar waar je geen plezier aan beleeft…
Vergist je trouwens niet in de waardevastheid van die dingen, dat valt nog fiks tegen. Ze zijn nieuw ook duurder, dan is het ook niet gek dat ze tweedehands duurder zijn.
Groeten,
Jan
Tom Duckpower schreef:
En het mag dan allemaal stuiteren, rammelen hoor je het niet..
En al onze comfortable wagens maar rammelen…
Welke auto’s zitten dan beter in elkaar?
Hmmmm,
Hoorde ik dan toch mijn 100 km terug geparkeerde ZX toen ik in de Passat van een collega een rammeltje meende te horen?
Overigens wel vreemd dat dat rammeltje over ging toen ik de deurklink vasthield. (en nee, die passat is nog niet zo heel oud)
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mijn Xantia rammelt totaal niet. Dat geldt ook voor de Berlingo, tenzij de kinderen weer eens wat in een van de opbergvakken hebben gelegd, en die zijn zo groot dat het altijd gaat schuiven bijvoorbeeld. Wat ook zo raar is, is bijvoorbeeld het feit dat mijn ZX het altijd deed en helemaal geen roest had (alleen bij de tankdop). Van een Citroën kan je dus ook al niet meer op aan. Dus als ik eens te laat op het werk kwam, dan zei ik altijd dat ik panne had gehad, en iedereen geloofde dat meteen…....
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat betreft waardevastheid, noem mij eens een nieuwerwetse middenklasser waaraan je een goede investering doet bij aankoop?
Autorijden kost geld, en als dat dan toch zo is, laat het dan ook maar leuk zijn!
En ik kan mij dus ook moeilijk inhouden als mijn buurman uit zijn gloednieuwe Alfa stapt en zegt dat hij toch echt goddelijk rijd… Zoiets zit kennelijk tussen de oren.
En natuurlijk zijn er niet-cits die goed/lekker rijden, en natuurlijk bestaan er degelijkere wagens, en natuurlijk bestaan er waardevastere wagens.
Maar er is geen een leuker!
Maar dat is een persoonlijke keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. En Tom, als jij gelukkig kan zijn met minder, dan is dat toch mooi!
Koop op vrijdag een auto (nieuw, bij de dealer), zet er 2000kilometers op en verkoop hem de maandag er op weer terug aan dezelfde dealer. Ik wil wel eens weten hoeveel euro per kilometer de afschrijving dan is.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Koop op vrijdag een auto (nieuw, bij de dealer), zet er 2000kilometers op en verkoop hem de maandag er op weer terug aan dezelfde dealer. Ik wil wel eens weten hoeveel euro per kilometer de afschrijving dan is.
dit kan je nooit vergelijken als de auto op je naam al komt gaat er direct al een smak geld af daar hoef je niet voor te rijden
Kun je nagaan ! Geen meter rijden en toch dondert de prijs in elkaar als een kaartenhuis tijdens een aardbeving.
Schijt aan originaliteit.
het gaat er meer om wat een auto na 6 jaar of meer nog waard is..
Dat een auto het meest afschrijft in de eerste 2 jaar is algemeen bekend..
dus niet echt een lekker argument
Koop een ouwe Eend, rij er een weekend mee en verkoop hem dan weer Is vast veel meer waardevast !
Schijt aan originaliteit.
Tom Duckpower schreef:het gaat er meer om wat een auto na 6 jaar of meer nog waard is..
Dat een auto het meest afschrijft in de eerste 2 jaar is algemeen bekend..
dus niet echt een lekker argument
kan ik ook wel antwoord op geven bij een dealer gaat er zo 1000 euro af
maar het kan ook anders zie in het te koop gespot topic met die cx diesel
en toch probeer ik mijn vrouw te overhalen om de Honda Jazz (1.5 jaar oud en nieuw net geen 13000) in te ruilen voor een C4
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ja, maar das een Citroën
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ja, maar das een Citroën
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017