REMACCU LEKT
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 juli 2006 02:54 AM

Bij het thuiskomen van de technische controle met de SM,zag ik bij het binnen rijden van mijn garage een flinke plas staan onder mijn DS.
En aangezien er geen airco instaat,werd ik heel curieus om te zien wat er scheelde!!
Bij nader bekijken,zag ik dat het LHM was,wat er uitliep!
Ik haalde er de looplamp bij, en zag dat de gedeelde remaccu aan de gevezen rand helemaal vol LHM hing!!
De leidingen zijn droog bij de aansluitingen!! heeft er hier ook al iemand ervaring mee gehad??
Want links en rechts vertelde men mij dat dit nog nooit gekend was ,dat een remaccu plots zo ging lekken!
Het is een 3 gaats gedeelde remaccu voor een DS 21 I.E. hydrauliek!
Bestaan er nu gelaste versies en wat moet dit kosten??
Ook wou ik graag weten hoe ik deze vervang?? welke procedure ik moet volgen en of het hydrauliek systeem moet afgetapt worden??
graag juli ervaringen Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 juli 2006 01:57 AM
  [ # 1 ]

Ervaringen zijn inmiddels niet meer nodig,ik heb er een gereviseerde ingeknutseld!! (gehaald bij tom verheyden) betaald: €52 voor de accu,€ 3 voor de rubbertjes en ik heb me ook 2 liter LHM meegebracht,prijs € 9 totaal € 64 en ik kon weer werken Very Happy
Toch weer heel wat werk aan gehad hoor.
Zichtbaar zit de remaccu op een gemakkelijke plaats,maar is niet zo makkelijk bereikbaar als het er uit ziet!
Dus… heb ik eerst de koeltunnel met bijhorende hoes verwijderd,om gemakkelijk kunnen te werken en alleen al om de druk weg te laten gaan op de hoge druk regelaar.
ik heb dus ook de platte traverse en de lichten stang moeten verwijderen,dit om de koeltunnel er makkelijk uit te krijgen!! dan de leidingen losgemaakt,welke vlot los kwamen en dan de nieuwe remaccu geplaatst,maar nog niet bevestigd.
Ik heb eerst de leidingen erop geschroefd met nieuwe rubbertjes,losvast met de hand.
dan heb ik de accu bevestigd met het plaatje en de 3 stangetjes + moertjes en dan de leidingen gewoon niet te strak aangedraaid!
Motor gestart en hogedrukschroef dicht.
Op druk laten komen en reeds een liter LHM toegevoegd,dan op de centrifugaalregelaar alles goed ontlucht en gespeeld met de vering tot alles stabiel bleef staan en de remdruk weergekeerd was!!
En zo ontdekte ik dat hier al eerder een licht probleem moet geweest zijn,want nu draait de hogedrukpomp veel trager en slaat ze maar om de 40 sec. op,vroeger alle 25 sec.
En ik ben zonet nog even gaan voelen aan de leidingen,ze blijven droog!!
morgen nog even chekken en dan een ritje gaan maken!! en zo heb ik dan weer iets bij geleerd over mijn DS Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2006 12:39 PM
  [ # 2 ]

Een vervangende bol is het type uit de CX. Dat is een drieweg voet waar een standaard gelaste hoofdbol oppast. Die combi is wel groter maar is pas te maken.
Maargoed. Je bent al klaar!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 juli 2006 11:51 PM
  [ # 3 ]
bogaard77 schreef:

Een vervangende bol is het type uit de CX. Dat is een drieweg voet waar een standaard gelaste hoofdbol oppast. Die combi is wel groter maar is pas te maken.
Maargoed. Je bent al klaar!
Cool

ja hoor!! en dit voor een leek Laughing
maar ik ben zelf technieker dus,wel geen autotechnieker,maar kom… en ‘t een en ander wijst zichzelf uit!! het is nl. ook een voorwerp met leidingen verbonden zoals in mijn stiel,dus veel kwaad kon ik er niet aan doen hée!! en om een leiding te verwisselen van plaats moet je s’ochtends al spek met eieren gegeten hebben Laughing
Neen, echt, ik krijg daar echt een kik van,als ik eerst met schrik aan zo iets begin,maar daarna toch O zo blij ben met het resultaat Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 juli 2006 12:28 AM
  [ # 4 ]

zijn dat trouwens orginele franse kenteken platen: 1971 sm 87 of staat deze alleen leuk erop voor de verkoop/aankoop Idea
dat 87 zal wel staan voor de regio in frankrijk ...neem ik aan

het gaat hierbij natuurlijk om de sm Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juli 2006 12:33 AM
  [ # 5 ]
citroen23 schreef:

zijn dat trouwens orginele franse kenteken platen: 1971 sm 87 of staat deze alleen leuk erop voor de verkoop/aankoop Idea
dat 87 zal wel staan voor de regio in frankrijk ...neem ik aan

het gaat hierbij natuurlijk om de sm Wink

dit zijn volgens de carte grise,de originele platen.
Ik ben er zo mee naar de technische controle gereden en daar was er ook al vraag naar!! en inderdaad!! een unieke nummerplaat 1971= bouwjaar,SM het wagentype en 87 is het arrondissement ou la préfecture van Limoges Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 juli 2006 12:35 AM
  [ # 6 ]

zoiets vermoede ik al:1971= bouwjaar,SM het wagentype en 87 is het arrondissement ou la préfecture van Limoges ......heel erg Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juli 2006 12:38 AM
  [ # 7 ]
citroen23 schreef:

zoiets vermoede ik al:1971= bouwjaar,SM het wagentype en 87 is het arrondissement ou la préfecture van Limoges ......heel erg Cool

jammer dat ik ze in België niet mag gebruiken!! of ik zou moeten resideren in La Douce France Laughing

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook