Ik ben van plan een BX 1.9 TZI aan te schaffen. Na lang twijfelen mijn Dyane te koop gezet. Wil graag iets comfortabeler rijden en een auto hebben waar ik wat makkelijker mee weg kan. Dit moet uiteraard een Citroën zijn! Well, nu heb ik dus wat op het oog. Ik vroeg me alleen af wat een BX 1.9 TZI per maand of kwartaal in de wegenbelasting kost en hoeveel km’s de auto ongeveer kan maken. Ben dus wel benieuwd naar hoge km - standen.
Daan
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
op http://www.autoweek.nl kon je vroeger gewoon opzoeken wat een auto kost in de wegenbelasting, misschien de moeite waard om daar even te kijken, want het verschilt per provincie
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
inderdaad, verschil per provincie.
op http://www.autobelastingen.nl kan je het ook volledig terug vinden.
Ik was voor dezelfde categorie 77euro per kwartaal kwijt in N. Br.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Zie aan, dat scheelt al. Woon in Zwolle / Overijssel. Volgens mij willen ze daar minder vangen dan in de Randstad. Maar dat heb ik dus nooit geweten hé, dat daar verschil in zat.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Verschil tussen de duurste en de goedkoopste provincie is ong. 25euro per jaar…
Randstad is over het algemeen ietsjes duurder ja..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Verschil tussen de duurste en de goedkoopste provincie is ong. 25euro per jaar…
Randstad is over het algemeen ietsjes duurder ja..
Noordholland is juist goedkoper.
Zuid holland weer duurder..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
en gelderland ook duur ..
maar volgens mij kan je met zo´n TZI ook makkelijk de 2 ton rijden , al vaker dat soort standen voor bij zien komen.
Het hangt allemaal van het onderhoud af…
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:en gelderland ook duur ..
maar volgens mij kan je met zo´n TZI ook makkelijk de 2 ton rijden , al vaker dat soort standen voor bij zien komen.
Het hangt allemaal van het onderhoud af…
Die paar EUR verschil in wegenbelasting zal je de kop niet kosten. De operationele kosten kunnen je wel absoluut nekken als je een maandagmorgen exemplaar aanschaft bij een handelaar voor teveel geld (sorry, “flying duckman”).
De TZI die ik op het oog heb is nu zo’n tien jaar in het bezit van de 2 eigenaar. Deze eigenaar is monteur bij een Citroëngarage… Heeft altijd zelf het juiste onderhoud uitgevoerd. Ook belangrijke punten (o.a draagarmen) zijn vervangen of gereviseerd. De huidige km-stand is 191.000km. Ik heb de indruk dat de bx nog wel een tijdje mee kan…
Morgen ga ik kijken, iemand nog tips waar ik zeker op moet letten / naar moet vragen?
Daan
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Bram schreef:Simpele Ziel schreef:Verschil tussen de duurste en de goedkoopste provincie is ong. 25euro per jaar…
Randstad is over het algemeen ietsjes duurder ja..
Noordholland is juist goedkoper.
friesland is het goedkoopst:)
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Daantje schreef:De TZI die ik op het oog heb is nu zo’n tien jaar in het bezit van de 2 eigenaar. Deze eigenaar is monteur bij een Citroëngarage… Heeft altijd zelf het juiste onderhoud uitgevoerd. Ook belangrijke punten (o.a draagarmen) zijn vervangen of gereviseerd. De huidige km-stand is 191.000km. Ik heb de indruk dat de bx nog wel een tijdje mee kan…
Morgen ga ik kijken, iemand nog tips waar ik zeker op moet letten / naar moet vragen?
Daan
190 valt nog best mee, vooral voor een 1900
mijn ex chic had 380 000 op gas gelopen (1.6)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Morgen ga ik kijken, iemand nog tips waar ik zeker op moet letten / naar moet vragen?
Zou toch vragen hoelang de distributieriem erop ligt, en als de bx van begin 90 is de staat van de leidingen.
Kan makkelijk nog een tonnetje bij
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Daantje schreef:De TZI die ik op het oog heb is nu zo’n tien jaar in het bezit van de 2 eigenaar. Deze eigenaar is monteur bij een Citroëngarage… Heeft altijd zelf het juiste onderhoud uitgevoerd. Ook belangrijke punten (o.a draagarmen) zijn vervangen of gereviseerd. De huidige km-stand is 191.000km. Ik heb de indruk dat de bx nog wel een tijdje mee kan…
Morgen ga ik kijken, iemand nog tips waar ik zeker op moet letten / naar moet vragen?
Daan
Dat de vpprgeschiedenis bekend is, is zeker een pluspunt. Je wilt geen TZI hebben die de vorige eigenaar heeft weggedaan om dat ze de injectieproblemen maar niet opgelost krijgen.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daantje schreef:De TZI die ik op het oog heb is nu zo’n tien jaar in het bezit van de 2 eigenaar. Deze eigenaar is monteur bij een Citroëngarage… Heeft altijd zelf het juiste onderhoud uitgevoerd. Ook belangrijke punten (o.a draagarmen) zijn vervangen of gereviseerd. De huidige km-stand is 191.000km. Ik heb de indruk dat de bx nog wel een tijdje mee kan…
Morgen ga ik kijken, iemand nog tips waar ik zeker op moet letten / naar moet vragen?
Daan
eigenaar is zelf monteur
als hij hem al 10 jaar heeft (dat kan je controleren op rdw.nl als je het kenteken weet) dan zal de auto waarschijnlijk wel in goede staat zijn.
enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat hij hem wegdoet omdat hij iets weet dat jij niet weet
mpostma schreef:Daantje schreef:De TZI die ik op het oog heb is nu zo’n tien jaar in het bezit van de 2 eigenaar. Deze eigenaar is monteur bij een Citroëngarage… Heeft altijd zelf het juiste onderhoud uitgevoerd. Ook belangrijke punten (o.a draagarmen) zijn vervangen of gereviseerd. De huidige km-stand is 191.000km. Ik heb de indruk dat de bx nog wel een tijdje mee kan…
Morgen ga ik kijken, iemand nog tips waar ik zeker op moet letten / naar moet vragen?
Daan
Dat de vpprgeschiedenis bekend is, is zeker een pluspunt. Je wilt geen TZI hebben die de vorige eigenaar heeft weggedaan om dat ze de injectieproblemen maar niet opgelost krijgen.
Zijn de klepseals al eens vervangen? Deze motor wil wel eens olie gaan gebruiken omdat de klepsteelrubbers zijn bezweken aan ouderdom…