Bedrading trekhaak
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267

Gepost: 10 juli 2006 02:47 AM

ik heb even een vraagje.

vandaag de caravan opgehaald en er is eea mis met de verlichting, het probleem ligt sowieso bij mijn auto. remlicht deed het helemaal niet en gewoon licht icm knipperlicht maakt er een kermis van.

ik wil ga iig de stekkerdoos vervangen maar nu lopen er er 2 draden rechtstreeks van mijn accu naar de linker achterlichtunit.
het betreft een zwarte en groene draad vanaf de + pool met een zekering ertussen.
de unit zelf heb ik nog niet open gemaakt om te kijken hoe die twee draden zitten, ik weet wel zodra er een zekering tussen zet dat deze er meteen uitknalt.

Wie weet waarvoor deze groene en zwarte draad voor dient????

Oh ja, ik heb dus een 13-polige stekker, ws door de dealer zelf gemonteerd. wordt dan bij de dealer alleen de 7 polen aangesloten of pakken ze dan ook meteen een pool voor het mistachterlicht???

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 10 juli 2006 01:47 PM
  [ # 1 ]

Re: Bedrading trekhaak

ik heb even een vraagje.

vandaag de caravan opgehaald en er is eea mis met de verlichting, het probleem ligt sowieso bij mijn auto. remlicht deed het helemaal niet en gewoon licht icm knipperlicht maakt er een kermis van.

Lijkt mij een slechte massa verbinding : stekker van de caravan en auto met kontaktspray reinigen kan een oplossing zijn

ik wil ga iig de stekkerdoos vervangen maar nu lopen er er 2 draden rechtstreeks van mijn accu naar de linker achterlichtunit.
het betreft een zwarte en groene draad vanaf de + pool met een zekering ertussen.

Zijn normaal de spanningsdraden voor de verlichting in de caravan

de unit zelf heb ik nog niet open gemaakt om te kijken hoe die twee draden zitten, ik weet wel zodra er een zekering tussen zet dat deze er meteen uitknalt.

Wie weet waarvoor deze groene en zwarte draad voor dient????

Oh ja, ik heb dus een 13-polige stekker, ws door de dealer zelf gemonteerd. wordt dan bij de dealer alleen de 7 polen aangesloten of pakken ze dan ook meteen een pool voor het mistachterlicht

Met die dertienpolige stekker ben ik nioet vertrouwd dus kan ik niet op antwoorden

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 10 juli 2006 06:43 PM
  [ # 2 ]

Je schrijft niet of het ooit wel heeft gewerkt bij jou weten, dus ik ga er maar van uit dat dit niet het geval is. Een tijdje geleden heb ik een trekhaak gemonteerd op m’n XM met een universele contactdoos uit China oid. Toen ik die voor het eerst aansloot had ik ook een dergelijke kermis als jij nu beschrijft. Met behulp van deze site;  http://www.caravanhandboek.nl/ch6-elektriciteit.htm  kwam ik erachter dat er meerdere draden verkeerd aangesloten waren. Ik zou dat eerst eens ff checken voordat je alles gaat vernieuwen.

Animal triste post coitum

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook