Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja ik gebruik een menggas. 10 % argon 90 Co2. Ik weet dat het officieel niet kan maar als het gietijzer heet is werkt het wel ( als nood oplossing)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nou even een update….......... ik heb een nieuw spruitstuk gekocht, was niet goedkoop (~€260 ex btw) . twee tapeinden van mijn uitlaat spruitstuk waren al afgebroken en bij nadere inspectie bleken ze niet aan de auto uit te boren.
Ik heb dus nu ook de kop maar losgehaald, waarbij uiteraard ook nog een kopbout afbrak .
Inmiddels afgebroken tapeinden uit de aluminium kop geboord (met de boor kolom) en een nieuw gat M10 (ipv M8 origineel) geboord.
Nu ik alles los heb kan ik ook goed bij mijn kachel kraan aan de achterzijde dus dat pak ik ook gelijk maar aan. Alleen ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest maar kan echt niet ontdekken hoe ik de knop en het schijfje aan de voorzijde loshaal om bij de boutjes te komen. In het exploded view boek kon ik niks vinden wie weet hoe dit zit?
Ook een hitte schiltje gehaald bij chyparse, helaas niet het oorspronkelijk passende. Ze hebben hem wel even aangepast voor me zodat het wel past op mijn startmotor maar ik denk dat ik toch even een nieuwe maak die beter past.
Start motor vervangen wordt wel een heel project zo…....
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je bent goed bezig Bram!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Kan het zo zijn dat mijn startmotor geen hitteschild hoort te hebben? Ik ga zojuist door TOME heen voor modellen van 66 tot 69 en op pagina 562.79 zie ik de exploded view voor motor type DV en daar staat geen hitteschildje afgebeeld, is er iemand met een ID19B die even kan checken of hij ook wel of geen hitteschildje heeft?
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bram-id19B schreef:Kan het zo zijn dat mijn startmotor geen hitteschild hoort te hebben? Ik ga zojuist door TOME heen voor modellen van 66 tot 69 en op pagina 562.79 zie ik de exploded view voor motor type DV en daar staat geen hitteschildje afgebeeld, is er iemand met een ID19B die even kan checken of hij ook wel of geen hitteschildje heeft?
Het lijkt me sterk maar ik weet het niet zeker.
Wat ik wel zeker weet is dat je startmotor zonder schild zo weer stuk is….Origineel of niet…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nou alles zit weer in elkaar , zat allemaal een beetje tegen, maar dan heb je ook wat.
De originele cilinderkop pakking is kennelijk niet meer leverbaar voor een DV motor maar volgens de mannen van chyparse houd de pakking voor de latere motoren ook.
Startmotor start echt als een tierelier, zo heeft mijn ID nog nooit gestart!!!
Verder alle moertjes vervangen die ik los heb gehad…...wel met gevolg dat M7 nu SW 11 heeft en M8 SW 13 (dus geen 12 meer) maar daar kom ik wel overheen.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi Werk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Startmotor start echt als een tierelier, zo heeft mijn ID nog nooit gestart!!!
Elke keer als je weg rijdt heb je eer van je werk, sweet.
Orgineel heeft als het goed is deze starter geen hitteschild, maar het is wel zo verstandig om er even wat op te verzinnen.
Ajeto!!!
Ik heb hetzelfde probleem met mijn startmoter, hij tikt ook alleen nog maar. Ik heb het hitteschild er al zonder problemen uitgekregen. Alleen hoe zit die startmotor zelf vast en wat moet ik losdraaien? Ik kan het namelijk niet zo een twee drie zien. Verder staat er dat ik het anti trilgewicht moet losmaken: waar moet dat? Ergens achter het spatbord of zo, want ook hier zie ik niks waar ik hem zomaar kan losmaken..
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
startmotor zit met 3 boutjes vast aan de versnellingsbak, de startmotor heeft tapgaten, boutkoppen zitten dus aan de bak kant (voorzijde).
Tril gewicht zit tegen het frame aangebout (kan niet missen), het is een stuk gietijzer waar de startmotor op vastloopt bij het weghalen (als je dat zou vergeten)
op bijgaande foto zie je het gewicht aan de bestuurders kant, aan de bijrijders zijde zit het op dezelfde plaats.
suc6
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
wil ik wel toevoegen dat ertegen aan tikken met en stuk hard hout ook kan helpen. niet voor langer langer termijn… maar de bendix zit nu vast, door viezigheid enzo. die schiet dan weer los.
meestal is uitbouwen ene schoonmaken een optie. soms ertegen aan meppen en weer starten…
groet!
.komma
Hmm done.. starmoter er uit ligt nu op t buro hier .. wat meppen hielp maar tijdelijk, zal dus de bendix wel zijn.
Ik wil die bendix graag los van de startmotor hebben maar ook die zit op een zeer onduidelijke manier vast, zie ik iets over het hoofd? Ik krijg het niet los als ik de vier boutjes aan de voorkant los maak.
Een losse bendix is nl maar 35 euro en startmotor is toch wat duurder.. :S
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
Ok, het probleem is al opgelost. De starmotor los werkt alleen maar af en toe, dus vermoedelijk is daar een spoel van doorgebrand. Dus toch maar een nieuwe halen dan ... ..
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.