2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
opmerkingen nieuwe forum….
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 14 oktober 2004 01:25 PM
  [ # 16 ]
easternnl schreef:

wij designen ook altijd voor 1024x768.

Wel een wat minder professionele instelling voor een bedrijf dan. Een professionele instelling zou zijn: wij ontwerpen voor alle resoluties, beeldschermen, OS’en, browsers, etc.

35% (!) gebruikt nog altijd 800x600, 50% 1024x768 en 10% groter.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 14 oktober 2004 01:29 PM
  [ # 17 ]

Ik vind het nieuwe forum fantastisch. Zeer strak, subtiel en complementair kleurgebruik en lijntjes. Overzichtelijk en strak geheel.
Enige puntje dat ik kan vinden: de plaatjes op de startpagina zijn in Flash (heeft niet iedereen) en verschijnen niet random. Dus ik zie altijd 1 en dezelfde foto, log in, en zie vervolgens niks meer. Javascriptje van een paar regels kan dat trouwens ook regelen. Oh, en de linkerkolom met avatars, etc. is wat breed misschien.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 14 oktober 2004 01:49 PM
  [ # 18 ]

over de resolutie kan ik nog wel inkomen dat het niet gebruikersvriendelijk is, maar het wordt toch echt een keer tijd dat mensen 1024x768 gaan draaien.
Wat flash betreft ben ik het helemaal niet met handjes eens. Iedereen heeft wel flash tegenwoordig. En zo niet kan het heel simpel worden geinstalleerd. Ik denk dat je niet meer om flash heen kan op het internet.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 oktober 2004 02:15 PM
  [ # 19 ]
Xantippe schreef:

Het kan zijn dat Bram IVM zijn ogen liever 800 x 600 verkiest IPV 1024 x 768. Vandaar mijn opmerking over die 19"monitor.

Ik heb toen ook een klant in de winkel gehad die klaagde dat zijn nieuwe Computer niet meer op 640 x 480 kon. Zijn vrouw was aan een oog blind en aan het andere zag ze maar voor zoveel %. Toen heb ik ‘m maar de vergrootglasfunctie in windows laten zien.
Komt die vrouw later bij me in de winkel mij vriendelijk bedanken en zeggen dat ze nog nooit zo fijn met de computer heeft kunnen werken.

Idee Bram?

Nee Xantippe…....ik ben niet zo’n rijke SP’er die zomaar een 19’’ inch monitor kan aanschaffen. Laughing  Wink

Niks vergrootglas of nieuwe monitor dus….de Hansol 17 ‘’ waar ik hier op zit, is prima…..ook onze spellen draaien op 800 x 600…..en die ga ik niet allemaal opnieuw instellen, omdat (alleen) het Citroen-forum opeens een hogere resolutie heeft gekregen. Confused

Leujel heeft het goed begrepen, ben het helemaal met hem eens. Exclamation
V.w.b. de voorpagina…..ik vind het ook wat te commercieel…..had niet gedacht dat dit het resultaat zou worden.

En waar is nou die knop *berichten sinds laatste bezoek* gebleven ? ConfusedConfused

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat Erik hier van vind Neutral

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 14 oktober 2004 02:25 PM
  [ # 20 ]

wat is: te commercieel? kan je dit uitleggen.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 oktober 2004 02:28 PM
  [ # 21 ]

Ik schaar mij toch achter Erwt, 1024x768 vind ik een acceptabele minimum resolutie. Ik bouw regelmatig PC’s en ben zijdelings regelmatig bezig met webontwikkeling, en ik lever nooit wat af zij het PC of site wat niet minimaal geschikt is voor 1024x768. Ik vind 1024x768 meestal nog veel te conservatief. Ik houd wel van een beetje vooruitgang. Overigens vind ik 35% wel een extreem hoog percentage voor <=800x600 res, dat soort hoeveelheden zie ik echt nooit langskomen in mijn stats. Denk dat de werkelijkheid daar niet echt op zit, ik denk dat max 15% (en da’s nog een ruime schatting) nog 800x600 gebruikt en een groot deel daarvan alleen door onwetendheid, of geen keus hebben door werk-PC’s die primitief ingesteld staan.

Overigens ben ik wel voor scrollbalken als teken dat mensen hun scherm anders moeten instellen. Wat ik trouwens pas echt irritant vind is van die mini sites die maar een kwart van mijn 1600x1200 gebruiken. Ik heb bij dit forum ook een groot ongebruikt wit vlak rechts van de message box, daar hoor je mij ook niet over klagen. Daar zit ook een bepaald percentage benadeelde mensen in Smile. Dus, wat mij betreft 1024x768 is een prima compromis. Ga zo door Erwt!

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 oktober 2004 02:30 PM
  [ # 22 ]

Maar ik kom helemaal niet binnen via de Homepage…in mijn favorieten staat het forum zelf. Confused
(scheelt 1x klikken)

Ik heb (puur om te testen) even de resolutie hoger gezet…..in Eigenschappen de lettergrootte op Extra groot ...en nu ik zit te typen, moet ik dichter bij de monitor gaan zitten. Confused

Sorry beste mensen…..maar geef mij maar weer het oude forum…al het werk van Erwt ten spijt. Crying or Very sad

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 14 oktober 2004 02:31 PM
  [ # 23 ]

dank je Sans! Ik heb trouwens ook gevraagd welke resolutie iedereen draaide. Er kwam toen uit dat maar een heel klein deel nog maar 800x600 draaide en de rest 1024x768 of hoger. Naar aanleiding daarvan heb ik de keuze gemaakt.
Ik heb dus eerst gekeken wat de doelgroep van deze site gebruikte en heb toen een conclusie getrokken.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 14 oktober 2004 02:32 PM
  [ # 24 ]
leujel schreef:

De regel die ik altijd heb geleerd is om sites te maken die voor iedereen bij elke resolutie (min 800 x 600) en op elke browser goed te zien zijn.

Een goed ontwerp houdt rekening met iedereen…

Maaruh, esthetisch gezien

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 oktober 2004 02:39 PM
  [ # 25 ]
erwt schreef:

dank je Sans! Ik heb trouwens ook gevraagd welke resolutie iedereen draaide.
Er kwam toen uit dat maar een heel klein deel nog maar 800x600 draaide en de rest 1024x768 of hoger.

Naar aanleiding daarvan heb ik de keuze gemaakt.

Ik heb dus eerst gekeken wat de doelgroep van deze site gebruikte en heb toen een conclusie getrokken.

De minderheid dient zich dus maar te schikken (PC opnieuw instellen) naar de meerderheid. Rolling Eyes

Dank je wel. Confused

Te commercieel, daar bedoelde ik dus die banner mee.

Generatie-kloof denk ik…..de Babyboomers tegen de jonge generatie. Cool

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 14 oktober 2004 02:58 PM
  [ # 26 ]
sans-pareil schreef:

Overigens vind ik 35% wel een extreem hoog percentage voor <=800x600 res, dat soort hoeveelheden zie ik echt nooit langskomen in mijn stats. Denk dat de werkelijkheid daar niet echt op zit, ik denk dat max 15% (en da’s nog een ruime schatting) nog 800x600 gebruikt

Die 35% is de officiele statistiek van W3Schools van juli dit jaar. Sowieso zou 15% nog een bijzonder groot aandeel zijn waar je wel rekening mee moet houden.

Je kunt sites echt zo flexibel bouwen dat ze met 800x600 er prima uit zien, maar op 1024 nog net iets beter. Dat is een kwestie van creatief omgaan om achtergronden, tabellen, etc. Rigide bouwen voor 1 resolutie is nooit handig.

erwt schreef:

dank je Sans! Ik heb trouwens ook gevraagd welke resolutie iedereen draaide. Er kwam toen uit dat maar een heel klein deel nog maar 800x600 draaide en de rest 1024x768 of hoger. Naar aanleiding daarvan heb ik de keuze gemaakt.
Ik heb dus eerst gekeken wat de doelgroep van deze site gebruikte en heb toen een conclusie getrokken.

Misschien dat de nerds wat meer gereageerd hebben op je poll… Die draaien vaak ook wat hogere resoluties

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 oktober 2004 03:13 PM
  [ # 27 ]

Wat je nu zegt is leuk bedacht, maar als dat de norm was, zaten we allemaal nog met Commodore 64’s oid te werken.  Er bestaat altijd een bepaalde “drang” in de richting van vooruitgang. Dit is beide marketting en de volstrekt normale menselijke drang naar “verbetering”. Als alles wat iedereen maakte altijd voor de volle 100% werkte op een minimaal systeem, dan hoefde er nooit iemand te upgraden. De werkelijkheid is zeer duidelijk anders, en daar kan je best tegen zijn, maar veel zin heeft dat niet. Marketting speelt in op die drang naar “vooruitgang” wat dat ook moge zijn, dus computers worden sneller, software zwaarder en resoluties hoger. Dit principe geldt overigens voor enorme veel dingen, maar het komt er op neer dat de wereld niet statisch is, en de norm verschuift. Dus, op een gegeven moment moet je met de stroom mee.

Neem onze vriend Bram. Misschien vindt ie 800x600 lekker werken, prima, maar er komt een dag dat de volgende versie van windows of wat voor OS dan ook gewoon geen 800x600 weergeeft. Misschien dat ie het een hele tijd volhoudt met z’n oude windows, maar de wereld schreidt voort, en op een dag wordt het wel extreem lastig om die oude windows te blijven gebruiken omdat zelfs de helft van de webpagina’s het niet meer doet… en dat zit je toch eens aan die hogere resolutie.  Ik ben er dan altijd voor om die vooruitgang te omhelzen, dan stuur je tenminste mee met je koopgedrag (al is het maar voor een heel klein beetje), ipv het je maar te laten gebeuren door achter te blijven.

Het is maar een voorbeeld, maar ik denk dat jouw idee uitgaat van een statische wereld, en dat is ie nu eenmaal niet. En wie is het die impliciet de keuze maakt wanneer er een nieuwe norm is aangebroken? Dat zijn in dit geval de webontwikkelaars. Die kunnen het met elkaar oneens zijn over wat momenteel de norm is, daar gaat deze discussie immers over (bij mijn laatste blik op de poll was ongeveer 90% voldoende aan de nieuwe norm gewend om op “ja” te klikken, en die overige 10% vindt duidelijk iets anders).

Maar om nou te zeggen dat jouw keuze (in dit geval 800x600) beter is dan die van Erwt (1024x768), terwijl 90% van de bezoekers de norm die Erwt hanteert als positief ervaren, is denk ik niet heel sterk. Uiteindelijk is het een kwestie van keuzes. De keuze voor 1024x768 (en de rest van de nieuwe layout) wordt door 90% voldoende positief ervaren om “ja” te antwoorden. Een bepaalde percentage valt altijd buiten de boot… het is bij een massamedium gewoon niet mogelijk met iedereen rekening te houden. de vraag is, hoeveel vind je acceptabel? Ik denk dat als 90% het als positief ervaart dat je het heel aardig doet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 14 oktober 2004 03:21 PM
  [ # 28 ]

Ziet er leuk uit, al scroll ik me ook een ongeluk. Iets waar ik dus minder blij mee ben.

Maar waar is de knop waarmee ik alle nieuwe berichten kan ophalen. Deze kan ik ook door veel te scrollen echt nergens meer vinden!!! Confused

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 14 oktober 2004 03:25 PM
  [ # 29 ]
sans-pareil schreef:

het is bij een massamedium gewoon niet mogelijk met iedereen rekening te houden. de vraag is, hoeveel vind je acceptabel? Ik denk dat als 90% het als positief ervaart dat je het heel aardig doet.

Ik weet niet precies tegen wie je het hebt nu. Zelf houd ik maar gewoon de statistieken in de gaten. Daarmee wil ik niet ‘statisch’ zijn, want dat zijn statistieken ook niet. Volgend kwartaal zal 32% nog maar 800x600 gebruiken bijvoorbeeld.. Zolang echter een aanzienlijk deel (35%) nog 800x600 gebruikt ontwerp ik zelf ook voor die groep.
Ik ben er zelf van overtuigd dat je wel voor 99,9% van de massa (lees: browsers, resoluties, etc.) kunt ontwerpen met behoud van een leuke website.

Overigens: 800x600 is echt zwaar achterhaald. Zet dat ding eens op 1024x786! Eventueel de lettergrootte van Windows op bijvoorbeeld 110% zetten.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 oktober 2004 03:33 PM
  [ # 30 ]
sans-pareil schreef:

Neem onze vriend Bram.

Misschien vindt ie 800x600 lekker werken, prima, maar er komt een dag dat de volgende versie van windows of wat voor OS dan ook gewoon geen 800x600 weergeeft.

Zoals ik al in een eerdere reactie aangaf…..ik ZIT op 800 X 600 en BLIJF daar op zitten, totdat het gewoon niet meer mogelijk is.
Tot die tijd voel ik mij prima met deze resolutie…..het zou wat anders zijn als vrijwel alle forums en/of nieuws-site’s ook opeens niet meer zonder scrollen te lezen waren….dan ben ik wel verplicht om over te schakelen. Confused

Neem maar eens zomaar wat site’s waar ik elke dag wel langskom :

http://www.nieuws.nl

http://www.nu.nl

http://www.kranten.com

http://www.haarlemsdagblad.nl

Zijn allemaal te lezen ZONDER te scrollen..en zijn niet bepaald de eerste de beste site’s.

Profiel  
 
 
2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook