Mijn BX heeft last van de hoogte voor…
Als ik ‘s ochtends mijn auto start komt de achterkant direct netjes op hoogte maar blijft de voorkant stug op 1 hoogte.
Het probleem is dat het lijkt dat de hoogteregelaar ‘vast’ staat, als ik de auto namelijk even omhoog/omlaag/omhoog/omlaag/rijstand doe werkt hij weer ‘redelijk’ goed…
Hij is niet veroest, hij zit er net 2 maanden onder (en toen goed gereinigd) daarna nog wat Hydroliek probleempjes gehad.. (octopus)
Overigens weigerd de stuurbekrachtiging af en toe ook in het begin…
Ik zit er aan te denken om een nieuwe bij Bart Ebben (27euri) te bestellen… alleen zijn de verzendkosten 18EURO..
of zit ik helemaal verkeerd met mijn gedachte over een defecte HR?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Re: BX Heeft hoogteprobleem voor
[offtopic]
27 euro voor een nieuwe hoogteregelaar?!? da’s niet duur..
[/offtopic]
Re: BX Heeft hoogteprobleem voor
deur63 schreef:dat ze die mooie 16v slopen…
Ach ja, ik had ze even GEMAILD en ze vragen er 25euri voor, vraag me af of dat een nieuwe is!? (heb ik ze ook weer gemaild)
Maaruh heeft iemand nog ideeen?
Hoe kun je merken of de voorpoten versleten zijn?
EN hoe kun je merken of de bollen nog juist werken (incl de centrale bol) of kan je dat alleen laten afpersen/hervullen
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Je kunt heel eenvoudig testen of je hoogteregelaar nog goed is… Start de motor, laat ‘m in de rijstand staan en ga op de neus zitten. Als het goed is, duwt ‘ie je omhoog. Zo niet, dan is er wat aan de hand.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Je kunt heel eenvoudig testen of je hoogteregelaar nog goed is… Start de motor, laat ‘m in de rijstand staan en ga op de neus zitten. Als het goed is, duwt ‘ie je omhoog. Zo niet, dan is er wat aan de hand.
Alleen als ik een paar keer omhoog en omlaag heb gedaan en dan rij stand en als ik er dan op ga zitten duurt het wel een tijd voordat hij omhoog komt….
Een mede forummer heeft nog 2 veerpoten en een HR, nou maar hopen dat hij ze wil opsturen…
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Robin schreef:Je kunt heel eenvoudig testen of je hoogteregelaar nog goed is… Start de motor, laat ‘m in de rijstand staan en ga op de neus zitten. Als het goed is, duwt ‘ie je omhoog. Zo niet, dan is er wat aan de hand.
Als ik dat bij mij doe duwt ie me omhoog…. Na 15 seconde wel te verstaan (dan begint ie pas he)..
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
als je bx niet snel omhoog komt als je voor op de kap gaat zitten, kan dit ook aan de veerbollen liggen. ik heb mijn xantia-bollen pas laten vullen en sindsdien komt ie weer vlot omhoog en weer omlaag als je er weer vanaf springt. dat was voorheen wel anders, toen reageerde hij vrijwel niet of heel erg laat.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
nu hoor ik is een keer iets nieuws!!!
ik ga aan het einde van de maand even langs de dealer (voordat ik op vakantie ga)
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.