Er heeft zich een nieuw fenomeen voorgedaan onder de motorkap. Sinds enige tijd is er sprake van een bijgeluid, wat klinkt als een turbo (die er niet in zit) op ca. 1/10 van zulks zijn nominale toeren. Het klinkt alsof het van linksonder de kap weg komt. Versnellingsbak? Aandrijfas? Iets met de koppeling? Graag eenieders idee hierover:
Het doet zich alleen voor als de auto daadwerkelijk rijdt, en wel met een grondsnelheid van meer dan 40 km/h, bij op- en aftoeren ijlt het geluid enigszins na op het motortoerental;
Dit is onafhankelijk van de gekozen versnelling en het motortoerental;
Met ingetrapte koppeling is het effect hetzelfde: evenredig met de grondsnelheid;
Graag uw ideeën hierover…
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
Hoe zien de riemen van de dynamo, hd pomp etc eruit? Bel anders ff, ik heb vanavond wel tijd om die afspraak van vorige week in te halen.
Animal triste post coitum
Verplaatst naar het XM gedeelte.
Schijt aan originaliteit.
Snaren generator en pomp zijn m.i. niet verdacht daar het geluid zich niet afhankelijk van het motortoerental manifesteert doch van de rijsnelheid. Denk dat we het moeten zoeken na de koppeling.
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
resionerende luchtfilter(huis) ?? heb ik ook een keer gehad dat deze mee joelde pijpje eruit wat in het huis zit en weg was het
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Zijn het niet je wiellagers ?( alleen als ìe rijdt zei je toch? )
Ff checke !
XM TCT Ambiance`94
Dirk de Pirk schreef:Zijn het niet je wiellagers ?( alleen als ìe rijdt zei je toch? )
Ff checke !
dat kan ook nog natuurlijk!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Inderdaad luitjes, vandaag kwam ik tot de conclusie dat het wel eens lagers voor konden zijn. Zo nu en dan begint er nu ook iets te janken, dat zal wel erger worden. Hoe ga ik dat controleren en kunnen we dat zelf repareren? Hebben we daar speciaal gereedschap voor nodig? Denk het wel, een lagertrekker of zo,
Over dat luchtfilter, daar had ik ook al aan gedacht. Laatst zat opeens die dikke koker los… terwijl er van verstopping geen sprake kan zijn maar resonantie wil ik wel aannemen. Toch concentreer ik mij eerst even op de lagers.
Groet
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
Lagers vervangen kan je maar deels zelf meen ik.
Je moet er dingen in persen en uitlsaan (oude).
Verder is het niet echt lastig meen ik alleen soms veel
kracht.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Mr. Kweenie
Ga ff naar startsite van dit Forum , Forum aanklikken , dan Zoeken , Wiellagers invullen en op zoeken klikken .
Komt een heleboel uit ook van andere merken , maar dat maakt niet uit , is toch allemaal zo`n beetje hetzelfde bij dit probleem .
Succes!
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
controleer het tussenas lager ook even op speling.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN