Dag mensen,
Ik kan het zo ff niet vinden maar, als je een auto invoert als verhuisboedel mag je de auto in kwestie de eerst komende 6 maand toch niet verkopen?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Re: Invoeren als verhuisboedel
david.tb schreef:Dag mensen,
Ik kan het zo ff niet vinden maar, als je een auto invoert als verhuisboedel mag je de auto in kwestie de eerst komende 6 maand toch niet verkopen?
12maanden…en hij moet al 6maanden in je bezit zijn en je moet er 12 maanden gewoond hebben:
http://www.douane.nl/particulier/verhuisboedels.html
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Aha, danke
Waarom hebben ze het telkens over niet EU land:
“U heeft ten minste 12 maanden in een niet-EU-land gewoond. Op deze plaats heeft u ook gewoonlijk verbleven (dit betekent dat u minimaal 185 dagen per kalenderjaar wegens persoonlijke en beroepsmatige bindingen daar heeft verbleven).”
“U heeft deze persoonlijke goederen minstens 6 maanden vóór het tijdstip waarop de verblijfplaats naar Nederland wordt overgebracht in uw bezit gehad en gebruikt in het niet-EU-land.”
Ik selecteer wel degelijk een EU land naar Nederland. Het zal wel voor beide gelden denk ik?Enfin, bij terugkomst in NL maar eens kijken. In ieder geval bedankt voor de link
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Het geld voor beiden. MIjn ouders wonen momenteel nog in Belgie en verhuizen binnenkort terug naar Nederland. Zij hebben speciaal nog een nieuwe auto gekocht in Maart zodat deze 6 maanden in hun bezit is als ze terug gaan.
Helaas reed de garage van mijn moeder haar auto compleet in de poeier een maand geleden waardoor ze een andere heeft moeten aanschaffen die dus niet zonder BPM kosten meegenomen mag worden…..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat