Laatst heb ik een retourleidingkje vervangen aan een van de veerpoten en het viel me op dat er eigenlijk weinig LHM weggelopen was. Zag ook geen grote groene plassen onder de auto terwijl dat leidingkje toch al een tijdje los moet hebben gezeten. Ik zag het toevallig toen ik wielen aan het wisselen was.
Een jaar of 10 geleden heb ik een GT gehad. Ook hier heb ik toen de retourleidingen aan de veerpoten moeten vervangen maar toen was het overduidelijk dat er wat aan de hand was want het leek ‘n groene zee op straat
Waar ligt dat nou aan dat de 1 niet veel lekt en de ander wel??
Versleten veerpoten? Die beroemde interne lekkages?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Re: vraag over retourleiding
marx-7 schreef:
Waar ligt dat nou aan dat de 1 niet veel lekt en de ander wel??
Versleten veerpoten? Die beroemde interne lekkages?
Precies daarom: goeie veerpoten hebben weinig retourlekkage en dan zitten die slangen er zowat voor niks op. Als ze versleten zijn, dan kan er een hoop interne lekkage uitkomen en dan is de retour wel hard nodig.
Re: vraag over retourleiding
precies, mijn veerpoten zijn zo lek als een zeef, dat hoor je ook aan de HD regelaar overigens. In rijstand issie goed (ook haast geen lekkage), maar duw je de auto omlaag, beginnen de slangetjes te pissen en dan lijkt de HD regelaar eerder een mortier..
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
En doe bij versleten veerpoten niet zoals ik ; klemmetje erop zetten omdat de slangetjes losspringen .
Gevolg ; scheur in de octopus leiding ; die haar naam helemaal niet gestolen heeft .
Was me dat een rotklus .
Dus veerpoot vervangen als de slangetjes eraf vliegen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Bedankt voor de replies,
Weet ik in elk geval dat ik nog een stel knappe veerpoten onder mijn bix heb zitten
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer