maar dit gedeelte kan jezelf goed in de hand hebben en dus heel wat uitsparen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citrods schreef:wbogaerts schreef:gjvdh schreef:Tijdens de basis cursus techniek liet Cees Berkvens een detail zien van spuiten wat “typisch Frans” was, gewoon over de rubbers heen gespoten… (lak heb ik het over natuurlijk )
Ik denk dat er overal wel zulk spuitwerk verricht wordt ; de lichten en bumpers van mijn SM hangen ook vol .....
Walter
Hier hangt het prijskaartje dus ook nog eens vanaf. Goed afplakken, of beter demonteren kost tijd en dus geld.
For the record : mijn SM was reeds gespoten toen ik hem kocht ; waalse kl… eu spuiter .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
RobH schreef:Hoi,
Ik wil me ook even mengen in deze discussie.
Mijn ID is onlangs helemaal overgespoten en ook wat uitgedeukt en ook een stukje ingelast in het linker voorspatbord.
Ik “moest” zelf helpen met de demontage en de montage, maar de rest werd voor me gedaan.
Bij elkaar was ik € 3500 kwijt voor dit proces bij een bedrijfje in lelystad.
Op mijn homepage kan je wat foto’s vinden van het sloop en opbouw proces en ook van het uiteindelijke resultaat.Ik ben reuze tevreden over het resultaat.
Mail me maar als je meer wilt weten.Rob
Ziet er mooi uit. Het heeft me wel doen besluiten om in ieder geval geen enkele DS over te laten spuiten voordat deze zowiezo helemaal uit elkaar geweest is. Heeft anders ook niet echt veel zin anders heb ik straks misschien een hele bling bling DS die van onderen uit elkaar valt
En ik ga trouwens niet op vakantie hoor. Ik moet voor mijn werk naar Australie!! Het verblijf in Sydney zorgt voor een gedeelte van de financien om een DS aan te kunnen schaffen. Het bedrijf waar ik voor werk betaald me namelijk, naast mijn salaris, een overnachtingsvergoeding uit (40 euro per nacht door de weeks en 80 euro per nacht in het weekend ) als ik voor een langere periode (minimaal 3 nachten) van huis weg ben.
Dus het is zowiezo misschien beter om nog wat langer te wachten = meer budget.
Ik was een paar maanden geleden een beetje bang aan het worden dat mijn ideale DS zeldzaam aan het worden was, maar als ik nu het aanbod zie weet ik dat dat niet het geval is, ze worden alleen niet zo vaak aangeboden.
Bedankt voor de reacties trouwens. Het blijft als een paal boven water staan dat er in ieder geval weer een DS komt en ik weet wat voor één.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
als ik jouw was zou ik eerst maar eens op vacantie gaan en daarna eens rustig (lees uitgerust) gaan kijken/zoeken naar een goeie snoek
Goed nadenken kan geen kwaad, hooguit voor je nachtrust Misschien heb je gelijk, verder zoeken. Maar als de wagen goed hard is en je laat haar mooi overspuiten, heb je wel een errug mooi exemplaartje.
Het is overigens niet mijn bedoeling om met de quote van Cees B alle Franse spuiters over een kam te scheren. Lijkt me een beetje onzin dat dit in heel Frankrijk gebeurd. Tuurlijk, extra geld, extra tijd -> extra kwaliteit. Het ligt natuurlijk ook aan de opdrachtgever’s budget. De eigenaar van de DS waarop Cees het detail liet zien was niet de opdrachtgever van het spuitwerk. Ik bedoelde meer dat je hier voor uit moet kijken. Ik zou het een behoorlijke domper vinden als je ‘m voor knap wat geld laat spuiten.
gjvdh schreef:Het is overigens niet mijn bedoeling om met de quote van Cees B alle Franse spuiters over een kam te scheren. Lijkt me een beetje onzin dat dit in heel Frankrijk gebeurd. Tuurlijk, extra geld, extra tijd -> extra kwaliteit. Het ligt natuurlijk ook aan de opdrachtgever’s budget. De eigenaar van de DS waarop Cees het detail liet zien was niet de opdrachtgever van het spuitwerk. Ik bedoelde meer dat je hier voor uit moet kijken. Ik zou het een behoorlijke domper vinden als je ‘m voor knap wat geld laat spuiten.
Daar ging het mij in eerste instantie om, wat kost het om een DS te laten overspuiten. Eigenlijk had daar moeten staan, wat kost het om een DS te laten spuiten..
Ik heb ooit in een ver verleden eens iemand geholpen om een DS “op te knappen” voor weinig. Roestplekken werden nieuwe stukken ingelast, ik daarna plamuren om recht te maken. Daarna de hele auto helemaal geschuurd maar niet tot aan het blanke staal. Die auto is dus gespoten met al het plaatwerk gewoon op de auto in een oude schuur waardoor er allemaal putjes in de lak van het dak zaten van het stof wat daar naar beneden gevallen was. Dat wil ik dus juist voorkomen, ik had echter geen idee wat dat zou kosten.
For the record, die DS werd later mijn eerste DS veel plezier mee gehad…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies,
Als een fransoos zegt ” we spuiten em wel even voor 2500” dan spuiten ze hem zoals ie dr bijstaat. Dan zitten dus al je rubbers onder en zit er op andere plaatsen geen verf. Dat kan je net zo goed laten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ik ben bezig met de restauratie van onze 2CV. De koets en al het plaatwerk wil ik gedemonteerd aanbieden bij een spuiter. Strak maken en spuiten en daarna zelf alles weer opbouwen. Ik heb heel lang moeten zoeken en de prijzen variëren hier (regio Amsterdam) zo krankjorem dat rondkijken zeer de moeite waard is! Zo riep iemand die mij zag sleutelen dat hij wel een vriendje had die ‘m voor een paar honderd (zwart) wel kon spuiten (Rouge Géranium ). Erkende schadebedrijven vragen er - als ze er al aan willen beginnen - 4 à 5.000 euro voor. De waarheid bleek ergens in het midden te liggen en ik heb nu een bedrijf in de hand genomen waarin ik het volste vertrouwen heb en die bewezen hebben goede kwaliteit te leveren. Ik heb dit bewijs kunnen zien aan de hand van enkele wagens die ze gespoten hebben en die zagen er goed uit.
Waartoe dit verhaal? Enkele tips dus:
- Neem de tijd
- Kijk en vraag goed rond
- Bekijk wagens die ze eerder gedaan hebben
- Ga uit van je ‘gut-feeling’, iemand die het wel ‘effe voor weinig’ kan doen in een achterafschuurtje levert waarschijnlijk navenante kwaliteit. Dat geeft niet, maar bedenk van te voren goed wat je van een spuiter verwacht. Mooi werk kost nu eenmaal.
- En als je eenmaal iemand hebt gevonden waarmee je in zee gaat, maak duidelijke afspraken. ‘In de vrije uurtjes’ geloof ik niet in, die mannen hebben het vaak veel te druk daarvoor. Plan het gewoon in als een opdracht.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kees-Jan Smit schreef:ik heb nu een bedrijf in de hand genomen waarin ik het volste vertrouwen heb en die bewezen hebben goede kwaliteit te leveren. Ik heb dit bewijs kunnen zien aan de hand van enkele wagens die ze gespoten hebben en die zagen er goed uit.
Succes!
Keesjan, Noem eens wat prijzen en namen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heren, heren, ik moet eerst nog een DS kopen!!!! Het ging er mij om dat ik 2 verschillende auto’s gevonden heb, die trouwens beide opnieuw gespoten moeten worden, waarbij de verkopende partij van de Franse auto aanbood om de auto te spuiten voor 2.500 Euro…
Ik heb beide auto’s alleen pas via internet gezien en vooral die Duitse ziet er verder heel goed uit qua interieur alleen de lak is ontzettend verweerd en bij de Franse zit de buitenkant alleen vol krassen en moet het hele interieur vernieuwd worden omdat de bekleding vol scheuren zit.
Mijn gut-feeling zegt de Duitse op dit moment maar daarvan is de eigenaar nog met vakantie tot de 20e juli dus tot die tijd moet ik zowiezo nog wachten.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Keesjan, Noem eens wat prijzen en namen?
Heren, heren, ik moet eerst nog een DS kopen!!!!
Geeft niet, het idee van een forum is dat er meer mensen wat aan hebben. Dus namen en prijzen zijn van harte welkom!
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Eerst aan Bas: Is het handig om een wagen met werk in Frankrijk te kopen? Ja natuurlijk, ik heb het zelf ook ooit gedaan met een oude Ami6 en een antieke 2cv, en ja, het heeft heel veel charme en ja, het is avontuur… maar volgens mij kun je tegenwoordig beter in Nederland rondkijken als je een DS zoekt. Vooral als je ‘m toch wil laten spuiten en bekleden
Boogaard: Ik laat de eend spuiten bij Auto Renaissance. Maar da’s toch een DS-garage? Jazeker, de beste van Nederland (en hierover ga ik niet in discussie! ). Het gaat een kleine tweeduizend euro kosten, afhankelijk van wat ik doe met het plaatwerk. Als je de nieuwprijzen ziet van bijvoorbeeld de spatschermen van een eend, daar kan een plaatwerker nog geen uurtje van aan de slag met het strakmaken van oude schermen! Maarreehhh…. die prijzen zijn dus voor het strakmaken en spuiten van compleet kaalgehaald plaatwerk en er is geen laswerk meer aan (is al gedaan). Duur? Tsja, de kwaliteit is belangrijker, volgens die stelregel werk ik ook als grafisch ontwerper. Die eend is van mijn vriendin, zij is bloedmooi en ik wil straks dat haar eendje er ook schitterend bijstaat zodat ze elkaar goed aanvullen (ohhh, snif, wat mooi geschreven…)
Die andere prijzen (4 à 5.000 euro), dat zijn prijzen van die grote en officiële schadeherstelbedrijven in Haarlem en IJmuiden waar ze veel schade’s aan lease-auto’s behandelen weetjewel. Deukschermpje er af, nieuw schermpje spuiten, nieuw gespoten schermpje er weer op. Tsja, qua namen, noem ze maar op… en die leveren ook vast wel kwaliteit, maar hé, ‘t is niet dat het geld me op de rug groeit hè
Dusseeehhhhhh (effe reclame) als je een normale prijs wil voor goed spuitwerk (of restauratie/onderhoud/whatever) bel Auto Renaissance in Amsterdam, tel. (020) 694 82 63. En nee, ik heb geen aandelen Auto R, maar ik wel hun nieuwe logo gemaakt!
Ik ben uiteraard nog steeds op zoek maar op de een of andere manier kom ik hier alleen maar auto’s tegen van NA 1970 met dat ronde klokken dashboard of van voor 1967 met de oude neus…
En laat ik nou precies op zoek zijn naar een auto daar tussenin. Na september 1967, dus met nieuwe neus en voor 1970 want ik wil graag nog dat oude dashboard. En dan doe ik niet moeilijk of dat dan het echte oude dashboard nog is met al dat wit en al die knopjes of het tussenmodel helemaal in het zwart met maar 3 of 4 knopjes.
Daarnaast wil ik alleen maar een halfautomaat dus dan vallen alle DSupers, DSpecials en noem het allemaal maar op ook af en moet het dus een DS zijn en geen ID. Dat beperkt de keuze nog maar eens.
Verder geen groene, bruine, gele of wat voor vage kleur (vind ik nou eenmaal niet mooi). Het maakt me totaal niet uit of het wel of geen Pallas is. Ook maakt het me niet uit of ze een lederen interieur heeft of een stoffen. Eigenlijk liever zelfs nog een stoffen. Hoofdsteunen boeien me niet, Airco’s niet. Of het nou een 19, 20 of 21 is maakt me niet uit. Het liefst gewoon een carburateur versie en het liefst eentje die niet op gas loopt, zoek die maar eens eentje in Nederland
Dus waar kom ik dan op uit:
DS19, DS20 of DS21 halfautomaat van tussen september 1967 en december 1969 in een fatsoenlijke staat….
Ik kan je vertellen, daar staan er niet zo heel veel van te koop. Toevallig dat ik er nu 2 gevonden heb, een blauwe (toevallig dezelfde kleur als ik vroeger had) en een zilveren. De blauwe met lederen bekleding en de zilveren met stoffen bekleding, beide moeten gespoten worden….
Dus je ziet, ik vraag niet zoveel
Ik vind trouwens de prijs van dat spuiten bij Auto Renaissance nog wel meevallen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Bas schreef:Dus je ziet, ik vraag niet zoveel
Ik vind trouwens de prijs van dat spuiten bij Auto Renaissance nog wel meevallen.
Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Ik heb zelf een beige DSuper5, als je dat ambieert zijn er idd. genoeg van in Nederland te vinden
Wat betreft die spuitkosten: Ja, maar jij woont niet in de Rampstad en dat scheelt behoorlijk wat. Zomaar een idee: Vanuit Nijmegen is het niet ver naar Duitsland, zou het daar misschien betaalbaarder zijn om je auto te laten spuiten?
Nou, zoals gezegd heb ik twee kandidates gevonden, eentje in Frankrijk en eentje bij Dusseldorf in Duitsland. Nu is Dusseldorf niet zo heel ver hier vandaan dus dat is zowiezo optie nummer 1.
Beide DS’en staan trouwens te koop bij “gespecialiseerde garages”. Ik weet niet of ze ze daar ook kunnen spuiten, in Frankrijk schijnbaar wel maar dat scheen niet zo’n goede optie te zijn.
De Franse:
http://www.aagarage.com/citroen_ds.htm (de allereerste)
De Duitse:
http://www.ds-sassen.de/ctrl.htm (en dan doorlinken naar Fahrzeuge, er staan er hier zelfs meerdere potentiele)
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik vind die prijzen van auto R ook wel meevallen.
@Bas:
DSen van de bouwjaren die jij zoekt zijn BERUCHT om hun ENORM SLECHTE draadbomen… Let daar heel erg goed op. het zou de eerste niet zijn die op zn maiden trip uitfikt…...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>