Bij warme motor rijdt ie in de lage toeren zeer stotterend, bij acceleren moet ik echt het gaspedaal diep intrappen, dan lijkt het of de motor even moet nadenken voordat ie gas bijgeeft. Pas bij de hogere toeren komt er wat vermoegen uit.
Reeds stappenmotor schoongemaakt. Alles is verder redelijk nieuw: bougies, olie, filters e.d. maar daar reed ie lekker op de laatste tijd.
Heeft iemand een idee?
Groet
sjap
Na ALLE stekers die er zijn op en rond het motorblok, kwam ik erachter dat de moer die de condensator vasthoudt van de bobine (een enkele draad vanaf de steker naar de bobine) niet goed vastzat. Gevolg dat deze slecht massa maakte met het motorblok en derhalve de vervroeging om zeep hielp. Dat gaf als resultaat een slecht trekkende motor, alleen bij hogere toerentallen merkte je er minder van dus leek het betr te gaan. Nu alles weer goed aangedraaid en stekers vastgezet en ingespoten, rijdt als zonnetje.
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
goed om te horen dat alles weer werkt
soms kunnen kleine dingen voor grote problemen zorgen
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
lijkt me heel sterk dat dat het probleem is. Die condensator is meer ter ontstoring van de radio dan dat ie voor de massa zorgt, maar als alles weer werkt: ” vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan”
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
oldenhage schreef:lijkt me heel sterk dat dat het probleem is. Die condensator is meer ter ontstoring van de radio dan dat ie voor de massa zorgt, maar als alles weer werkt: ” vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan”
misschien heeft hij bij het controleren van alles stekkers een andere stekkerverbinding beter contact laten maken?