Ik heb een ZX 1.8 en ik haal momenteel 1 op 14. En daar ben ik zelf eigenlijk zeer tevreden mee omdat ik ( al zeg ik het zelf ) een vlotte rijstijl heb.
Een half jaar geleden werkte ik nog 5 km van huis, en dat haalde ik soms wel eens 1 op 8 of 1 op 9. Funest voor je verbruik.
psychopunk schreef:Ik heb een ZX 1.8 en ik haal momenteel 1 op 14. En daar ben ik zelf eigenlijk zeer tevreden mee omdat ik ( al zeg ik het zelf ) een vlotte rijstijl heb.
Een half jaar geleden werkte ik nog 5 km van huis, en dat haalde ik soms wel eens 1 op 8 of 1 op 9. Funest voor je verbruik.
even offtopic, wat voor strip heb je onder je bumper zitten, ziet er goed uit, heb je misschien een betere foto
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Kortooms schreef:Bij stoplichten zet ik de auto in zn vrij ongeveer 200 meter voor dat ik moet stoppen.
Ik heb altijd geleerd dat je ‘m in de versnelling uit moet laten rollen, omdat er dan helemaal geen brandstof wordt ingespoten en je verbruik nul is, in tegenstelling tot stationair wat toch wel weer een liter per uur is ongeveer…
Bovendien is remmen op de motor weer beter voor je remblokken enzo
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
DigiDaan schreef:Kortooms schreef:Bij stoplichten zet ik de auto in zn vrij ongeveer 200 meter voor dat ik moet stoppen.
Ik heb altijd geleerd dat je ‘m in de versnelling uit moet laten rollen, omdat er dan helemaal geen brandstof wordt ingespoten en je verbruik nul is, in tegenstelling tot stationair wat toch wel weer een liter per uur is ongeveer…
Bovendien is remmen op de motor weer beter voor je remblokken enzo
Inderdaad wordt de brandstoftoevoer gesloten bij afremmen op de motor, maar je staat ook veel eerder stil. Ik zou weleens een onderzoek naar de verschillen willen hebben. Een uitvoegstrook op met 100 km/h (of meer) en je hebt een heel behoorlijk momentum van de auto, zeker wanneer het een wat zwaardere auto is. Zoals hierboven vermeld kan je dan zeker 500m tot 750m uitrollen en dan sta je nog lang niet stil, want je moet geen gevaar op de weg worden uiteraard. Wil je voorkomen dat je remblokken en schijf problemen krijgt, zorg er dan voor dat je zo af en toe eens flink op de rem trapt. (is zelfs een advies van de ANWB als je fervent HNR aanhanger bent).
Patrick
veel plezier met uitrollen allemaal
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
hogervp schreef:DigiDaan schreef:Kortooms schreef:Bij stoplichten zet ik de auto in zn vrij ongeveer 200 meter voor dat ik moet stoppen.
Ik heb altijd geleerd dat je ‘m in de versnelling uit moet laten rollen, omdat er dan helemaal geen brandstof wordt ingespoten en je verbruik nul is, in tegenstelling tot stationair wat toch wel weer een liter per uur is ongeveer…
Bovendien is remmen op de motor weer beter voor je remblokken enzo
Inderdaad wordt de brandstoftoevoer gesloten bij afremmen op de motor, maar je staat ook veel eerder stil. Ik zou weleens een onderzoek naar de verschillen willen hebben. Een uitvoegstrook op met 100 km/h (of meer) en je hebt een heel behoorlijk momentum van de auto, zeker wanneer het een wat zwaardere auto is. Zoals hierboven vermeld kan je dan zeker 500m tot 750m uitrollen en dan sta je nog lang niet stil, want je moet geen gevaar op de weg worden uiteraard. Wil je voorkomen dat je remblokken en schijf problemen krijgt, zorg er dan voor dat je zo af en toe eens flink op de rem trapt. (is zelfs een advies van de ANWB als je fervent HNR aanhanger bent).
Patrickveel plezier met uitrollen allemaal
Goed punt, valt zeker wat voor te zeggen.
Hoe dan ook zolang mijn motor afslaat als ik boven de 1500 toeren gas los laat en de koppeling intrap laat ik ‘m lekker in z’n 5 uitrollen, dan haalt ie ook best een meter of 500 vanaf 110
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
DigiDaan schreef:Goed punt, valt zeker wat voor te zeggen.
Hoe dan ook zolang mijn motor afslaat als ik boven de 1500 toeren gas los laat en de koppeling intrap laat ik ‘m lekker in z’n 5 uitrollen, dan haalt ie ook best een meter of 500 vanaf 110
Gevoelsmatig zeg ik dat een diesel meer afremt op de motor dan een diesel, in jouw geval zou ik dan zeker zou uitrollen zoals je beschrijft.
@techneuten: remt een diesel meer af op een motor dan een benzine auto? (compressietechnisch zeg ik ja een diesel remt sneller af op de motor).
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
harry schreef:psychopunk schreef:Ik heb een ZX 1.8 en ik haal momenteel 1 op 14. En daar ben ik zelf eigenlijk zeer tevreden mee omdat ik ( al zeg ik het zelf ) een vlotte rijstijl heb.
Een half jaar geleden werkte ik nog 5 km van huis, en dat haalde ik soms wel eens 1 op 8 of 1 op 9. Funest voor je verbruik.
even offtopic, wat voor strip heb je onder je bumper zitten, ziet er goed uit, heb je misschien een betere foto
Er zit inderdaad een kunststof strip onder de voorbumper ter bescherming, in de praktijk ben ik ook blij dat die er onder zit. Het helpt wel om beschadiging van de voorbumper te voorkomen.
Ik heb de foto geupload naar imageshack. Hieronder staat de link. Hopelijk kun je het nu beter beoordelen.
Alleen mocht je meer informatie er over wensen, dan kan ik je helaas niet verder helpen want de strip zat er al onder toen ik de auto kocht.
[url]http://img79.imageshack.us/my.php?image=dsc000210cv.jpg [/URL]
Mijn groene 16V liep ook zuiniger op ‘98 zo’n 0,5~0,7 km meer per liter, naast dat waren de prestaties ook gewoon beter. Dit gaat wel om voornamelijk snelweg km…
ZX-Cruiser schreef:Zo om een oud topic maar even omhoog te halen..
Ik tank nu een tijdje Euro95 ipv 98/Vpower wat ik altijd heb getankt. En na 2 tankjes lijkt het erop dat ie hier minder zuinig mee rijdt ..
Haal geen 1:10 meer, 1:9.9 en laatste tank 1:9.5.
Eens kijken hoe dit blijft gaan, en anders een sommetje erop los laten wat nou goedkoper zou zijn, dure benzine en beter verbruik of goedkope benzine en meer verbruik.
Sep schreef:1 op 20
mijn moeder rijdt met haar zx 1.6i 1 op 15 vond ik al knap, ik reed in mijn bx 1.4i altijd 1 op 13
Dat vind ik ook knap, toen ik nog een zx 1.6 had haalde ik met moeite 1 op 13…
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
ZX-Cruiser schreef:1:10 .
Dubbel zoveel dus, maar ook dubbel zoveel vermogen
IDD
mijn 16V redt 1 op 11 ... soms 1 op 12… als ik heeeeeeeeeel relaxt rij )
de 2.0 8V ( volcane rijdt overigens 1 op 12
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
gertjan29 schreef:1 op 13.8. best redelijk vind ik zelf.
wat voor type heb je dan ?
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
rma_zxnl schreef:gertjan29 schreef:1 op 13.8. best redelijk vind ik zelf.
wat voor type heb je dan ?
Ik meen ZX 1.9I te lezen. Vind ik ook best knap dan, dat haal ik net met m’n 1.6 ops:
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Keezx schreef:Mijn ZX 1.9 D verbruikt 1 op 17,5 tot 18 (is te koop)
Ik ben aan het overwegen wat met mijn zx te doen, over niet al te lange tijd zal diesel voor mij voordeliger zijn dan benzine. Kun je een pb sturen met wat details van je auto?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Mijn dieseltje haalde ik ook wel die verbruikscijfers
Jos van der Voort
Weer een keer een lange rit gemaakt, verbruik op de snelweg gemiddeld ruim 1 op 18,5 incl rondweg om Parijs zowel heen als terug in de spits op vrijdagh middag.
Stond er op de heenreis echt van te kijken was toen 1 op 19 en heb gewoon rond de 120 130 gereden.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden