Ik niet
Schijt aan originaliteit.
kakanox schreef:
Leuk detail: De jongen achter het stuur van de Sprinter bood z’n excuses aan. Hij had bewust voor mijn bus gekozen ipv de auto naast me. Naast me reed een Suzuki Alto met 4 dames erin Heb ‘m bedankt voor die keuze. Ben blij dat ik geen Sandwich Spread heb hoeven aanschouwen.
Bizarre keuzes heb je toch in het leven. Maar idd wel fijn dat ie bij machte was jouw bus te vermorzelen Een Altootje was idd geen partij geweest.
Sympathie in de kopstaart botsing
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
kakanox schreef:Ik heb in een kop-staart botsing gezeten met een Transporter T5, mijn laatste werkbus.
Ik vind dit een vreselijk onsmakelijk verhaal van drie bussen die in de linkerbaan bij pakkumbeet 150/160 op elkaar inkreukelen. Ik zie het helemaal voor me: de “veilig” uitgestapte bouwvakkers schudden elkaar de hand, zijn onder de indruk van elkaars kreukelzones, laadruimte, motorvermogen en ABS. Ze kloppen elkaar op de schouders vanwege hun verkeersinzicht: ze hebben die Suzuki Alto die een baantje naar rechts reed niet in elkaar gepletterd. Bravo jongens maar ik denk dat hier feilloos wordt weergegeven waarom het niet slecht zou zijn die krengen begrenst op 100 naar de rechter baan te verbannen.
Ik ben het aan de ene kant wel met de stelling eens, Maar aan de andere kant niet. Alleen omdat er een paar achterlijke figuren met een bestelbus als een idioot over de snelweg raast moet de rest van de bestelwagen rijders hun bus laten begrenzen. Ik zelf rij regelmatig in onze 24h servicewagen (Mercedes Sprinter 313 CDI) deze mag ongeveer 3200 kg max hebben, wij zitten aardig aan de 3000 kg met al het gereedschap e.d. erin. Ik reed er ook altijd als een personenwagen/lege bus ermee totdat ondaks zijn gewicht hij een keer door glad wegdek begon uit te breken, daar heb ik wel van geleerd dat je er heel anders mee moet rijden. Ook heb ik sinds vorig jaar mijn groot rijbewijs en daar leer je heel veel van vooral het gedrag met je wagen op de weg.
Maar wat het ook is doordat de techniek van de bestelbusjes met hele grote stappen vooruit gegaan is denken de meeste dat ze nu veel harder kunnen rijden dan normaal omdat de veiligheidssysytemen toch wel ingrijpen en dat is al een hele foute gedachte.
En dat busjes niet veilig zijn met kreukelzones e.d. is ook onzin, De nieuwe mercedes sprinter is net uit ik heb er al een paar keer ingereden en veilig is ie zeker wel, hij schijnt de veiligste bus te zijn die er nu te koop is.
Citroen C3II 2013 1.2 VTI 82pk