9 van de 25
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 17 juli 2006 01:15 AM
  [ # 121 ]

Als jij mij dat voor 100% kunt garanderen dan is kan ik dat nog doen maar jij kunt dat uiteraard niet. Op benzine heb ik ook die problemen gehad en er zijn ook mensen die rijden op benzine en nog nooit lpg in de auto hebben gehad die ook het probleem hebben.

Weet jij toevallig wat het kost om dit uit te bouwen het is natuurlijk te overwegen.

Profiel  
 
JohanC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 18-07-2005

Gepost: 17 juli 2006 11:12 AM
  [ # 122 ]

Roeland,
Ik begrijp dat jouw C5 dus écht niet meer verder wil na het krijgen van een storingsmelding? Die van mij en vele anderen doen na een minuut contact af weer gewoon hun werk. Is vervelend maar hij blijft het tot nu toe wel doen. Ik zou ook wel willen weten wat voor gasinstallatie jij hebt, want wat ik hier op het forum lees zijn de problemen met AG installaties meestal oplosbaar, voor een Vialle LPI heb ik nog niet gelezen dat er ooit iets aan de gasinstallatie is gerepareerd wat afdoende was.

Groeten,
Johan.

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 17 juli 2006 11:56 AM
  [ # 123 ]

Als ik de storing krijg dan wordt het vermogen minder. Niet na een minuutje maar als ik de accu er een halfuurtje of zo af heb dan kan ik weer verder (met storing uitlaatgas maar dat verdwijnt wel na een dag of 2).

Ik heb een AG installatie en er is veel nagekeken 2 weken geleden.
EGR klep is bijgesteld.
Bougies op 0,7 gezet.
Mapsensor bekeken, die goed werkt.
Er zit een goede bobine in
Laastste software zit er op.
Zijn er nog meer oplossingen voor de AG installaties.

Ik vraag mij wel eens af kan de software in de auto niet gewoon beschadigd zijn.

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 17 juli 2006 12:55 PM
  [ # 124 ]
JohanC5 schreef:

Roeland,
Ik zou ook wel willen weten wat voor gasinstallatie jij hebt, want wat ik hier op het forum lees zijn de problemen met AG installaties meestal oplosbaar, voor een Vialle LPI heb ik nog niet gelezen dat er ooit iets aan de gasinstallatie is gerepareerd wat afdoende was.

Toen ik in 2003 mijn C5 op LPG uitzocht, kreeg ik ook het advies om voor AG te gaan. Niet van de dealer maar van collega’s en de leasemij.

Mijn ervaring is dat het veelal kleine problemen zijn die door een goede dealer te verhelpen zijn of vaak snel ‘vanzelf’ verdwijnen.

Over het feit dat de problemen ook optrden bij benzine kan ik mij voorstellen dat als je lang door blijft rijden met storingen op LPG, het motormanagement dusdanig van slag raakt dat het op benzine ook geen doen meer is. Ondertussen heb ik geleerd dat als de eerste tekenen van storingen op LPG optreden, ik overschakel op benzine. Ik rijd dan enkele minuten op benzine en zet hem dan terug op LPG. Probleem weg.
WOF Very Happy

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
JohanC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 18-07-2005

Gepost: 17 juli 2006 08:17 PM
  [ # 125 ]

Zo doe ik het dus ook: bij de eerste verschijnselen overschakelen op benzine. “Troublemanagement” heet dat in het Nederlands toch? Maar soms is ie me te snel af. En electronica is soms eigenwijs. Net bleef mijn rechterportierraam half open (half dicht?) na het gebruik van het kleine knopje op de AB. Wat ik ook deed, alle ramen gingen open en weer dicht, alleen die ene ging weer terug naar half. Uiteindelijk maar motor gestart en toen was het weer normaal. Zucht. Electronica.
Overigens mopperen we wel op onze C5en maar dit soort dingen is ech t niet exclusief voor Citroën. Onze buren hebben een vrij nieuwe VW Golf (op benzine) en die heeft al twee jaar de vakantie verpest door halverwege volledig op tilt te slaan. En VW kan de klacht niet vinden….

Maar deze gasproblemen zijn volgens mij erg complex en niet direct terug te leiden naar één onderdeel. Klein lekje in de uitlaat b.v. geeft al een verstoring. Maar als iemand iets weet wat je met een Vialle installatie kunt proberen dan hoor ik dat graag.

Johan.

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 17 juli 2006 09:57 PM
  [ # 126 ]

Citroen C5 LPG probleem

Na jaren heb ik weer besloten om een Citroen te kopen. Heb nu 2 weken geleden een wagen op LPG gekocht van 4 jaar oud met slechts 70000 km op de teller. Helaas bleek bij het wegrijden van het terrein de wagen niet op gas te kunnen lopen. Direct de leasemaatschappij(Leasplan-Carnext) gebeld en zij adviseerden naar de garage te gaan en ze op de hoogte te houden. De volgende dag bij de Citroen dealer langsgegaan die mij adviseerde naar de gasboer te rijden. Dat op zich is al niet prettig en zeker niet als je weet dat deze 30 km van mij vandaan zit.

Maar je moet wat. De gasboer meldde mij vervolgens dat de storingen die het display aangeeft(gasstoring) er eerst uitmoeten. En zo kon ik dus weer terug naar de Citroen dealer. Daar werd het geheugen gewist en gemeld dat de auto weer helemaal in orde was. Toen ik vroeg of hij ook op LPG reed werd mij verteld dat ze dat niet hadden gecontroleerd. Dat op zich blijf ik onbegrijpelijk vinden, want je rijdt toch niet in een LPG auto om op benzine te rijden??

Nu kan ik weer terug naar de gasboer. Ik heb de auto nu 2 weken, maar als het probleem volgende week niet is opgelost mogen ze hem terugnemen. Dan koop ik toch die lelijke Toyota maar. Want hier word ik echt helemaal niet goed van.

Ik rij nu al bijna 20 jaar op LPG en weet (uit ervaring) dat je vaker storingen hebt dan met een diesel. Maar tot nog toe was het euvel snel bekend(verdamper kapot, injector overleden, computer overleden) en daar heb ik geen moeite mee. Maar dit is vaag en als men mij van het kastje naar de muur blijft sturen wordt ik in hoogtempo chagrijnig. Ik probeer kalm te blijven, maar het is niet makkelijk.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 17 juli 2006 11:26 PM
  [ # 127 ]

Re: Citroen C5 LPG probleem

EvE schreef:

Na jaren heb ik weer besloten om een Citroen te kopen. Heb nu 2 weken geleden een wagen op LPG gekocht van 4 jaar oud met slechts 70000 km op de teller. Helaas bleek bij het wegrijden van het terrein de wagen niet op gas te kunnen lopen. Direct de leasemaatschappij(Leasplan-Carnext) gebeld en zij adviseerden naar de garage te gaan en ze op de hoogte te houden. De volgende dag bij de Citroen dealer langsgegaan die mij adviseerde naar de gasboer te rijden. Dat op zich is al niet prettig en zeker niet als je weet dat deze 30 km van mij vandaan zit.

Maar je moet wat. De gasboer meldde mij vervolgens dat de storingen die het display aangeeft(gasstoring) er eerst uitmoeten. En zo kon ik dus weer terug naar de Citroen dealer. Daar werd het geheugen gewist en gemeld dat de auto weer helemaal in orde was. Toen ik vroeg of hij ook op LPG reed werd mij verteld dat ze dat niet hadden gecontroleerd. Dat op zich blijf ik onbegrijpelijk vinden, want je rijdt toch niet in een LPG auto om op benzine te rijden??

Nu kan ik weer terug naar de gasboer. Ik heb de auto nu 2 weken, maar als het probleem volgende week niet is opgelost mogen ze hem terugnemen. Dan koop ik toch die lelijke Toyota maar. Want hier word ik echt helemaal niet goed van.

Ik rij nu al bijna 20 jaar op LPG en weet (uit ervaring) dat je vaker storingen hebt dan met een diesel. Maar tot nog toe was het euvel snel bekend(verdamper kapot, injector overleden, computer overleden) en daar heb ik geen moeite mee. Maar dit is vaag en als men mij van het kastje naar de muur blijft sturen wordt ik in hoogtempo chagrijnig. Ik probeer kalm te blijven, maar het is niet makkelijk.

het merk Citroen kan hier weinig tot niets aan doen. De dealer ook niet en de gasspecialist ook al niet. De leasemaatschappij heeft een onduigdelijk product geleverd.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 18 juli 2006 12:47 AM
  [ # 128 ]

Beste heer Oldenhage,

Waar baseert u dit op? En wat kan ik nu nog doen dan? Ik blijf het allemaal erg raar vinden.

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 18 juli 2006 12:48 AM
  [ # 129 ]

@ Oldenhage

Natuurlijk ben jij pro citroen en natuurlijk zijn we blij met je advies maar ik denk dat mijn probleem niet de LPG is.
De meeste personen kunnen gewoon verder na 1 minuut wachten maar ik dus niet (minimaal half uur) en dat is echt niet leuk. Ook mijn dealer geeft aan dat het allemaal niet zo ernstig is even resetten en je kunt weer verder (mijn geval dus half uurtje vluchtstrook). Vandaag weer even bij de dealer geweest storing eruit gehaald en men vond het alleemaal niet zo ernstig. Volgende week vrijdag gaat de LPG specialist bij mijn dealer er naar kijken (waarom nu pas denk ik dan). Dan maar eens zien wat we moeten doen ik hoop dat ik dat haal maar ik denk dat ik er al weer eerder sta.

Als er iets verrassends uitkomt laat ik het natuurlijk weten.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 18 juli 2006 01:25 AM
  [ # 130 ]

Re: Citroen C5 LPG probleem

EvE schreef:

....Helaas bleek bij het wegrijden van het terrein de wagen niet op gas te kunnen lopen…. De volgende dag bij de Citroen dealer langsgegaan die mij adviseerde naar de gasboer te rijden. Dat op zich is al niet prettig en zeker niet als je weet dat deze 30 km van mij vandaan zit.

Maar je moet wat. De gasboer meldde mij vervolgens dat de storingen die het display aangeeft(gasstoring) er eerst uitmoeten. En zo kon ik dus weer terug naar de Citroen dealer. Daar werd het geheugen gewist en gemeld dat de auto weer helemaal in orde was. Toen ik vroeg of hij ook op LPG reed werd mij verteld dat ze dat niet hadden gecontroleerd. Dat op zich blijf ik onbegrijpelijk vinden, want je rijdt toch niet in een LPG auto om op benzine te rijden??

Nu kan ik weer terug naar de gasboer. Ik heb de auto nu 2 weken, maar als het probleem volgende week niet is opgelost mogen ze hem terugnemen. Dan koop ik toch die lelijke Toyota maar. Want hier word ik echt helemaal niet goed van.

Ik rij nu al bijna 20 jaar op LPG en weet (uit ervaring) dat je vaker storingen hebt dan met een diesel. Maar tot nog toe was het euvel snel bekend(verdamper kapot, injector overleden, computer overleden) en daar heb ik geen moeite mee. Maar dit is vaag en als men mij van het kastje naar de muur blijft sturen wordt ik in hoogtempo chagrijnig. Ik probeer kalm te blijven, maar het is niet makkelijk.

Ik snap het probleem en ik zou er ook niet vrolijk van worden, maar helaas is de oplossing blijkbaar niet zo makkelijk. Een ding is wel duidelijk, dit had je natuurlijk ook met een Honda, Renault of zelfs Toyota kunnen gebeuren. Het is jammer dat de dealer waar je geweest bent niet direct even storing heeft uitgelezen aan de auto voordat je naar de gasboer ging, dat had waarschijnlijk een hoop frustratie gescheeld. Toch zal het oplossen van storingen aan gasauto’s steeds lastiger worden, en dat blijkt ook wel aan de lange wachttijden bij de gasboer… Overigens lijkt het mij dat de storing aan deze auto ( het helemaal niet meer op LPG lopen) niet zo enorm lastig zou moeten zijn. Controleer zelf anders eens de zekeringen en de vacuumslangen vanaf het inlaatspruitstuk naar de computer, deze willen nog wel eens losraken, waardoor de LPG-installatie volledig uitschakelt. Helemaal als de jongens van Carnext hem onder de kap eens even flink hebben schoongemaakt…

Succes, enne…. gewoon concentreren op dat enorme comfort, ook al rijdt hij (tijdelijk) op de verkeerde brandstof! Laughing

Gr Martijn

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 18 juli 2006 12:55 PM
  [ # 131 ]

Je positieve woorden doen me goed. Ik krijg nu al het “gedeelde smart, halve smart gevoel. Ben op zich ook wel te spreken over de auto. Hij is mooi, rijdt comfortabel, veel luxe die mijn vorige auto niet had(Peugeot 406 Break). Maar ik heb hem nu 2 weken en dit heb ik al meegemaakt.

1. Raam linksachter kan niet open of dicht.
2. Portier rechtsvoor soms niet van binnenuit open te maken.
3. Richting aanwijzer links hapert. Doet het soms wel, soms niet.
4. Een maal een constante biep-toon zomaar uit het niets gehad(pas na losmaken accu hield het op)
5. Auto rijdt helemaal niet op LPG.

Ik vind dit eigenlijk voor een auto van 4 jaar oud toch een beetje slappies. Ook omdat ik het allemaal zelf mag betalen. En ik erg veel tijd verlies door telkens naar de garage te moeten.

Eigenlijk heb ik nu al spijt en als de auto volgende week niet op gas rijdt gaat hij er echt weer uit. En ik blijf erbij dat zeker Citroen, maar ook de LPG boer zich dit zou moeten aantrekken. Citroen zou LPG helemaal moeten afkeuren als ze er niet 100% achter staan(zoals Toyota), maar niet LPG erin laten zetten en dan vervolgens roepen dat het aan allesbehalve Citroen ligt. De ergernis is echt enorm.

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 18 juli 2006 01:03 PM
  [ # 132 ]

Citroen zou LPG helemaal moeten afkeuren als ze er niet 100% achter staan(zoals Toyota), maar niet LPG erin laten zetten en dan vervolgens roepen dat het aan allesbehalve Citroen ligt. De ergernis is echt enorm.

Mee eens.

Richtingaawijzer heb ik ook al gehad is waarschijnlijk een veertje dat stuk is in het stuurhuis.

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 18 juli 2006 01:54 PM
  [ # 133 ]
JohanC5 schreef:

Net bleef mijn rechterportierraam half open (half dicht?) na het gebruik van het kleine knopje op de AB. Wat ik ook deed, alle ramen gingen open en weer dicht, alleen die ene ging weer terug naar half.

Grappig, dat had ik laatst ook met mijn C5. Het eerste dat ik dacht is “goh nu heb ik ook Audi kwaliteit” omdat een collega van mij telkens heeft met zijn Audi dat de ramen omlaag zakken.

Ik kon overigens met de afstandbediening de ramen laten zakken en weer sluiten,  toen gingen ze wel allemaal omhoog.

WOF Very Happy

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 18 juli 2006 02:09 PM
  [ # 134 ]

Roeland,

Wat ik nu alleen niet lees is of je al eens met de auto naar een echte gasspecialist bent geweest of dat je en andere dealer er naar hebt laten kijken. De installatie in mijn auto is door jouw dealer ingebouwd, maar de storingen zijn door de dealer in mijn woonplaats tot nu toe altijd opgelost.

Vaak helpt het als je er een ander naar laat kijken. In jouw geval zou ik dan meteen naar de echte gasspecialist gaan.

Succes!

WOF Very Happy

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 19 juli 2006 07:21 PM
  [ # 135 ]

Ik denk dat ik dat dan maar eens moet doen naar een echte gasspecialist i.p.v. de dealer die ook gas inbouwd.

Gisteren even wat garages af geweest maar moet te veel bijbetalen voor een andere car wat krijg je dramatisch weinig terug voor een C5 van 4 jaar oud zeg. Volgens de carbase van autoweek mag die met deze kilometerstaand nog 9100 opbrengen bij inruil maar dat krijg je bij lange na niet.

Toch nog maar een gokje wagen bij de gasspecialist.

Profiel  
 
 
9 van de 25
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook