2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hoogte regeling werkt niet bij ingedrukt rempedaal
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2006 01:34 PM
  [ # 16 ]

En vergeet niet dat heeel veel auto’s starre achterassen hebben met bladveren ( fiat panda..) of een schroefveer erboven…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 juli 2006 01:42 PM
  [ # 17 ]

Heeft de C6 eigenlijk nog de handrem op de voorwielen?

Met t grijze prul kon je de achterkant trouwens makkelijk laten zakken met het rempedaal. Beetje indrukken en dan langzaam loslaten en dan hoor je de LHM door de servo sissen en zakt de achterkant snel naar beneden. Dit lekker vaak doen tot de kont flink gezakt is. Dan de rem er flink op en dan voel je dat ie omhoog wil komen, achterkant begint te kreunen, maar hij krijgt m niet omhoog. Leuk als er iemand achter staat: laat de rem los en de kont springt omhoog. Als je nu in de hoogste stand de rem weer ingedrukt houdt, dan krijg je het omgekeerde. Je hoort aan het gekreun wel weer dat ie wil zakken, maar niet kan. Laat de rem los en hij weer als een zoutzak in elkaar. Dat kun je lang blijven herhalen.

Voor als je je verveelt bij het stoplicht.

PS. Bij de turbodiesel lukt t niet. Die remservo laat niet zoveel LHM door van de achterremmen als je ermee speelt.

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 17 juli 2006 05:34 PM
  [ # 18 ]

vindt mijn vrouw ook altijd leuk als ik lig te spelen met de vering ( not!!! )
stelletje kinderen, zegt ze dan. mijn zoontje kan er wel om lachen, ligt het dan toch aan het geslacht?

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 17 juli 2006 08:59 PM
  [ # 19 ]
Pasqual schreef:

vindt mijn vrouw ook altijd leuk als ik lig te spelen met de vering ( not!!! )
stelletje kinderen, zegt ze dan. mijn zoontje kan er wel om lachen, ligt het dan toch aan het geslacht?

groeten Pasqual.

nee hoor…..dat is de leeftijd Mr. Green  Mr. Green

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Gepost: 18 juli 2006 04:10 AM
  [ # 20 ]

ik denk dat jong en oud ermee (kan) lachen, hangt gewoon van jezelf af Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 18 juli 2006 11:26 PM
  [ # 21 ]
Citroenbx schreef:

ik denk dat jong en oud ermee (kan) lachen, hangt gewoon van jezelf af Wink

het is Surprisedfftopic maar ik reageer op mijn broer, dus hij kan er wel tegen Mr. Green

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 19 juli 2006 07:24 PM
  [ # 22 ]

precies, eerst laten zakken en dan weer in de rijstand met de rem erop en dan loslaten :jump , altijd leuk.

wat was de vraag ook alweer?

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 20 juli 2006 02:42 PM
  [ # 23 ]

Zit me alleen een beetje af te vragen of dat spelen schade kan toebrengen aan het systeem. Zit me de schema’s en de krachtwerking in m’n brein voor te stellen maar ben er nog niet over uit.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juli 2006 02:51 PM
  [ # 24 ]

Nee kan geen kwaad. Heb ooit eens een BX break zo volgeladen met tegels dat ze niet meer om hoog kwam. Druk in het hele systeem is dan 175 bar. HD regelaar slaat af en klaar.
Met de helft van de tegels werkte alles weer normaal.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 20 juli 2006 03:03 PM
  [ # 25 ]
bogaard77 schreef:

Nee kan geen kwaad. Heb ooit eens een BX break zo volgeladen met tegels dat ze niet meer om hoog kwam. Druk in het hele systeem is dan 175 bar. HD regelaar slaat af en klaar.
Met de helft van de tegels werkte alles weer normaal.

Heb een keer 7 man in m’n auto gehad en dat ging prima maar een BX zo belasten dat ie niet meer omhoog komt, dat durf ik niet. Kan me voorstellen dat een leiding die niet helemaal fris meer is dan de geest kan geven.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juli 2006 03:10 PM
  [ # 26 ]

Deze BX was maar een paar jaar oud en had nieuwe bollen. Maar toegegeven. Daar is ze niet voor bedoeld..
Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 juli 2006 05:44 PM
  [ # 27 ]
bogaard77 schreef:

Deze BX was maar een paar jaar oud en had nieuwe bollen. Maar toegegeven. Daar is ze niet voor bedoeld..
Surprisedops:

Als je de diameter weet van de veercilinder en de afstand van de draagarmas tot het punt waar de veercilinder de draagarm steunt is het ook wel uit te rekenen. Bij benadering, want uiteraard moet je ook nog rekening houden met de hoek waaronder de veercilinder de draagarm steunt en de hoek van de draagarm tov de grond.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 20 juli 2006 05:54 PM
  [ # 28 ]
mpostma schreef:
bogaard77 schreef:

Deze BX was maar een paar jaar oud en had nieuwe bollen. Maar toegegeven. Daar is ze niet voor bedoeld..
Surprisedops:

Als je de diameter weet van de veercilinder en de afstand van de draagarmas tot het punt waar de veercilinder de draagarm steunt is het ook wel uit te rekenen. Bij benadering, want uiteraard moet je ook nog rekening houden met de hoek waaronder de veercilinder de draagarm steunt en de hoek van de draagarm tov de grond.

Het is veel te warm voor dit soort zware kost…. Wink

Test

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 20 juli 2006 05:55 PM
  [ # 29 ]

Nee, de C6 heeft een elektrische handrem op de achterwielen.

mpostma schreef:

Heeft de C6 eigenlijk nog de handrem op de voorwielen?



[list]:arrow: Ophanging:
1 onderste draag arm (langsarm)
2 locator arm
3 bovenste draagarm (wishbone)
4 locator arm
Arrow Remmen, Vering (onafhankelijk)
A remklauw
B Hydraulische remleiding
C Hoogtesensor (Hydractive)
D Wielveerbol
E rubber ‘bumpstop’
F Veerpoot (plunjer)
G Remkabel (parkeerrem)
Arrow Constructie:
a Subframe
b Wielnaaf[/list:u]

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook