Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Wat zijn goeie bougiekabels voor een type 2 AX GT, wat kosten ze en waar haal je die?
Bij het starten loopt mijn GT op drie cilinders. Bij de garage hebben ze één bougiekabel vervangen (ik vroeg mij af waarom geen vier?), hij liep toen al wat beter, maar nog steeds niet perfect… En nu wil ik de hele set vervangen. Maar waar haal je goeie kabels?
Of zou het ergens anders aan kunnen liggen dat ‘ie niet lekker loopt?
Oranje motorlampje brandt ook in het begin, daarna is ‘ie weer weg, maar bij stationair toerental komt ‘ie soms weer terug.
(Bougies zijn vervangen.)
Gewoon even naar een automaterialen zaak gaan, die kan je een compleet passend setje meegeven van 4 of 5 kabels…
Is wel iets duurder dan universele, maar je wil het goed hebben of niet
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
DIS-ontsteking?
Mijn AX (januari 1992) heeft zo’n grote doos rechtsvoorin, of is dat de ECU? Ik heb ook zo’n Haynes manual gehaald. Ik zal daar eens in bladeren, maar dan weet ik vaak nog niet exact wat mijn AX’je heeft.
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Ah.. dan heb ik inderdaad geen DIS-ontsteking, want ik heb de dopjes naar achteren gericht. Thanx voor de duidelijkheid ‘kakanox’.
Nu eens uitzoeken waar de contactpunten zitten.
Wat bedoel je trouwens met de ‘onstekingsmodule’ => is dat dan de ECU?
Je merkt dat ik alleen nog maar steutelervaring heb met tweecilinders (een radiator is nieuw voor me..) en dat ik nog veel AX-sleutelervaring op moet doen. Elke hulp is welkom…
Volgens mij heb ik met een Haynes manual en dit forum genoeg informatie voor handen. Of heb je nog tips waar ik nog meer informatie kan vinden?
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Thanx again!
Nog één vraagje..: kan ik mijn AX ook ombouwen naar een ‘contactpuntenloze’ ontstekingsmechanisme (net zoals je 123-onsteking in een eend kunt monteren)? Ben je mooi van die slijtagegevoelige contactpunten af. Bij mijn Visa en LNA heb ik ook geen punten waardoor de auto eigenlijk altijd start en loopt als een zonnetje. Of kun je zo’n DIS-module er opbouwen?
kakanox schreef:Als het goed is heb je dan een oranje ding met die stekkers eraan, waarschijnlijk verpakt in een soort van zwart bouwzeiltje.
Als het een originele verdeelkap is (welke veel beter zijn), dan is dat ding zwart.
Ombouwen naar DIS kan, als je een complete set op de kop kan tikken, dus ECU, kabelboom, DIS bobine, etc.
Leuk als je een sloper voor weinig kan vinden, anders is het te veel werk en te duur om er aan te beginnen.
Overigens slijt een originele verdeelkap+rotor (Duccellier of Bosch) veel minder hard dan imitatie.
Ze kosten wel 2x zo duur, c.a. €35/set, maar gaan 10x zo lang mee.
BTW, als je kabels hebt gevonden, laat me dan even weten wat je ongeveer kwijt was…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI