Eindelijk heb ik geregeld dat de distributieketting vervangen wordt.
Ondertussen is het blok eruitgetakeld.
Blijkt dat de distributieketting nog erg goed is (bijna nieuw)....
Wel bleek dat de kettingspanner af en toe haperde.
Dan deze maar vervangen.
Daarnaast hebben we een heleboel dingen aangepakt, je kan er nu toch goed bij
vliegwiel, koppelingsplaat, remschijven, handremblokken, treiterslang, waterpomp, motorsteunen, oliefiltertje schoongemaakt, diverse leidingen, oliedrukschakelaartje nagekeken, hitteschild (was helemaal weggeroest), achteruitrijsensor aangesloten en eindelijk de temp. sensor . Het blok is inwendig een paar jaar geleden al gereviseerd. isolatie was toen ook vervangen. :photo
motorblok
Versnellingsbak
Lege motorruimte…..
Zo moet ze weer worden…
Ze zijn nu al een paar dagen bezig…. Hopelijk loopt het financieel niet te hoog op
Iemand nog een idee wat ik nog vergeten ben?
excuus voor de soms beroerde foto’s (mobieltje)
Citroen DS23 Break ‘71
Achteruit rij sensor?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bas schreef:Achteruit rij sensor?
Niet nodig. Kan je goed bij en gaat nooit stuk.
Wel kan je de hoofdbol nu mooi checken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Heb je, omdat je DS in onderdelen ligt, die foto van die versnellingsbak vanuit een rijdende BMW genomen i.p.v. een Citroen?
Lagers en oliekeerring !
Die vervang ik elke keer als ik een motorblok uiteen haal.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Misschien motorruimte schoonmaken en anti-roest behandeling? Niet zo duur denk ik als je het zelf doet, wel veel tijd.
vikingo schreef:Lagers en oliekeerring !
Die vervang ik elke keer als ik een motorblok uiteen haal.
Neem aan dat je de nokkenaskeering bedoeld?
Ajeto!!!
Auto zit weer in elkaar en loopt weer. Moet alleen nog door de baas zelf worden nagekeken….
kwaliteit van camera in GSM is niet zo denderend. Iets bewegen vervormd al….
Motorruimte heb ik al schoongemaakt. Wat een pokkewerkje.
motorruimte schoon en ikzelf onder het smeer
Roest zag ik nergens zitten, dus motorruimte weer in cremekleur gespoten.
Lagers en nokkenaskeering nagekeken en vervangen.
Citroen DS23 Break ‘71
en dat met dit weer ?
goed bezig!
.komma
Das waarschijnlijk ook de reden dat het langer duurt.
Iets te warm :burninhell
De DS break moet alleen nog nagekeken worden.
Alles zit er weer in en draait weer. Nu alleen nog kleine dingetjes afstellen. Zaterdag haal ik hem op
Citroen DS23 Break ‘71
Nou bij ophalen leek alles oke…. Bij starten bleek dat de pomp om de 2seconden pompte. Het blijkt dat het stuurhuis van Chyparse toch echt wel bagger is. bij de lichtste beweiging aan het stuurhuis merk je drukverlies…
Met de rit naar huis hoorde ik bij thuiskomst weer het bekende geratel…..... (warme motor, dus dunne olie) Terwijl de ketting goed was en de spanner vervangen is?
In de stalling gezet en met geen gerust gevoel op vakantie.
Net terug van vakantie, dus ASAP de garage opbellen voor vervangen stuurhuis (Citrotech) en opsporen geratel…. (klepveercilinder dan misschien toch?)
Citroen DS23 Break ‘71