Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Een compleet andere auto, maar wel met zo goed als dezelfde techniek: m’n Peugeot 206 1.6-16V heeft al 4 keer na een lange rit een storing uitlaatgas gegeven. Alleen gaat hij niet op het noodprogramma lopen….
De 1e keer was na 5-6 keer starten, de melding weg, na de 2e keer heeft de dealer de ECU gereset, na de 3e keer heeft hij de software van de ECU een update gegeven. Nu heeft hij voor de 4e keer dezelfde storing, dus mogen ze naar de EGR en de rest kijken. Als ik het EGR-verhaal lees, lijkt het me dat als hij heel erg heet wordt, in storing gaat door een gebrekkige elektrische verbinding of iets dergelijks.
Die lompe ZX 1.4 die ik hiervoor had, gaf nooit problemen. Deed het altijd. Bij de incidentele storing bij de XM accu 15 minuten los en hij doet het weer als een speer
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Gasspecialist gesproken en probleem uitgelegd.
Ook vermeld dat bougies nat waren (volgens dealer).
Uitslag: je raad het al kan niet door de lpg komen dit is een “droge” stof die kan bougies niet natmaken.
Probleem kan zijn bobine (maar die in gecontroleerd, die is goed en net vervangen) bougie kabels of bougies.
Nu wilde ik de bougies vervangen omdat ik ergens op dit forum heb gelezen dat bougies wel eens haarscheurtjes kunnen vertonen en dat dit ook deze problemen oplost (vochtige bougies kunnen slecht starten veroorzaken ook het regelmatig inhouden bij lage toerentallen kan de oorzaak zijn van slechte bougies), de garage niet gedaan alleen drooggemaakt en op 0,7 gezet.
Nu heeft deze LEEK ongeveer 10 minuten onder de motorkap staan kijken maar geen bougies gevonden, ik dacht dat doe ik zelf wel even de garage vraagt weer een goede bijdrage. Maar even de kwikfit of zo opzoeken ik denk dat die goedkoper is.
Als het niet de bougies of de bougiekabels zijn dan kan het een olielekkage zijn of een koelwater probleem? Maar ik mag deze kennis toch ook van de dealer verwachten (het probleem natte bougies) en niet alleen van de lpg specialist.
Reactie van specialist was:
Natuurlijk zijn er problemen met dit type lpg installatie maar de problemen die u heeft komen niet door lpg. Het probleem met het DGI systeem komt wel eens voor en die moet je dan vervangen kosten ongeveer 500,- hij vertelde ook gelijk dat de kans groot is dat die weer stuk gaat dus eigenlijk geen oplossing is. De echte oplossing is dan een nieuwe lpg installatie (zelfde merk, ander type).
O.k. nu ben ik na de laaste ervaringen eerder geneigd de lpg boer te geloven dan de dealer. Misschien maar een keer een andere dealer in de buurt van mijn werk opzoeken (zelfde als Wings of freedom) maar dan in Putten. Iemand daar ervaringen mee?
hoe lang gaan bougies overigens normaal gesproken mee??
De mijne zijn niet vervangen bij de laatste grote beurt (zitten er dus al 30.000
km in) en kunnen die nu nog 30.000 km mee???
Opmerking op:
Roeland schreef:
Een gedeelte van dit verhaal is wel een beetje off topic, maar nu is het verhaal compleet.
Ik ga als het goed is mijn C5 op LPG morgen inruilen. Ik ben erg tevreden geweest over de C5, en zeker ook de combinatie C5 en LPG! Dat ik hem nu inruil is dan ook zeker geen kwestie van ontevredenheid, maar meer een samenloop van omstandigheden en de afschrijving die ik het komende jaar mee zou hebben. (dan gaat hij over de 200.000 km). Ik kan nu een mooi bedrag terug krijgen voor de C5, en ben tegen een mooie andere auto aangelopen.
Ik vind wel dat de C5 op een aantal punten minder mooi in elkaar zit als een Xantia. Het is allemaal net iets lichter gebouwd.
Het volgende wil ik graag nog even kwijt, en ik hoop niemand hier te kwetsen, maar daar ga ik niet van uit.
Ik rij al jaren bijna probleemloos op gas, en dat zijn 130.000 kilometers. 1 keer liep de C5 niet goed, en daar gaat het volgende over.
Ik had geen storingsmeldingen (die heb ik nog nooit gehad ), maar ik voelde en hoorde dat ie niet lekker liep. Ik naar mijn bosch car service center. Die verwezen mij (na enige tijd aan de auto bezig te zijn geweest zonder kosten te berekenen….KEURIG) door naar citroën. Daar heeft de auto 1 dag gestaan. Ik moest behoorlijk wat afrekeken. De eindconclusie van hen was: meneer die auto loopt toch hartstike goed! Wij zien zelden een C5 die zo mooi loopt. Nou, daar zakt je toch de box van af!!!! Hij liep echt niet goed! Maar zij hoorden het niet. Ze meldde ook nog even dat een C5 helemaal niet goed op gas kan lopen, en dat dat het probleem wel zou zijn. Ik moest er maar mee leren leven.
Ooh ja, ze hadden er ook andere olie in gedaan, want daar kon het wel eens aan liggen!!!!>>>>???????
Je raad het al, geen resultaat. Ik had het gevoel dat het niet aan de gasinstallatie lag, want ook op benzine deed hij het niet goed. Achteraf bleek dit niet juist overigens!
Ik toch maar naar de gasspecialist. Verteld dat ze bij Citroën zeggen dat een C5 nooit 100% goed op gas loopt. Nou vertelde de gasboer, dan moeten ze daar bij citroën nodig maar weer eens op cursus. Natuurlijk zijn er zeker wel problemen met gas in een C5. Vooral de eerste installaties die zijn ingebouwd. Daarvoor zijn modificaties gekomen.
Hij zou de C5 wel eens even bekijken. Moet gek gaan als wij dit niet voorelkaar krijgen, was zijn reactie.
Nog voor de middag was hij alweer klaar. Hij loopt perfect. Zowel weer op gas als op benzine! (ik vind hem eigenlijk nog wel iets mooier op gas lopen, maar dat is een ander verhaal). Er was een druksensor kapot.
Ik ben ervan overtuigd dat een C5 goed op gas gaat. Dat het een auto is met wat meer als gemiddeld probleempjes, dat is eigenlijk wel bekend, maar daarvoor terug heb je wel een erg mooie, comfortabele en luxe auto. Dat is ook wat waard! Andere merken auto’s kennen heus ook wel de problemen, maar dat vertelt men op de verjaardagen meestal niet!
Heb jij met die gasspecialist alleen gesproken, of is de auto er daadwerkelijk ook geweest? Ik kan je echt aanraden om hem gewoon eens bij een goede gasspecialist neer te zetten, en die de auto eens goed te laten bestuderen. Ik weet niet waar jij woont, maar in Leeuwarden zit een erg goede. Deze laat ik de installatie ook weer in mijn nieuwe auto inbouwen, en dar heb ik alle vertrouwen in!
De bougies gaan in een gasauto niet zo heel lang mee. Je kunt er het beste bougieg indoen van de V6. Nu zullen sommige hier wel gaan steigeren, maar ik heb ze er in zitten, en het werkt allemaal perfect, al heel veel kilometers.
Even samengevat: Mijn ervaring is dat de dealers bijna altijd alles op gas willen afschuiven. In mijn geval was het inderdaad een defect onderdeel van de gasinstallatie, maar ja, mag het een keer, na 160.000km? Maar ze zeggen al dat het aan het gas licht voordat ze er überhaupt naar gekeken hebben. Zeg dan gewoon dat je er geen verstand van hebt! Zo’n gasinstallati is ook een stukje techniek, en net zoals alle andere onderdelende aan een auto kan ook dat kapot. Dat een C5 nooit 100% goed op gas kan lopen is ONJUIST. Het bewijs staat nu nog hier bij mij voor de deur.
Als ik het zo op een afstand kan beoordelen (en dat gaat eigenlijk niet) heeft het totaal geen zin om het gas te laten uitbouwen. Als je er echt geen vertrouwen in hebt moet je een andere auto kopen. Ik zou hem toch nog eens een dagje naar een goede gasspecialist brengen. Zoek wel uit of het i.d.d. een goede is, want ik ken ook zat gasspecialisten die niet zo’n goede naam hebben in troubleshooting. Die kunnen misschien wel goed inbouwen, maar dat is een heel ander soort werk. Troubleshooting is erg lastig en lang niet iedereen heeft dit in de vingers.
Ik wens je erg veel succes met het oplossen van deze problemen en ik hoop dat het je lukt!1 Een C5 is immers een erg fijne auto, en die ervaring gun ik jou zeker ook.
Met vriendelijke groet,
Maarten Trilsbeek
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005
- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
Hallo beste lezers,
ooit ben ik dit topic begonnen en ik hoopte hem ook te kunnen eindigen. Lange tijd heb ik niks meer laten horen in dit draadje, want na mijn laatste wijziging heb ik geen problemen meer gehad met mijn C5. Een korte historie.
Vorig jaar mei heb ik mijn C5 uit maart 2002 met AG G3 installatie gekocht. Een aantal maanden later begonnen de storingen (katalysator en uitlaatgas) waarna de auto op 3 cilinders begon te lopen. Ben bij 2 dealers geweest, maar beiden schoven de oorzaak op het gassysteem of vanwege de klepstoters die vernieuwd zouden moeten worden, vanwege onjuiste toleranties. Een foutje van Citroen, maar de klant moet gewoon betalen. Bovendien konden ze mij niet beloven dat het daarmee over zou zijn. Bij een derde dealer kon ik als ik wilde de auto achterlaten voor een volledige analyse, waarbij ze een week lang met de auto gingen rondrijden met een computer eraan. Kosten vervangend vervoer en kosten dealer voor rekening van de klant. Ook deze aanbieding heb ik dus beleefd afgeslagen.
Daarna ben ik de forums ingedoken om te kijken of ik zelf iets wijzer werd en of er tips in stonden die ik zelf kon uitvoeren. Ik rijd al 10 jaar Citroen, dus een beetje handig wordt je wel. Ik las berichten over dunnere olie die geadviseerd werd. Deze maatregel hielp eigenlijk speciaal voor diegenen die ‘s winters bij een koude start problemen hadden. Ook weer een klepstoter verhaal waarbij dunnere olie zou helpen. Dus de oude olie afgetapt en verse 0W30 in mijn C5 gegoten. Een goed glas wijn doet deze francaise goed leek mij. Echter geen verbeteringen. Nog steeds storingen.
Daarna de bougies vervangen. Er zaten bougies in met 1 elektrode. Bij de dealer of automaterialenzaak heb ik toen bougies met 4 elektrodes gehaald, afgesteld op (ik geloof 0.9mm) en gemonteerd. Geen verbetering. Daarna nog een nieuw luchtfilter, maar ook dit mocht niet baten.
Ondertussen was ik ook nog bij een gasspecialist (te Valkenswaard) geweest. Goede kerel, zag meteen dat mijn verdampermembraam lek was en heeft een complete nieuwe gemonteerd voor 400 euro. Ff een pijnlijk moment, maar je denkt/hoopt NU toch echt de oplossing gevonden te hebben. Helaas, de auto reageerde nog steeds hetzelfde.
Weer forums gelezen totdat ik iets las over een EGR-klep en wat ie deed. Ik dacht bij mezelf: dat is iets wat je liever niet in je auto wilt hebben, dus heb ik bij wijze van test het stekkertje van de klep erafgetrokken en ben gaan rijden. PROBLEMEN VOORBIJ!!!
Heb een aantal duizend kilometer gereden en de auto gaf geen katalysator storing meer. Echter kreeg ik iedere keer bij starten een uitlaatgasstoring en bleef het motormanagement- en servicelampje branden gedurende de hele rit. Toch ook niet je-van-het….....
Bij de dealer heb ik toen een nieuwe EGR-klep gekocht en zelf gemonteerd. Na aansluiting duurt het nog 3 ritten voordat de storing weer uit je boordcomputer/dashboard is. Daarna ging het korte tijd goed en ik durfde bijna weer te glimlachen totdat ik weer de melding kreeg en de auto op zijn noodprogramma (en op 3 cilinders) overschakelde. Later begreep ik van de dealer dat de computer gereset diende te worden na vervanging van de EGR-klep. Dit is omdat ik hem zelf had vervangen dus niet gebeurd. Contact af, 1 minuut wachten en weer verder rijden. Ik heb zo ongeveer 1500 - 2000 km gereden totdat de storingen wegbleven!!
Toch was ik nog niet gelukkig, want ondertussen was de herfst/winterperiode ingegaan en lag de temperatuur onder de 10 graden gemiddeld. Zolang ik de auto had, had ik het gevoel dat de storingen erger waren bij warm weer. Dus was ik nu bang dat alles goed ging omdat de buitentemperatuur flink gezakt was en “de boel” (wel/niet door gebruik van gas als brandstof) minder heet werd.
Echter heb ik ondertussen 25.000 km met de auto gereden sinds de nieuwe klep en eenmalig (na 6000 km) heb ik een storing gehad. Dat is haar vergeven. Zelfs nu tijdens de 2de hittegolf in Nederland en kruissnelheden van 140 gaat alles prima. Wel even afkloppen natuurlijk.
Ik zeg niet dat het vervangen van mijn EGR-klep DE oplossing is voor ieders probleem, maar voor mij werkte het.
Momenteel heb ik 205.000 km op de teller staan en rijdt de auto nog steeds als een zonnetje.
gr. Jordi Deelen
Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).
Roeland schreef:O.k. nu ben ik na de laaste ervaringen eerder geneigd de lpg boer te geloven dan de dealer. Misschien maar een keer een andere dealer in de buurt van mijn werk opzoeken (zelfde als Wings of freedom) maar dan in Putten. Iemand daar ervaringen mee?
Even wat historie. In 2003 was de dealer in Deventer zelfstandig. LPG inbouwen gebeurde bij jouw dealer in Zwolle. In het begin had ik enkele kleine problemen met LPG deze zijn gewoon door mijn dealer in Deventer opgelost.
Ondertussen is Deventer niet meer zelfstandig en overgenomen door dezelfde eigenaar als Putten. Het personeel in Deventer is hetzelfde gebleven. Met de recente toch wel grote problemen werd ik gevraagd om naar Putten te gaan, want daar zit het ‘specialisme’.
Wat ze in Putten gedurende twee uur en twee proefritten hebben gedaan weet ik niet. tussen het moment van storing melden en het moment van onderzoek naar de oorzaak (ongeveer 5 dagen) was mijn C5 spontaan weer goed gaan rijden. Het enige was dat nu voortdurend mijn ‘Storing uitlaatgas’ en het motormanagement lampje brandde en na resetten van de computer in Putten was die verdwenen. Die week daarop is nog een geplande (gepland voordat ik de grote problemen kreeg) modificatie uitgevoerd in Deventer en sindsdien rijdt de auto (nog steeds) weer als een zonnetje.
Omdat het rijgedrag van de auto prima was voor deze in Putten onderzocht is en nadien ook kan ik niet duiden of hun werk goed gedaan is. Na de modificatie uitgevoerd in Deventer rijdt hij wel nog wat beter en zeker bij de koude start op benzine. concluderend kan ik wel zeggen dat na bezoek in Putten en de modificatie in Deventer ik geen problemen meer heb gehad. Ondanks de twee hittegolven en meedraaiende airco en automaat. Verbruik op LPG is ook prima!
Je kan Putten allicht proberen, mijn auto is er niet slechter vandaan gekomen, maar toch wil ik je aanraden om naar de echte specialist te gaan. Ben je nu daadwerkelijk geweest of heb je alleen gebeld? Ga bijvoorbeeld naar die specialist die genoemd is in Leeuwarden. Dat is niet zo ver van Zwolle per slot van rekening. Ik lees ook opmerkingen als ‘dat kan niet dat onderdeel is vervangen’. Ook nieuwe onderdelen gaan kapot of kunnen verkeerd geplaatst worden (iedereen maakt fouten).
Met alle respect, je noemt zelf dat je een leek bent, wellicht heb je de specialist niet duidelijk kunnen maken wat precies het probleem is. De storingen zijn vaak moeilijk te duiden.
Mijn C5 2.0 AUT uit 2003 met bijna 130.000 op de teller rijdt weer als een echte dame en nipt aan de brandstof. Het kan dus wel een C5 die goed rijdt op LPG en op benzine, zelfs bij de koude start (ook toen we nog geen hittegolf hadden).
Ik noem uit respect de namen van de dealers niet, maar ik heb tot nu toe geen klachten en eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Deventer (zowel voor als na de eigenaarswissel). Ze gaan serieus met de problemen om en denken mee. Met Zwolle heb ik geen ervaring en de kleine storingen welke ik had met LPG toen de auto nieuw was, beschouw ik maar als ‘fijnslijperij’.
Wel is de receptioniste in Deventer veel knapper ops: !
Succes!
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Dank voor jullie reacties, Ik heb alleen telefonisch gesproken met de gasspecialist in wezep (dichtbij) daar kan ik als ik nu een afspraak maak pas half september terrecht. Leeuwarden wordt vaak genoemd dus kijken of ik daar terrecht kan.
Aan jullie ervaringen hebben we als citroenrijders veel. Ook zijn er veel overeenkomsten.
Hebben jullie een naam van de lpg specialist in leeuwarenden.
Ik denk na alles gehoord te hebben de bougies, druksensor of de EGR klep de boosdoener is. Ik heb namelijk ook het idee dat de c5 niet lekker rijdt maar heb op dit moment even geen foutmeldingen.
Ik kreeg van mijn buurman ook het advies om te laten kijken naar de brandstof toevoer, want hij had het idee (echte knutselaar) dat de auto zowel benzine als lpg krijgt en dat dit een soort van “verzuipen’ veroorzaakt.
Bedankt en jullie horen weer van mij.
Ook in leeuwarden (http://www.lpginbouw.nl) lopen ze al met afspraken tot in september en nemen geen nieuwe afspraken aan ben ik dan toch min of meer verplicht tot een dealer??? of heeft iemand anders nog goede suggesties.
Bij de dealer moet ik de druksensor maar laten nakijken en bougies vervangen. EGR klep kan ik altijd nog laten vervangen maar die was goed 2 weken geleden.
Kijken of ze in Putten nog iets voor mij kunnen betekenen.
Update: helaas de LPG specialist is met vakantie in Putten.
Vrijdag maar weer naar de eigen dealer daar gaat als het goed is ook de man die LPG specialist is er naar kijken.
Helaas, dealer luistert niet. Vanmorgen naar de dealer in Zwolle gegaan omdat er een afspraak lag dat de LPG specialist naar mijn problemen van de auto zou kijken.
Ik heb zelf maar even gemeld dat er ook nieuwe bougies in moeten want dat kon het ook wel eens wezen.
Vanmiddag werd ik door de dealer gebeld, meneer uw auto is klaar er zitten nieuwe bougies in, en wat is er verder gedaan NIETS. Op mijn verzoek nog de computer uitgelezen (van de Auto niet van de lpg).
We hebben geen proefrit gemaakt maar als er nog problemen zijn dan hoor ik het wel.
Nou niet dus de auto rijdt nog slechter dan gisteren, een dealer die mij niet serieus neemt. De bedrijven waar ik de auto wel naar toe wil brengen zitten voorlopig vol.
Morgen gaan we weer een dagje weg.
Ik denk het een leuke dag wordt we nemen de citroen namelijk niet mee we hebben wat anders geregeld.
DE LPG SPECIALIST BIJ MIJN DEALER HEEFT DUS NIEUWE BOUGIES IN MIJN AUTO GEDAAN, joepi, ik wordt er een beetje moe en arm van. Iedere keer vrije dagen opnemen, rekeningen betalen waarvoor eigenlijk.
Volgende week nog 1x de gasspecialist in leeuwarden bellen of ik een afpraak kan maken, anders stop ik er echt geen energie en geld meer in.
Hallo allemaal, ik heb mij net vandaag aangemeld maar lees al een hele tijd mee. Sinds september vorig jaar heb ik een C5 1.8i op LPG3.
Toen ik hem net had liep hij goed maar in een periode van 2 maanden werd het steeds slechter. Hij hield onder de 3000 toeren behoorlijk in, na flink doortrekken pakte hij dan wel op maar tijdens inhalen is dat niet goed voor je zelfvertrouwen. Ik heb hem in de garantieperiode 3 keer terug gehad naar de garage en er zijn diverse dingen vervangen o.a. sensoren en bougies en een aantal keren is de computer gereset, hij gaf ook uitlaatgasstoring maar volgens de garage liep hij verder goed (dus niet). Tegen het eind van de garantie weer kontakt gehad maar men zag het niet meer zitten en eigenlijk zou ik hem het beste kunnen inruilen. Ik ben toen op zoek gegaan naar een gasspecialist en heb een afspraak gemaakt. Ook ik moest 2 weken geduld hebben. Hij maakte een proefrit en was er snel uit, de verdamper was stuk en de injectoren zaten niet op de juiste plaats. Er is een nieuwe verdamper ingekomen en het probleem is opgelost, hij rijd nu perfect. Het verplaatsen van de injectoren heb ik niet laten uitvoeren in de veronderstelling dat hij toch 135000 km goed moet hebben gereden. De gasspecialist waar ik ben geweest is garage Nieuwenhuizen in “de Wijk” bij Meppel en ik ben zeer tevreden.
AM
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
2 weken is aanvaardbaar maar 2 maand is wel heel lang als mijn auto het nauwelijks meer doet.
O.k. bedankt dat ga ik zeker doen alhoewel mijn C5 nu 2 dagen heeft stilgestaan en vandaag weer aanvaardbaar is. Het vertrouwen is gewoon weg en dat moet ik terug krijgen.
Nu de 2e week dat de auto het weer zonder gekke dingen doet, dus nog geen afspraak gemaakt bij de gasspecialist.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
OK, vandaag was ik dus aan de beurt en ik reed nog wel op benzine .
Kat- en uitlaatgasstoringmelding en lopen op 3 cylinders, zomaar op de snelweg.
Even langs de dealer geweest, na opnieuw starten deden alle vier cylinders weer mee. Storingen uitgelezen, het bekende rideltje inclusief gemiste onstekeningspunten.
Nou had de auto door de vakantie 3 weken stilgestaan en de eerste start zondag was heel beroerd, zeer slecht lopen op benzine, na automatische overschakeling op gas bleef het slecht maar na een paar 100 meters ging het weer prima.
Diagnose dealer: te dikke olie voor de hydrolische klepstoters. Die schijnen een heel dun toe/afvoer kanaal te hebben en als de olie te dik is werken ze niet meer tijdig, gevolg missende ontstekingspunten en als dat teveel voorkomt schakelt de computer als beveiligng de betreffende cylinder uit om schade aan de kat te voorkomen.
De dealer doet er tijdens onderhoud netjes 0w30 in, maar ik heb gewoon lopen bijvullen met 15w40, veels te dik.
Dom he ? ops:
@Roeland: Sorry, ik weet dat dit bericht jou niet helpt, want je bent al ver voorbij het punt van andere olie of bougies, maar het is wel een signaal aan anderen dat de symptonen niet altijd hoeven te duiden op een zeer dramatisch probleem als het jouwe.
Gr. Ronald
Ps. Het rijdt wel hartstikke zuinig hoor op 3 cylinders
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Ronald_Xantia schreef:. . . De dealer doet er tijdens onderhoud netjes 0w30 in . . .
Ik heb hier en op C5.nl zien langskomen: 5W40 en 5W30.
Is 0W30 nog beter? Vooral in verband met die melding, waarvan ik nu juist dacht dat die te wijten was aan een defecte druksensor in het LPG-systeem.
BTW: in mijn instructieboek staat niets over oliedikte.
er weer bingo even de gasdealer bellen.
Laatste hoop!!!!!!!!!!!
Vanmorgen contact gehad 5 september mag ik, ik heb goede hoop.
even 3 weekjes uitzingen en dan kan ik hopelijk weer onbezorgd rijden net als voorheen.
nixmit schreef:Ronald_Xantia schreef:. . . De dealer doet er tijdens onderhoud netjes 0w30 in . . .
Ik heb hier en op C5.nl zien langskomen: 5W40 en 5W30.
Is 0W30 nog beter? Vooral in verband met die melding, waarvan ik nu juist dacht dat die te wijten was aan een defecte druksensor in het LPG-systeem.BTW: in mijn instructieboek staat niets over oliedikte.
Staat in je onderhoudsboekje
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100