Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Even een update:
Vandaag is de auto opgehaald. Eerst wordt ‘ie technisch nagekeken, daarna zien we verder.
Hier nog een :photo van het Visa-dash, oftewel het “bierblikje” en de “kaasschaaf”:
Link
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Ja dat is het mooiste dashbord. ik wou dat mijn visaatje ook zo’n dashbord had. Schijnt toch nog lastig te zijn om deze in een nieuwere visa te zetten. Dus ben zelf aan de slag gegaan om zelf een dashbord te maken gebaseerd op het gewone dashbord. Ben allleen al heel lang bezig en dat ding staat een beetje in de hoek te staan….
Maar als ie goed wordt gekeurd, dan ga ik weer verder.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gister is de auto bij de spuiter afgeleverd. Duurt dus niet lang meer.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
De Visa is klaar, al ging dit niet zonder slag of stoot. Na de renovatie die begin april werd afgerond, kon de auto de weg op. Niet voor lang, want in een tijdsbestek van een week kwam ik 2x langs de kant van de weg te staan. Na een kilometer of 30-40 sloeg de auto af, om vervolgens niet meer aan te slaan. Moest ik de eerste keer nog worden afgesleept, de 2e keer lukte het, na een kwartiertje wachten, op eigen kracht weer thuis te komen. Het heeft de garage de nodige hoofdbrekens gekost de oorzaak te achterhalen, kennelijk omdat het euvel zich toen niet voordeed. Nadat brandstofpomp, carburateur en bobine als verdacht waren weggestreept, kwam de uiteindelijke veroorzaker aan het licht: een defecte sensor bij het koppelingspedaal. Inmiddels is ook het totaal versleten oude interieur vervangen door dat van een sloop-Décapotable. Kwalitatief een hele verbetering.
Al met al rijdt het karretje nu nagenoeg probleemloos en dat hoop ik zo te houden.
Foto’s buitenkant:
Link
Link
Link
2-cilinder
Link
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Schitterende Visa
In zo’n staat zou ik ook graag Visa rijden, helaas moeten de meeste gerestaureerd worden, en daar gaat meestal de poen in zitten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mooi hoor!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Klopt. Deze stond er hopeloos bij toen ik hem kocht en als je alles moet làten doen om hem in deze staat te krijgen, gooi je behoorlijk wat poen achter zo’n wagentje aan.
Maarre SZ, overstappen van een GTi naar een 2-cilinder: Ook “last” van onthaasten, zeker
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Nja, had eerst een voorkeur voor diesels, echter met mijn budget is leuk dieselrijden er niet bij. Ik onthaaste al met de BX 16v…daar galoppeerde ze hoor, alle 160 paarden in de rechterbaan met 90
Maar auto’s moeten voor mij leuk zijn, of dat nou een oudere 2 cilinder is of een wat modernere GTI, leuk zijn is de eis
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wouw!!! wat een schitterende Visa. Fijn dat ie zo mooi in ere hersteld is!! Goed werk!!
(alleen denk ik wel dat de rubber sierstrips iets te laag zijn opgeplakt…)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Simpele Ziel schreef:Maar auto’s moeten voor mij leuk zijn, of dat nou een oudere 2 cilinder is of een wat modernere GTI, leuk zijn is de eis
Dat zit bij zo’n 2-cilinder met z’n 35 briesende pk’s wel goed.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
CitroenAZU schreef:Wouw!!! wat een schitterende Visa. Fijn dat ie zo mooi in ere hersteld is!! Goed werk!!
(alleen denk ik wel dat de rubber sierstrips iets te laag zijn opgeplakt…)
Dacht ik eerst ook, maar deze strips waren optie bij deze uitvoering (Spécial) en zijn bij aflevering door dealer in ‘82 op deze hoogte opgeplakt. Is bij deze dus altijd zo geweest.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
PBO schreef:De Visa is klaar, al ging dit niet zonder slag of stoot. Na de renovatie die begin april werd afgerond, kon de auto de weg op. Niet voor lang, want in een tijdsbestek van een week kwam ik 2x langs de kant van de weg te staan. Na een kilometer of 30-40 sloeg de auto af, om vervolgens niet meer aan te slaan. Moest ik de eerste keer nog worden afgesleept, de 2e keer lukte het, na een kwartiertje wachten, op eigen kracht weer thuis te komen. Het heeft de garage de nodige hoofdbrekens gekost de oorzaak te achterhalen, kennelijk omdat het euvel zich toen niet voordeed. Nadat brandstofpomp, carburateur en bobine als verdacht waren weggestreept, kwam de uiteindelijke veroorzaker aan het licht: een defecte sensor bij het koppelingspedaal. Inmiddels is ook het totaal versleten oude interieur vervangen door dat van een sloop-Décapotable. Kwalitatief een hele verbetering.
Al met al rijdt het karretje nu nagenoeg probleemloos en dat hoop ik zo te houden.
Dat probleem ken ik, zo heb ik ook al eens rondgereden, steeds als de auto warm werd sloeg hij af. Erg leuk op vakantie in zuid Frankrijk!
vaak had ik zoveel benzine in de uitlaat toen de onsteking eindelijk kwam…affijn..je raad het wel…
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
PBO schreef:CitroenAZU schreef:Wouw!!! wat een schitterende Visa. Fijn dat ie zo mooi in ere hersteld is!! Goed werk!!
(alleen denk ik wel dat de rubber sierstrips iets te laag zijn opgeplakt…)
Dacht ik eerst ook, maar deze strips waren optie bij deze uitvoering (Spécial) en zijn bij aflevering door dealer in ‘82 op deze hoogte opgeplakt. Is bij deze dus altijd zo geweest.
Ja klopt was optie. En ze zaten idd wat laag bij deze, maar…
[zeikmodus] ....ook op de foto op pagina 1 zitten ze iets hoger hoor, kijk maar bij het achterscherm/licht[einde zeikmodus]
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
PBO schreef:kwam de uiteindelijke veroorzaker aan het licht: een defecte sensor bij het koppelingspedaal.
Ik meen toch aardig Visa’s van binnen en buiten te kennen, maar een sensor bij het koppelingspedaal? En dat dan ook nog zorgt voor afslaan van de motor?! Vertel!
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik denk dat hij de onderste sensor bedoelt van de twee, die dus op het koppelingshuis zitten, maar het dichts bij de gaffel van de koppeling…
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)