Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ieksEmmu schreef:idd
http://www.autoonline.nl/content/dut/citroen/citroenzoeken.html
en weet je wat leuk is de auto met de meeste km moet ook de meeste euries kosten
En nu breekt mijn klomp
Schijt aan originaliteit.
mja, tevens opvallend dat het allemaal HDI’s zijn, zijn de benzine v6’en al versleten dan?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:mja, tevens opvallend dat het allemaal HDI’s zijn, zijn de benzine v6’en al versleten dan?
HDi wordt ook meer verkocht
er staat niet eens een rooie tussen
Zo
Nu mijn verhaal! Ruim een maand geleeden ging een stel van onze club (Les Amis de Citroen d’ Autriche) trouwen. Een dikke Mercedes was al geregeld. Een vriend van hun belde gewoon bij Citroen Österrreich op en vertelde het verhaal met de opmerking, dat het zeker geen moi gezicht voor Citroen- lievhebbers is als de traouauto een Mercedes is, en het de C6 het ijgenlijk zou moeten zijn. Tien minuten laater was de C6 geregeld.
Dus: voor een proefrit moet je trouwen.
Groeten, Johannes
Wie typfouten vind mag ze houden!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Peteryed schreef:Toen ik nog Toyota’s en Skoda’s verkocht hadden wij ook een soort contract. Dit was enkel en alleen voor de bekeuringen die er van kwamen. Bovendien is het ook voor de verzekering wel belangrijk.
Verder vind ik dat een dealer niet moeilijk moet doen over wel of niet kopen. Wij hadden een Superb of een Landcruiser staan voor de demo. Kon je een dag mee rijden als je wou. Er werd niet eerst een BKR toetsing gedaan of wat ook maar voordat je kon rijden. Als ik jou was zou ik dit eens bij de importeur voorleggen. Ik denk dat ze dan wel een leuke actie voor je kunnen ondernemen. Ik weet nog wel hoe de Skoda importeur je pushte om de Superb als demo in te laten zetten. Bij Toyota overigens ook. Importeurs denken alleen maar aan verkopen en willen dat iedereen proefrijd met auto’s.
Alleen als we een demo van de importeur haalden werd er eerst over de geloofwaardigheid gesproken. Het kost namelijk best veel geld om de auto van de importeur weg te halen, maar we berekenden het nooit door aan de klant.
Als je voor mij een email-adres hebt, zal ik ze eens mailen. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) is volgens mij niet het goeie adres, want daar heb ik gisteren al naartoe gemaild zonder resultaat
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Zo
Johannes schreef:Nu mijn verhaal! Ruim een maand geleeden ging een stel van onze club (Les Amis de Citroen d’ Autriche) trouwen. Een dikke Mercedes was al geregeld. Een vriend van hun belde gewoon bij Citroen Österrreich op en vertelde het verhaal met de opmerking, dat het zeker geen moi gezicht voor Citroen- lievhebbers is als de traouauto een Mercedes is, en het de C6 het ijgenlijk zou moeten zijn. Tien minuten laater was de C6 geregeld.
Dus: voor een proefrit moet je trouwen.Groeten, Johannes
Wie typfouten vind mag ze houden!
voto?
Willem schreef:Peteryed schreef:Toen ik nog Toyota’s en Skoda’s verkocht hadden wij ook een soort contract. Dit was enkel en alleen voor de bekeuringen die er van kwamen. Bovendien is het ook voor de verzekering wel belangrijk.
Verder vind ik dat een dealer niet moeilijk moet doen over wel of niet kopen. Wij hadden een Superb of een Landcruiser staan voor de demo. Kon je een dag mee rijden als je wou. Er werd niet eerst een BKR toetsing gedaan of wat ook maar voordat je kon rijden. Als ik jou was zou ik dit eens bij de importeur voorleggen. Ik denk dat ze dan wel een leuke actie voor je kunnen ondernemen. Ik weet nog wel hoe de Skoda importeur je pushte om de Superb als demo in te laten zetten. Bij Toyota overigens ook. Importeurs denken alleen maar aan verkopen en willen dat iedereen proefrijd met auto’s.
Alleen als we een demo van de importeur haalden werd er eerst over de geloofwaardigheid gesproken. Het kost namelijk best veel geld om de auto van de importeur weg te halen, maar we berekenden het nooit door aan de klant.
Als je voor mij een email-adres hebt, zal ik ze eens mailen. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) is volgens mij niet het goeie adres, want daar heb ik gisteren al naartoe gemaild zonder resultaat
citroen is meestal niet zo snel met de mail kan wel eens een tijdje duren voor je antwoordt heb
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Vorige week heeft mijn baas een proefrit met een C6 gemaakt (had ik voor hem geregeld) en hij werd - als Volvo-rijder - met open armen ontvangen. Niks betalen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Wij vragen voor een proefrit ook geen bijdrage, maar soms ligt het er wel duime dik bovenop dat het meer om een plezierritje gaat dan om een serieuze afweging. Het is wat al is geschreven een moeilijk gebied, maar ik kan de betrefende dealer wel goed begrijpen. Ik herinner me nog de introductie van de C5, kon je je ook via internet opgeven voor een proefrit, een bureau regelde dan de afspraken met de mensen en de dealers. Op een gegeven moment komen er twee jonge jongens van begin twintig… afspraak… en afspraak is afspraak…. Na een kleine uurtje auto terug. Van voor tot achter vies, brandstof verreden en het ergste nog een lekkere ster in de voorruit en een beschadigde wieldop. Netjes over begennen van, reactie: U wil toch auto’s verkopen dat is dan toch uw risico, u bent toch verzekerd? jawel wij zijn verzekerd, eigen risico 1000 euro! natuurlijk dat zijn kosten die voor de baten uitgaan maar in dit geval weet je gewoon dat die baten waarschijnlijk nooit komen. In zo’n geval zou het best leuk zijn als er inderdaad gewoon een vergoeding zou zijn voor het rijden, schoonmaken, aftanken..enz.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Of een eigen risico?
Eventueel eentje voor schade en eentje voor als ze een puinbak van je wagen maken.
Dmv een borg is het te verzekeren dat je de poen krijgt.
Voor een wagen als de C6 zou ik daar niet raar van op staan te kijken.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
patje74 schreef:Of een eigen risico?
Eventueel eentje voor schade en eentje voor als ze een puinbak van je wagen maken.
Dmv een borg is het te verzekeren dat je de poen krijgt.Voor een wagen als de C6 zou ik daar niet raar van op staan te kijken.
of gewoon slikken…. zolang het niet te gek wordt..
De andere kant maken we ook mee hoor, gewoon afgetankt en schoner ingeleverd dan mee gekregen
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:patje74 schreef:Of een eigen risico?
Eventueel eentje voor schade en eentje voor als ze een puinbak van je wagen maken.
Dmv een borg is het te verzekeren dat je de poen krijgt.Voor een wagen als de C6 zou ik daar niet raar van op staan te kijken.
of gewoon slikken…. zolang het niet te gek wordt..
De andere kant maken we ook mee hoor, gewoon afgetankt en schoner ingeleverd dan mee gekregen
Da’s ook wel weer heel netjes. Ik kan me wel goed voorstellen dat je niet zo blij wordt van dat soort reacties als je leenauto’s beschadigd terugkrijgt.
Bij de laatste proefrit in de C4 kreeg ik trouwens wel een contract onder mijn neus dat lijkt op een huurcontract. Daar heb ik op zich geen moeite mee al kan ik mij voorstellen dat je daarmee moet uitkijken met je goede klanten waarmee je wel een vertrouwensband hebt. Kan wellicht verkeerd als zijnde te wantrouwig opgevat worden.
Zijn de meeste demo C6en trouwens benzine of diesel? Ik zou toch wel graag een keer in die diesel rijden (al zal ik hem mij de eerste 10 jaar echt niet kunnen veroorloven). Het lijkt me prachtig. Ik heb alle grote Citroens (behalve de Traction dan) een keer gereden en de C6 hoort daar natuurlijk absoluut bij.
oldenhage schreef:patje74 schreef:Of een eigen risico?
Eventueel eentje voor schade en eentje voor als ze een puinbak van je wagen maken.
Dmv een borg is het te verzekeren dat je de poen krijgt.Voor een wagen als de C6 zou ik daar niet raar van op staan te kijken.
of gewoon slikken…. zolang het niet te gek wordt..
De andere kant maken we ook mee hoor, gewoon afgetankt en schoner ingeleverd dan mee gekregen
Hé, toen ik proef ging rijden in de C5 bij mijn eigen dealer waar ik al mijn Citroëns in onderhoud heb gehad kon ik deze ook (nog) niet betalen dus toen was het voor mij ook een leuk proefritje (was toen ook pas 26 en de C5 was toen net uit - 2001).
Echter 3 jaar na dato en een paar promoties later stond ik wel weer bij de dealer op de stoep omdat die proefrit zo goed bevallen was…..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat