Simpele Ziel schreef:Mijn 16v had ook alleen rechts, was een type 2…
Jij had een mk1. De mk2 16v had wel elektrieke spiegels (oeps) r+l.
Let er wel op dat een 16v mk1 een BX type 2 is. Een 16vmk2 is een BX type 3.
daarom zeg ik dat ik een type 2 had en geen mk2
Overigens had ik wel R+L elecrtrieke ramen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:daarom zeg ik dat ik een type 2 had en geen mk2
Da’s idd duidelijk. Maar het verschil is wellicht niet bij iedereen even duidelijk.
Maar goed, het is wel gebruikelijk dat een 16v mk1 geen el spiegel L heeft. Mijn (ik moet er nog wel even aan wennen) GTI heeft ook L een elektrische spiegel. Maar goed, da’s overduidelijk een late type 3.
De Turbo D12 heeft er uiteraard ook eentje links: maar daar is wel wat huisvlijt aan vooraf gegaan.
mpostma schreef:Simpele Ziel schreef:daarom zeg ik dat ik een type 2 had en geen mk2
Da’s idd duidelijk. Maar het verschil is wellicht niet bij iedereen even duidelijk.
Maar goed, het is wel gebruikelijk dat een 16v mk1 geen el spiegel L heeft. Mijn (ik moet er nog wel even aan wennen) GTI heeft ook L een elektrische spiegel. Maar goed, da’s overduidelijk een late type 3.
De Turbo D12 heeft er uiteraard ook eentje links: maar daar is wel wat huisvlijt aan vooraf gegaan.
Volgens mij doelde SZ in zijn laatste post met het knipogende emoicoontje erop dat je ramen zei ipv speigels….Want volgens mij heeft elke 16v/GTi elektrische roamen…sterker nog: Ik weet het wel zeker…
Test
juistem, idd, voor en achter, links en rechts
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Thijsvandebles schreef:
Volgens mij doelde SZ in zijn laatste post met het knipogende emoicoontje erop dat je ramen zei ipv speigels….Want volgens mij heeft elke 16v/GTi elektrische roamen…sterker nog: Ik weet het wel zeker…
Ik bedoelde idd spiegels ops: Sja, tis wel allebei glas natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:
Ik bedoelde idd spiegels ops: Sja, tis wel allebei glas natuurlijk
Of een glas bier…..(of wijn is Martens geval )
Test
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
raar die verschillen in bouwjaren en wel niet links/rechts electrisch…
Meen me toch niet te herinneren dat dat een optie was? of wel?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
zijn de spiegels trouwens ook verwarmd, en hoe dan? automatisch? of moet ik nog ergens een knopje ontdekken
mijn MKII heeft ook links en rechts electrische spiegels, maar ze zijn ook meegespoten in de carrosseriekleur (2 eigenaren geleden ) dus zou kunnen dat links er later in geknutseld is.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Mechuccio schreef:zijn de spiegels trouwens ook verwarmd, en hoe dan? automatisch? of moet ik nog ergens een knopje ontdekken
mijn MKII heeft ook links en rechts electrische spiegels, maar ze zijn ook meegespoten in de carrosseriekleur (2 eigenaren geleden ) dus zou kunnen dat links er later in geknutseld is.
normaal verwarmd ja.
Waarschijnlijk gewoon via de achterruitverwarming mee?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Jeps, net verhuisd en op vakantie geweest, nu in leeuwarden, zwaai maar ff naar de enige witte gti in Leeuwarden!
En als je hem ziet staan in de Ruysdaelstraat kom je maar ff koffie of pilsje doen op nr. 13!
Emiel
Vandaag is de GTI naar Kruisheer in Heerenveen voor nieuwe draagarmlagers!
Ik ben benieuwd hoe hij straks rijdt, hij was nogal wiebelig, maar kraakte nog niet…
Emiel
BX19trs schreef:Vandaag is de GTI naar Kruisheer in Heerenveen voor nieuwe draagarmlagers!
Ik ben benieuwd hoe hij straks rijdt, hij was nogal wiebelig, maar kraakte nog niet…
Emiel
nou hoe rijdt ze nu? ik moet je deur en reserve wiel nog brengen helemaal vergeten ops: spreken binnenkort gauw af
bevalt ze nog?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Jazeker, bevalt prima, met de nieuwe draagarmlagers is het een superstrak rijdende GTI, wat een verschil!!!!
Geen rare slingeringen meer bij hobbels enzo en geen gekraak.
Ik heb inmiddels een reservewiel eronder, een gti lm velg met nwe band.
Graag zou ik wel binnenkort de deur willen overbouwen, die deuk is een smet op deze gave BX!
Foto’s zal ik binnenkort posten.
Gr. Emiel.