Ik denk er sterk over de Xsara weg te doen en een Xantia Break te zoeken. Mijn geliefde, Petra, voelt meer voor een Picasso. Ook voor een Clio trouwens maar dat is geen optie natuurlijk .
Wie helpt mij mijn voorkeur er door te drukken?
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Picasso natuurlijk Ik ben van Xantia Break TD naar Picasso gegaan. Is toch weer ff net wat moderner en gewoon een geweldig concept
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
He bedankt man!
Maar hoe ervaar je het comfort? Ik vind de hydrauliek toch ver boven het conventionele uitsteken wat dat aangaat. De Picasso vind ik een leuke auto, lekker hoog, en modern natuurlijk. De Xantia Break vind ik een stuk stoerder en sneller overkomen. En ik weet dat de Xantia een lekker rijdende wagen is, ik had er 1 en mijn Pa heeft er 1.
Ik ervaar bij de xsara dat een fietsenrek achetrop er al voor zorgt dat je bijna over elke bult schuurt. Hoe staat dat met de Picasso? Dit zal je met een Xantia niet gebeuren.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:He bedankt man!
Maar hoe ervaar je het comfort? Ik vind de hydrauliek toch ver boven het conventionele uitsteken wat dat aangaat. De Picasso vind ik een leuke auto, lekker hoog, en modern natuurlijk. De Xantia Break vind ik een stuk stoerder en sneller overkomen. En ik weet dat de Xantia een lekker rijdende wagen is, ik had er 1 en mijn Pa heeft er 1.
Ik ervaar bij de xsara dat een fietsenrek achetrop er al voor zorgt dat je bijna over elke bult schuurt. Hoe staat dat met de Picasso? Dit zal je met een Xantia niet gebeuren.
Net wat je zelf al zegt….ik zou ook een Xantia Break nemen, ben zelf niet zo’n liefhebber van de Picasso omdat er geen HP onder zit.
Met de befaamde hoogteregeling heb je altijd een horizontaal staande auto (plus het bekende veercomfort) en qua ruimte zijn ze hetzelfde als de BX break (waar ik er een paar van heb gehad).
Een zee van ruimte dus.
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zou zeggen: meer dan twee kids meeslepen? Picasso. Gaat het alleen om veel laadruimte? Xantia. Persoonlijk vind ik de Picasso (waar ik niet lang geleden een dagje mee rond heb gereden) gewoon te veel loze ruimte/lucht om me heen. Verder kan ik het eens zijn met wat Bram al heeft gezegd.
Aan de andere kant kun je misschien gecharmeerd zijn van de hoge zit en het overzicht vanuit de auto.
Succes met de keuze in ieder geval!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Geen competitie. Hydropneumaat wint altijd .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
sans-pareil schreef:Geen competitie. Hydropneumaat wint altijd .
Amen. Verder niets aan alle pro-Xantia argumenten toe te voegen.
Verder geen verkeerd woord over de Picasso hoor, maar vanuit mij zelf bekeken zou die gewoon geen kans hebben. (afgezien van het feit dat ik het een opgeblazen Xsara vind, net zoals de Megane en zijn opgeblazen zus Scenic)
patje74 schreef:sans-pareil schreef:Geen competitie. Hydropneumaat wint altijd .
Amen. Verder niets aan alle pro-Xantia argumenten toe te voegen.
Verder geen verkeerd woord over de Picasso hoor, maar vanuit mij zelf bekeken zou die gewoon geen kans hebben. (afgezien van het feit dat ik het een opgeblazen Xsara vind, net zoals de Megane en zijn opgeblazen zus Scenic)
Gek he , zelfde chassis..
Mijn ouders rijden picasso, gister even mee wezen rijden. Fantastische auto maar ben blij als ik weer mag zweven in de BX. Maar stuitert toch duidelijk minder dan andere merken..
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Tjsa, picasso is geen bollenwagen maar toch valt mij het rijcomfort absoluut niet tegen, sterker nog, ik vind het juist een veel degelijker weggedrag hebben, voelt veel solider aan. Nooit gedacht maar de bollen mis ik niet eens zo erg, de hoge zit en de ruimte is echt fantastisch, kan geen xant tegenop
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
En de Picasso heeft geen toerenteller….
Wie maakt er tegenwoordig nog een auto (zeker in de luxe uitvoeringen) zonder dat ding
Ik heb ook al nooit begrepen waarom ze bij een BX (en ZX geen temperatuurmeter hebben ingebouwd….jeetje zeg, bouw dat soort basisdingen gewoon standaard in.
Toerenteller is jammer, maar ik mis de bollen dus echt niet!
Ik hoef niet meer te wachten tot alle lampen uit zijn, het ding is gestegen enzo
En over stug wil ik een goeie discussie starten!
Ik beweer dat de picasso net zo goed veert als de Xantia!
Maar, met het uitveren gaat het wat ruiger met de de xsara
Voordelen van de xantia zijn natuurlijk dat hij altijd recht op de weg blijft!
Nadeel…die ellendige kachel!
Bollen zijn leuk, maar geef mij de picasso maar!
picasso/c5…dan weer de c5
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Maar wel een vreemde vergelijking, een goede xantia koop je voor een paar duizend euro, voor een goede picasso ga je meer richting de 10 duizend euro…..
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Dat is ook waar…
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Vind een vergelijk picasso C5 meer voor de hand liggen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
René van Maren schreef:
picasso/c5…dan weer de c5
Zelfs daar zijn de meningen over verdeeld
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
waarom ga je niet eerst zelf proefrijden we kunnen hier wel van alles neer zetten maar uiteindelijk beslis je zelf
waarom geen 2e cx