Bovendien, een diesel rijdt lekker rustig, met een TZI of GTI kun je andere auto’s pesten wat ook heel vermakelijk is… een soort van amusument dus…daaar mag je dus toch voor betalen?
Beste is dus om gewoon van allebei eentje te hebben
en dan is ‘t nog goedkoper dan alleen een GTi 35.000 per jaar rijden
allemaal leuk vergelijken maar de worden nog veel zaken vergeten zoals verzekering
autoonderhoud
enz enz
citroenc2 schreef:allemaal leuk vergelijken maar de worden nog veel zaken vergeten zoals verzekering
autoonderhoud
enz enz
klopt, een diesel is minder onderhouds gevoelig dan een benzine.
Verzekering maakt mijn inziens niet uit…ik ben via emerpark verzekerd, dus of ik nou 10.000km met een diesel of met een benzine rijdt blijft het even duur…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:citroenc2 schreef:allemaal leuk vergelijken maar de worden nog veel zaken vergeten zoals verzekering
autoonderhoud
enz enzklopt, een diesel is minder onderhouds gevoelig dan een benzine.
Verzekering maakt mijn inziens niet uit…ik ben via emerpark verzekerd, dus of ik nou 10.000km met een diesel of met een benzine rijdt blijft het even duur…
ben ik het niet mee eens een oude diesel heb vaker onderhoud nodig en vaker meer km gelopen dus meer kans op een defect
de verzekkering is voor een diesel duurder dat jij via emerpark zit is wel leuk maar den k dat 95 % ergens anders zit
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroenc2 schreef:Simpele Ziel schreef:citroenc2 schreef:allemaal leuk vergelijken maar de worden nog veel zaken vergeten zoals verzekering
autoonderhoud
enz enzklopt, een diesel is minder onderhouds gevoelig dan een benzine.
Verzekering maakt mijn inziens niet uit…ik ben via emerpark verzekerd, dus of ik nou 10.000km met een diesel of met een benzine rijdt blijft het even duur…ben ik het niet mee eens een oude diesel heb vaker onderhoud nodig en vaker meer km gelopen dus meer kans op een defect
de verzekkering is voor een diesel duurder dat jij via emerpark zit is wel leuk maar den k dat 95 % ergens anders zit
daar ben ik het wel mee eens.
een diesel is ook vaak zwaarder, en de verzekering kijkt ook naar het gewicht.
hetzelfde geld voor de aanschafprijs van een diesel, deze ligt ook vaak hoger. en zolang de auto niet al te oud is kijken ze altijd nog naar de catalogus waarde, welke van een diesel flink hoger ligt.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Als je de auto beperkt verzekerd (WA+) dan ben je een fractie meer kwijt bij de diesel. Maar dat verschil heb je al snel terug verdiend. Ter vergelijking. Bij Univé is de premie voor een 1.8i €29,- lager dan voor een TD. Oorspronkelijke aanschafprijzen zijn circa € 23.000 voor de TD en € 19.500 voor de benzine versie. Gewicht doet er niet toe.
Qua kilometerstanden prefereer ik de diesel, hangt uiteraard samen de rijstijl die de oude eigenaren hebben gehad. Maar een goed onderhouden diesel geeft minder sores dan een benzine variant.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nopgmaals, , Verzeker jezelf via Emerpark en je bent niets duurder uit, vind dus ook dat dit bij deze vergelijking er niet toe doet..
Dat diesels meer hebben gelopen is omdat ze meer kunnen lopen.
Bovendien hebben we het hier over auto’s van minimaal 13 jaar oud.
Een hoop onderdelen zoals bijv. ADALS en radiateuren etc. zijn niet km afhankelijk maar leeftijds afhankelijk, dus de mankementen kunnen ook bij een Benzine en gas auto voor komen.
Op de laatste plaats komt bij mij gas, hoe goedkoop je het ook kan tanken, met zo’n achteraf en niet orgineel ingebouwd systeem verhoog je de kans op problemen.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
citroenc2 schreef:Simpele Ziel schreef:klopt, een diesel is minder onderhouds gevoelig dan een benzine.
ben ik het niet mee eens een oude diesel heb vaker onderhoud nodig en vaker meer km gelopen dus meer kans op een defect
Vaker dan wat? En wat voor onderhoud bedoel je dan precies? Ik rijd toch al heel wat jaartjes diesel maar ik heb geen flauw idee wat je hier bedoelt.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:citroenc2 schreef:Simpele Ziel schreef:klopt, een diesel is minder onderhouds gevoelig dan een benzine.
ben ik het niet mee eens een oude diesel heb vaker onderhoud nodig en vaker meer km gelopen dus meer kans op een defect
Vaker dan wat? En wat voor onderhoud bedoel je dan precies? Ik rijd toch al heel wat jaartjes diesel maar ik heb geen flauw idee wat je hier bedoelt.
Mij ook niet duidelijk. Misschien dat je meer km maakt, omdat de brandstofkosten lager zijn, dat je daardoor meer onderhoud moet doen. Iets anders kan ik niet verzinnen. Als je 40.000 per jaar rijdt, ipv 7500, moet je meer voor onderhoud uitgeven….............................
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
karel schreef:citroenc2 schreef:Simpele Ziel schreef:klopt, een diesel is minder onderhouds gevoelig dan een benzine.
ben ik het niet mee eens een oude diesel heb vaker onderhoud nodig en vaker meer km gelopen dus meer kans op een defect
Vaker dan wat? En wat voor onderhoud bedoel je dan precies? Ik rijd toch al heel wat jaartjes diesel maar ik heb geen flauw idee wat je hier bedoelt.
als je nu een BX gaat kopen, kan je een benzine kopen met ongeveer 150.000 km erop.
diesel begint bij 300.000
(als je goed zoekt zijn beide lager te vinden)
bij een diesel heeft de hele auto dus al meer km gelopen, dus meer kans op deffecten. denk ook maar eens aan raammechaniek en andere gebruiks voorwerpen van de auto, dat is allemaal veel vaker gebruikt.
verder zijn diesel onderdelen duurder.
denk maar eens aan brandstofpomp vervangen bij een diesel
ik verwacht dat DB riem bij een diesel ook stuk duurder is als bij een benzine.
ik denk dat als we zelfs over een automaat praten, dat je bij een hoge km stand helemaal geluk moet hebben, anders kan hier ook nog wel eens duur onderhoud komen kijken
uiteraard kan een dieselblok meer km maken, maar die koop je normaal gesproken ook met meer km op de klok.
eigenlijk geld voor beide dat het natuurlijk ook gewoon aan de eigenaren voor je ligt, en onderhoudshistory belangrijk is.
met het onderhoud bedoel ik dat alles bij een diesel duurder is dan voor een bezine bijv apk of onderhoudsbeurt bij de dealer enz ik denk ook dat een diesel wat vaker naar de garage moet volgens het boekje
dat het niet gebeurt is een ander verhaal ik heb het hier wel over de oude diesels dus geen hdi enz
Denk juist dat diesels, ook de oude, langer onderhouds intervallen hebben…
Bovendien, hoe vaak wisselen je bij een diesel de bougie’s en hoe vaak maak je de stappenmotor schoon?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Denk juist dat diesels, ook de oude, langer onderhouds intervallen hebben…
Bovendien, hoe vaak wisselen je bij een diesel de bougie’s en hoe vaak maak je de stappenmotor schoon?
diesel -bougies :
citroenc2 schreef:Simpele Ziel schreef:Denk juist dat diesels, ook de oude, langer onderhouds intervallen hebben…
Bovendien, hoe vaak wisselen je bij een diesel de bougie’s en hoe vaak maak je de stappenmotor schoon?
diesel -bougies :
ja, dat hoeft dus allemaal niet bij die diesels. minder onderhoud dus. Met 150000moeten de verstuivers gedaan worden, als je er een met 3 ton koopt zal dat dus moeten gebeuren waarschijnlijk. Das best niet goedkoop. maar ik hoef dr dus niet elke 20.000nieuwe bougies in te draaien.
kom je gemiddeld dus op hetzelfde uit.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
wat moet er met de verstuivers gedaan worden en wat kost dat? Mijn TZD gaat aardig richting de 150.000….