Mijn kachelslangen sluiten niet helemaal mee. Nu heb ik ze ook niet nodig met dit weer. is het mogenlijk om ze eraf te halen en proppen in de gaten van de koets te doen?
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Je kan beter de slangen goed vastmaken met tie-wraps of een stalen klem(beste oplossing). Proppen hebben nog wel eens de neiging om aan de verkeerde kant eruit te vallen…op de uitlaatpot. Brandgevaar dus
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Inderdaad, het beste is ze te laten zitten en ze goed vast te zetten! Ik heb wel eens de openingen op het schutbord met ducktape afgeplakt, en daarna de slangen weer aangesloten: werkte prima om de hitte buiten te houden.
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Kees-Jan Smit schreef:Inderdaad, het beste is ze te laten zitten en ze goed vast te zetten! Ik heb wel eens de openingen op het schutbord met ducktape afgeplakt, en daarna de slangen weer aangesloten: werkte prima om de hitte buiten te houden.
Yep goede tip!
Een kachelslang op je remschijf kan een fik veroorzaken. Goed vastzetten dus. Weglaten zorgt voor een slechtere koeling, omdat er nog meer warme lucht onder de kap wordt geblazen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Tip van Ramon (dus niet van mij): om de buitenkant van die slangen een aluminiym slang doen (condensafvoer van een droger) en de binnenkant inspuiten met ‘anti kerstbomen brand shit’.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Je moet even zoeken, want niet elke bouwmarkt heeft ze maar je moet de slang van 90mm hebben, die past er meen ik precies omheen.
Die anti kerstboomfikzooi zou ik er zelf persoonlijk mooi aflaten. Deze aluminium buizen en goed vastzetten met bindbandjes moet zeker voldoende zijn.
Dit beschermt ook mooi tegen water en ziet er nog geinig uit ook:
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"