Hallo forumleden,
Even een vraagje over garantie. Ik heb een C5 gekocht met 3 maanden garantie. Nu kom ik er na een maand pas achter dat de voorbumper loszit.
De bumper zit ook netjes op zijn plaats, maar bij nazien blijken er enkele bouten te missen.
Dit heb ik netjes gemeld bij de verkoper. Die geeft aan dat ik het waarschijnlijk zelf gedaan heb of dat er iemand tegen de auto is aan gereden.
Er is echter helemaal geen schade aan de bumper te zien en de bouten zijn gewoon verdwenen.
De verkoper neemt de auto mee naar de werkplaats om een storing te verhelpen. Bij terugkomst meldt hij er meteen bij dat hij de bumper ook maar meteen heeft vastgezet. “Goede service”, denk ik nog.
Nu trad er gisteren wederom een storing op en toen dacht ik voordat ik dit ga melden kijk ik toch even hoe de bumper is vastgezet. Tot mijn grote verbazing is de bumper met enkele grote bouten vastgezet. Aan de zijkant is de bumper met schroeven vastgeschroeft in het plastic binnenspatbord en op één plek wordt de bumper met een tie-wrap vastgehouden.
Vandaag natuurlijk meteen gemeld dat ik dit een echte beun-methode vind en verwacht dat de bumper op de juiste manier vastgezet wordt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de schade die hij heeft aangebracht door de bumper met schroeven vast te zetten.
Ik kreeg als reactie dat hun uit coulance de bumper hadden vastgezet, maar dat ikzelf of iemand anders de schade had veroorzaakt waardoor de bumper loszit. We hebben met drie mensen gekeken naar de auto bij de koop en geen schade kunnen ontdekken, dus volgens de handelaar hadden we dat toen moeten ontdekken. Maar de bumper zit netjes op zijn plek, alleen hij zit niet vast, dus zien doe je het bijna niet.
Wat is een wijze actie aangezien ik garantie heb op de C5? Moet ik bewijzen dat ik daadwerkelijk geen schade heb gereden? Of is het gewoon niet zeuren, je hebt garantie dus eisen dat ie hem maakt? Waarom wordt er wel een kapot lampje vervangen onder garantie en geen bumper vastgemaakt?
Wat is wijsheid?
volgens mij kan je ze niks maken maar waarom maar 3 maanden garantie kan je aan geven of het een bovag verkoper is en als zij schade aan je bumper gemaakt hebben moet je ze gewoon laten weten dat ze het verhelpen en als ze dat niet doen nog een keer via een advocaat en anders kan je altijd richting rechter maar denk niet dat dit loont
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
met dir tirewrap zit ie misschien wle beter vast dan origineel. Vats is mijn inziens vast. En da dat niet op of met de originele materialen gebeurd doet er niet toe, zeker niet bij een gebruikte auto.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
even in nederlands
ik denk niet dat je veel kans maakt, behalve met de schade die ze veroorzaakt hebben bij het vastmaken.
Ik denk dat je idd bij een auto van een paar 1000 euro maar beter eerst ff een tegenkeuring kan proberen te doen voor aankoop. Maar in dit geval.. zoek een ander garagebedrijf ?
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
oldenhage schreef:met dir tirewrap zit ie misschien wle beter vast dan origineel. Vats is mijn inziens vast. En da dat niet op of met de originele materialen gebeurd doet er niet toe, zeker niet bij een gebruikte auto.
Gebruikt of niet, ook ik zou bij een reparatie verwachten dat iets op de juiste manier en met de juiste materialen wordt vastgezet. Dit komt gewoon vreselijk knullig over…
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Willibrord schreef:oldenhage schreef:met dir tirewrap zit ie misschien wle beter vast dan origineel. Vats is mijn inziens vast. En da dat niet op of met de originele materialen gebeurd doet er niet toe, zeker niet bij een gebruikte auto.
Gebruikt of niet, ook ik zou bij een reparatie verwachten dat iets op de juiste manier en met de juiste materialen wordt vastgezet. Dit komt gewoon vreselijk knullig over…
dan weet jij niet hoe een C5 bumper vast zit..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:met dir tirewrap zit ie misschien wle beter vast dan origineel. Vats is mijn inziens vast. En da dat niet op of met de originele materialen gebeurd doet er niet toe, zeker niet bij een gebruikte auto.
Met de tirewrap zit ie helemaal niet beter vast. De auto kiert onder een koplamp.
Ik ben er achter gekomen dat de auto vlak voor de verkoop schade aan de voorkant heeft gehad. Dit is wel prima gemaakt, maar waarschijnlijk is daarbij de bumper slecht vastgezet.
Wat ik niet begrijp is dat een bumper dus niet onder de garantie valt, maar een motorstoring wel? Van de bumper wordt gezegd dat dat na de verkoop is ontstaan, maar dat kan toch ook gezegd worden van de motorstoring? Wat is garantie dan eigenlijk waard?
Overigens vind ik het erg kort door de bocht om te stellen dat een bumper zo maar vastgezet kan worden omdat het een gebruikte auto is. Bij bedrijven met zo’n instelling zou ik mijn auto in ieder geval nooit in onderhoud geven.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
oldenhage schreef:Willibrord schreef:oldenhage schreef:met dir tirewrap zit ie misschien wle beter vast dan origineel. Vats is mijn inziens vast. En da dat niet op of met de originele materialen gebeurd doet er niet toe, zeker niet bij een gebruikte auto.
Gebruikt of niet, ook ik zou bij een reparatie verwachten dat iets op de juiste manier en met de juiste materialen wordt vastgezet. Dit komt gewoon vreselijk knullig over…dan weet jij niet hoe een C5 bumper vast zit..
Nee, dat weet ik niet Ik heb een C2 en daarvan zitten de bumpers behoorlijk goed vast