Joepie! Hij (heb ik net geleerd) staat voor de deur!
Eindelijk weer comfortabel zoeven!
Heb meteen al gemerkt dat er nog wat te klussen is, heb gelukkig nog een paar dagen vrij.
1: mijn kachelkraan sluit niet goed, da’s best warm bij deze temperaturen
2: klein rammeltje in het dashbord rechts (dat word zoeken, altijd fijn zoiets)
3: ecu uitlezen, vanavond ging het lampje branden, even terug naar de garage morgen
4: raam rechtsachter gaat niet open, maar de slinger draait wel
5: POETSEN! een Chic is pas Chic als hij blinkt (en daarbij, een mooie vrouw verdiend een mooie auto)
Dus, nog even wat te doen.
Wat me echter niet duidelijk is geworden (ja, zoekfunctie heb ik gebruikt) is of ee kachelkraan te vervangen is of moet ik dan het hele kachelhuis vervangen?
Schoon en gangbaar maken in de auto word volgens mij een grote bende.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij voorkeur doe ik alles aan mijn auto zelf, ook om de kosten in de hand te houden maar ik zie het ook als een vorm van ontspanning, dus leuk.
Ik hoop iets van een ervaringsdeskundige te horen hier.
En ja, foto’s volgen, moet ik nog even maken
Mooie wagen buurman….
Re: Dinges heeft zijn Chic voor de deur
Dinges schreef:
5: POETSEN! een Chic is pas Chic als hij blinkt (en daarbij, een mooie vrouw verdiend een mooie auto)
Ehmm… en dan koop je een BX?
Gefeliciteerd met de auto! Zo’n Chic vind ik op de GTI (16V) één van de mooiste versies van de BX.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gefeliciteerd. Weer een BX erbij in de polder. Nog ff en ik blijf zwaaien in het dorp .
Waar heb je de BX vandaan?
edit:
hmmm, ik zie net op een ander draadje dat je het hebt over garage René. Komt de Chic daar ook vandaan?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bij mijn BX wou de kachelkraan ook niet helemaal dicht. Het lag toen aan de bediening. Achter de draaiknoppen voor de kachel e.d. zitten de bowdenkabels (fietsremkabels) met klemmetjes op het plastic vast, dat plastic wordt bros, de klemmetjes schieten los en waarschijnlijk zit de boel nu met tiewraps vast.
Ik heb die kapotte plastic bak vervangen voor een goede van een medeforummer. Als je drie handen hebt, kan je de boel makkelijk vervangen
BX16TGI schreef:Bij mijn BX wou de kachelkraan ook niet helemaal dicht. Het lag toen aan de bediening. Achter de draaiknoppen voor de kachel e.d. zitten de bowdenkabels (fietsremkabels) met klemmetjes op het plastic vast, dat plastic wordt bros, de klemmetjes schieten los en waarschijnlijk zit de boel nu met tiewraps vast.
Klopt helemaal….het is een bekend probleem bij een BX en of het toeval is of niet, maar de laatste BX waar ik het ook had, was inderdaad die ene Chic van 2 jaar geleden ! ops:
En Mich had met zijn Chic er ook al last van…het lijkt wel een Chic probleem.
En Dinges….voordat je ermee naar de garage gaat, haal je accupool er een 15 minuten vanaf en kijk dan nog eens of er een lampje aan gaat.
Je reset daarmee de ECU en kost je niks.
@RobGT: Ja dan koop ik een BX, vind ik mooi (over smaak valt uren te twisten, ik weet het)
@Hogervp: Ja klopt, kwam daar op advies van buurman computer Dirk, voor de keuring van ons vorig vehikel. De man gaf me een goed gevoel, denk dat ik hem kan vertouwen en met mijn eigen ervaringen in het wereldje ziijn dat er bar weinig, dus….
@Bram: ben vanmorgen al bij hem geweest, blijkt dat de ruilmotor 5 jaar op een plank heeft gelegen, moet weer even rustig losgereden worden. Kijk het nog even aan met het lampje. En bedankt voor de tip, maar was me al bekend. Heb 7 jaar bij dat andere PSA merk gewerkt en 2,5 jaar in zo’n geel autootje met blauwe strepen.
@Mich: als de temperatuur morgen een beetje meewerkt (lees niet te warm) ga ik morgen even aan de kachel prutsen. Beetje smeren, beetje gangbaar maken, eens kijken hoever ik daarmee kom. Dit is zo geen harden namelijk.
Bedankt voor de felicitaties, ben er eigenlijk ook erg blij mee. Ben bang dat ik ergens diep in mijn hart toch nogal een beetje Citrofielitus heb of zo.
Leer er maar mee leven, ‘t is nogal best wel een fijne auto
Mooie wagen buurman….
Heb ik weer!!
Terugkomen van boodschappen, gat in mijn mooie Chic!
En natuurlijk geen briefje erbij!
Gelukkig is het de voorbumper, dat valt weer mee, maar natuurlijk heb ik weer net die ene uitvoering met meegespoten bumper.
Heeft iemand roevallig nog een Chic voorbumper liggen?
Kan bij mijn garage wel voor een leuk prijsje aan een bumper komen maar even spuiten schijnt ook nogal prijzig te zijn, neefje van mijn lief werkt bij een schadeboer, die wou het wel doen voor 125 pleuro.
Dat vond ik nogal wat eigenlijk, en dan moest ik zelf de bumper leveren.
Maar, ook nog goed nieuws gelukkig, we hoeven niet meer zelf te zingen.
Vanmiddag mooie nieuwe radio gekocht en gemonteerd, nu nog eens opzoek naar een paar boxen die het vermogen knap in muziek kunnen omzetten. Nu zitten er nog de originele 2 boxjes van 15 jaar geleden in, hoef ik niet uit te leggen denk ik.
Gegroet en we prutsen rustig verder
Mooie wagen buurman….
Ik heb een pro compo set liggen bestaande uit 2 bas speakers voor in de deuren en 2 tweeters voor in je dachboard oor 65 euro zijn ze van jou dat heb je een rijdende concert zaal
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Klinkt goed Stan! Ik kwam voor mijn werk nog wel eens in je woonplaats maar die klant zijn we kwijt en het is een beetje aan de andere kant van het land, da’s wel een beetje jammer.
Zou je ze evt ook willen opsturen? Kunnen we de gegevens wel even via pb doen of zo.
Mooie wagen buurman….
Was ik weer!
Een mens kan het maar druk hebben af en toe zeg.
Goed, ben er achter gekomen dat ik 2 nieuwe raamgeleiders nodig heb.
1 voor rechtsachter en, iets dringender, linksvoor.
Ook wil ik mijn LHM systeem binnenkort gaan doorspoelen, lijkt me een goed idee.
Wat echter minder grappig is: een slechte ADAL!
Nou las ik in andere draadje over Hegru en dat deze een auto van 2 nieuwe voorziet voor 180 euro. Is dat inclusief arbeidsloon??
Zo ja dan is het bijna nog interessant om vanuit het hoge noorden eens naar Veldhoven te rijden.
Maar ga eerst maar eens bij Rene vragen hoe hij erover denkt, misschien is er nog iets met hem te regelen, heb de auto tenslotte net.
Mooie wagen buurman….
Dinges schreef:Was ik weer!
Nou las ik in andere draadje over Hegru en dat deze een auto van 2 nieuwe voorziet voor 180 euro. Is dat inclusief arbeidsloon??
Ja, ze werken altijd met all-in prijzen.
Zo kostte het vervangen van d-riem en waterpomp bij mij slechts 175 euro, terwijl bijna alle garages hier in de buurt op het dubbele -of meer- zaten.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Heb je inmiddels al een bumper? ik weet nog 2 chic slopers te staan ..
heb mijn ADALS laten doen in zutphen.
koste me 280 pleuro’s. inclusief alles.
deze bleek na veel informeren toch de goedkoopste te zijn.
Nee Ijs, ik heb nog geen nieuwe bumper kunnen vinden, tenminste, bumper is geen probleem, maar het zou leuk zijn als ik er een in kleur kan vinden dus…..
Ik ben nieuwsgierig, vertel verder want volgens mij woonde je hier nou ook weer niet zo schrikbarend ver vandaan.
Mooie wagen buurman….