Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Hoi.
Heb enige tijd last van klok-klok geluiden LV,vooral op een hobbelige weg.De Xantia van mijn zoon heeft dit al langer.
Men zegt dat dit de stabilisatorstangen zijn,kosten +/- € 45.= ex montage.
Zijn deze moeilijk te vervangen en waarvoor dienen deze,buiten een betere stabiliteit?
Bedankt.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
kunnen de reacktiestangetjes zijn, denk dat je die bedoelt qua prijs
die lopen verticaal langs de veerpoot,
is echt te doen, en is een hele verbetering
een moer boven los maken en 1 beneden, nieuwe stang erop, en de 2 moeren weer goed vastzetten, soms zitten de moeren vastgeroest maar dan even met een griptang kogel/bout vasthouden, dan lukt het wel de oude stang kan je daarna toch weggooien
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
en? Is het gedaan en heeft het geholpen?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
malle pietje schreef:en? Is het gedaan en heeft het geholpen?
Sorry,helaas nog geen tijd gehad en als ik die wel had dan was het weer vreselijk..warm op straat.Voor dat ik op vakantie ga zal ik deze vervangen.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De reactiestangen lopen vertikaal van de veerpoot naar de echte torsiebar .
Om te kijken welke kogel van de reactiestangen slecht is moet je ze wel even losmaken .
Vervangen en je bent van dat vreselijke klok-klok geluid af , heb het vorige week nog pas gedaan .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
wbogaerts schreef:De reactiestangen lopen vertikaal van de veerpoot naar de echte torsiebar .
Om te kijken welke kogel van de reactiestangen slecht is moet je ze wel even losmaken .
Vervangen en je bent van dat vreselijke klok-klok geluid af , heb het vorige week nog pas gedaan .
Walter
Bedankt Walter voor de tip.Een vraag werk dit ook bij de Xantia die ongeveer hetzelfde geluid geeft(LV)?
Bedankt,Regino.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zou ik niet kunnen zeggen , alhoewel de 19D al 350.000km heeft heb ik er nog nooit een moeten vervangen .
Als er natuurlijk ongeveer de zelfde stangetjes inzitten , zou het best kunnen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
en wat moeten die dingen kosten? Qua geld dan, knaaktechnisch en ook financieel gezien?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Kijk even op het net : webbase.be of nl dacht ik (rond de 45€ )
Staat in ander draadje op dit forum .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
heb even op deze site gekeken:
www.hbase.nl, daar zijn ze inderdaad rond 40euro. Is te overwegen, maar volgens mij heb ik een ander probleem. Voor de volledigheid na mn vakantie maar eens gaan vervangen…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!