Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Leuke alternatief voor 2150 euro als je turbo kapot is.
http://www.dp-engineering.nl/EN/products/turboupgradekits/dp/kit_1.php
Maximaal 250 pk en 400nm koppel
The main ingredient of the upgrade package is the Garrett GT25R turbocharger, it features a ball bearing center section and an improved compressor and turbine design, resulting in more low speed torque, high durability and the capability to run high boost pressures. The stock exhaust manifold of the 2.0 turbo engine (XU10J2T*) is a serious flow restriction at higher power levers, our equal length manifold resolves that problem, enhancing the power potential of the engine.
The extra fuel that the high impendance 332cc injectors flow (37% more than stock injectors) can be controlled with the A’PEXi Super AFC II fuel controller. Easy operation and great design are some of the key features the S-AFC II posesses.
The upgrade package comes with installation instructions and a one year warranty.
The upgrade package contains:
Garrett GT25R ball bearing turbocharger (water cooled) including internal wastegate, steel DP-Engineering Equal Length Top Mount manifold, APEXi SAFC fuel controller, a set Dephi 332 cc injectors, map sensor, stainless braided oil feed line, oil return flange, oil return hose connection, oil return hose, two waterhose connections and a T25 downpipe flange. All gaskets and small parts included.
The gaskets, downpipe flange and some small parts are not visible in the picture
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik kan bij deze de verlanglijst voor miijn toekomstige Xsara 2.0T hiermee uitbreiden
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuk, maar raak je dat uitlaatspruitstuk kwijt in en XM?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hmm van 150 naar 250 Pk.
Hoe leuk vindt je auto dit ?
Extra versteviging nodig ?
Wat vindt mijn automaat bak hiervan ?
Flinke stijging verbruik ! ?
Desondanks,, wel cool.
Wie weet had die gast van de Film Taxi dit in z’n 605 ?
Tenminste, dat was toch een 605 ?
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
KlaasBaas schreef:Hmm van 150 naar 250 Pk.
Hoe leuk vindt je auto dit ?
Extra versteviging nodig ?
Wat vindt mijn automaat bak hiervan ?
Flinke stijging verbruik ! ?Desondanks,, wel cool.
Wie weet had die gast van de Film Taxi dit in z’n 605 ?
Tenminste, dat was toch een 605 ?
KB
406, een witte. Die 605 was een V12 maar zeker geen taxi
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bovendien was “de taxi"een 3.0 v6 en geen tct…
ach echt verstevigen lijkt me niet echt nodig… ten slotte zit in de xm ook de 3.0v6 24v met al 194pk, beetje voorzichtig zijn en het kan prima…alleen zou ik er inderdaad geen automaat achter hangen.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
een water gekoelde turbo ik moet m’n auto technische kennis nodig weer eens updaten….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Een TCT heeft een watergekoelde turbo, in de kit zit dezelfde turbo Garrett T25. Ik weet er alles van, want de slang die mijn turbo van koeling moet voorzien, is vanochtend gescheurd.
hulde aan de snelle WW-er die hem weer provisorisch gerepareerd heeft
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Simpele Ziel schreef:Leuk, maar raak je dat uitlaatspruitstuk kwijt in en XM?
enige verschil is dat de kit een ander spruitstuk en injectoren heeft en volgens DP-engineering is de bottleneck van de standaard TCT het spruitstuk. Dus als mijn spruitstuk of spruitstukpakking het begeeft, wil ik zo’n sport-spruitstuk wel proberen, tenminste, als m’n portemonnee het toelaat…....
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Het is een top mount spruitstuk.
Dus de turbo komt boven je blok te hangen.
Zo ziet het er gemonteerd ongeveer uit.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Dus dat spruitstuk zou moeten passen? zou wel spannend zijn
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx