M’n 1,6 draait veel en lang stationair >1600rpm. Onregelmatig valt ‘ie dan weer terug om soms op net 500 te wankelen. Kan er niet echt een patroon in ontdekken maar als ik met gloeiend hete motor voor een verkeerslicht wacht met 1600rpm is er iets niet helemaal goed geloof ik. Iemand heeft mij aan geraden de ECU te resetten. Klopt dit en zo ja, hoe? 15 minuten de -/- pool van de accu?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
jups…
let er wel op dat als je de accu dan weer aansluit je de auto moet starten en ong. 10 minuuten geen gas mag geven…
Pas als de fan is aangeslagen en weer gestopt is mag je het gaspedaal aanraken…
valt ie uit, dan gewoon weer op nieuw starten . i.i.g geen gas geven…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Kan dat ook mijn kedoenk, kedoenk wezen?
Sinds het blok weer in elkaar zit is heeft-ie nog nooit tien minuten gelopen en de accupool is er 4 weken vanaf geweest.
Jos van der Voort
Nou, eraf die pool en als boven omschreven doen. Baat het niet dan schaadt het niet. (denk ik zo…)
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Gaan we doen!
Jos van der Voort
M’n toerental lijkt gestabiliseerd. Na een herstart bleef ‘t even op-en-neer gaan maar al vlot stabiel. Morgen nog eens doen want ben weggereden met draaiende fan ops: Maar al wel resultaat!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Even terugmelden. Vanmiddag hebben we de accupool weer aan de accu gezet en de motor gestart. Het was meteen starten lopen. Alleen het is net een diesel.
Lijkt nog steeds alsof de distributie niet helemaal goed staat maar daar is een ander draadje over. Resetten van de ECU heeft dus in ons geval niet geholpen voor de diesel ratel.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Even terugmelden. Vanmiddag hebben we de accupool weer aan de accu gezet en de motor gestart. Het was meteen starten lopen. Alleen het is net een diesel.
Lijkt nog steeds alsof de distributie niet helemaal goed staat maar daar is een ander draadje over. Resetten van de ECU heeft dus in ons geval niet geholpen voor de diesel ratel.
Of heeft een grappenmaker er snachts stiekem even snel een diesel ingelegt????
Test
dat zou ik nog niet zo erg vinden.
Mijn vorige ZX was en diesel. Daar heb ik nooit problemen mee gehad. Overigens heb ik voor een diesel nog een versnellingsbak in de aanbieding. Interesse?
Jos van der Voort
Als je nou ook nog een diesel blok had dan was ik je klant want dan zou ik alles in m’n zx lepelen aangezien ik wel aan de diesel zal moeten binnenkort
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ik had een ZX 1.9D Reflex. De simpelste uitvoering. Weggedaan met de teller op 360.000 KM nadat de een of andere leipo de zijkant eruit had gereden.
Daar heb ik de groene 1.6i voor teruggekocht. Die nu nog steeds niet goed loopt.
Ik maak niet genoeg kilometers voor een diesel maar anders wist ik het wel.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Slaat deze tip op de joelende brommer of op mijn “dieselende” 1.6i?
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Slaat deze tip op de joelende brommer of op mijn “dieselende” 1.6i?
Ik denk op mijn joelende brommer want dit is een antwoord wat ik eerder heb gehoord. Echter, er zit volgens een monteur in eze ZX geen stappenmotor maar een membraam wat het toerental regelt. Dit is een tussenstap van citroen geweest van de carburatie 1.6 naar injectie 1.6 en korte tijd geleverd. Het joelen is vandaag na resetten op de behoorlijke manier niet meer voorgekomen, wel het erg lage toerental stationair na een flinke rit maar gaf verder geen problemen.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
ZX-Enschede schreef:Slaat deze tip op de joelende brommer of op mijn “dieselende” 1.6i?
Op de vraag/probleem van de topicstarter natuurlijk.