3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
BX?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2006 03:11 PM
  [ # 31 ]
woutersmits schreef:

Het sterft nog altijd van de Golfjes II en dat vind ik persoonlijk (er stond er tot voor kort jaren eentje voor de deur hier) qua duurzaamheid/materiaalgebruik de veel betere auto

ahum, een vriend van mij heeft zo’n golf. prima auto, maar hij rijdt niet lekker maar zeker qua interieur ziet het er allemaal erg ouderwets en plastic uit. itt mijn type 2 BX, qua interieur oogt dat allemaal veel moderner en is kwalitatief beter. Type 1 inetrieur is misschien net zo ‘gammel’ maar oogt iig velen malen spannender en beter. Ook qua onderhoud heeft ie niet minder te doen dan de meeste mensen hier op het forum.

die roesten weer meer als de laatste BX’en….

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 juli 2006 01:50 PM
  [ # 32 ]

Very Happy

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 21 juli 2006 02:10 PM
  [ # 33 ]
Simpele Ziel schreef:

Ach er zijn ook BXén die wel goed onderhouden worden, ik denk even terug aan de TZI van Bram, prachtige wagen, lage km stand, in nieuwstaat met een hele stapel rekeningen erbij van “vroeger” en dat ding ging ook voor minder dan 1000 weg..

Ja….ik had daar graag nog een 300 euro extra voor gevangen. Surprisedops:
Maar ja…...ga je boven de (psychologische prijs van) 1000 euro zitten met een BX, dan raak je ze niet (meer) kwijt….hoe goed zo’n BX ook is. Crying or Very sad

Maar goed, ik wilde weer dieselen, dus had ik het *verlies* van dat geld er wel voor over….wat overigens onderhoudskosten waren, maar nog vrij recent gedaan en dan doet het wel een beetje AU in je portemonnee. Razz

Profiel  
 
caroden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-2005

Gepost: 21 juli 2006 05:30 PM
  [ # 34 ]

heb nog een trs automaat, mag altijd een bod doen…..

En wat moet eraan geklust worden? Foto’s? Je weet maar nooit…

DS5 2012 (de 12e Citroen in mijn autoleven)
Fiat 500 2015
HYMER camper B544 1992

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 juli 2006 02:42 AM
  [ # 35 ]
woutersmits schreef:

Het sterft nog altijd van de Golfjes II en dat vind ik persoonlijk (er stond er tot voor kort jaren eentje voor de deur hier) qua duurzaamheid/materiaalgebruik de veel betere auto

ahum, een vriend van mij heeft zo’n golf. prima auto, maar hij rijdt niet lekker maar zeker qua interieur ziet het er allemaal erg ouderwets en plastic uit. itt mijn type 2 BX, qua interieur oogt dat allemaal veel moderner en is kwalitatief beter. Type 1 inetrieur is misschien net zo ‘gammel’ maar oogt iig velen malen spannender en beter. Ook qua onderhoud heeft ie niet minder te doen dan de meeste mensen hier op het forum.

Ik wil net zeggen. Zo denderend zijn Golfjes nou ook weer niet, ook qua veiligheid schijnt de Golf II slecht te scoren. Geen wonder ook met zo’n hard interieur. Er zijn er alleen *zo* *ontzettend* *veel* van gemaakt, dat het geen wonder is dat er nu nog zoveel rijden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juli 2006 01:52 PM
  [ # 36 ]
karel schreef:
woutersmits schreef:

Het sterft nog altijd van de Golfjes II en dat vind ik persoonlijk (er stond er tot voor kort jaren eentje voor de deur hier) qua duurzaamheid/materiaalgebruik de veel betere auto

ahum, een vriend van mij heeft zo’n golf. prima auto, maar hij rijdt niet lekker maar zeker qua interieur ziet het er allemaal erg ouderwets en plastic uit. itt mijn type 2 BX, qua interieur oogt dat allemaal veel moderner en is kwalitatief beter. Type 1 inetrieur is misschien net zo ‘gammel’ maar oogt iig velen malen spannender en beter. Ook qua onderhoud heeft ie niet minder te doen dan de meeste mensen hier op het forum.

Ik wil net zeggen. Zo denderend zijn Golfjes nou ook weer niet, ook qua veiligheid schijnt de Golf II slecht te scoren. Geen wonder ook met zo’n hard interieur. Er zijn er alleen *zo* *ontzettend* *veel* van gemaakt, dat het geen wonder is dat er nu nog zoveel rijden.

raad eens wat meer roest Golf II van 1992 of een BX type 3 van 1992 Wink

bij een BX zie ik bijna nooit roest aan het plaatwerk.. Cool

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 22 juli 2006 02:20 PM
  [ # 37 ]

Ik moet weer even reageren, want het was niet bedoeling om een bx vs golf II-discussie aan te zwengelen. Ik sprak even puur uit de ervaringen die ik (en familie) hebben met 2 bx-en en 2 golfjes II. Het blijft lastig generaliseren. Ik vind de bx in bijna alle opzichten superieur aan z’n Duitse generatiegenoot, zeker qua rijden. Echter viel/valt het mij op dat de bx wat reparatiegevoeliger lijkt. Wat betreft roest zit er bij beide auto’s verschillen tussen de bouwjaren. Mijn bx uit ‘93 was roestvrij, net als de golfjes uit ‘86 en ‘91 (alleen achter bij de uitlaat gaan die auto’s gegarandeerd roesten), maar de bx uit ‘90 die ik nu heb roest anders iets te veel naar mijn zin (dakrand, binnenkant wielkuip).

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook