Beste Mensen,
Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een JVC KD-G722
Er zit een USB aansluiting op zodat ik vanaf m’n usb sticky muziek kan spelen. Volgens JVC moet je om je Ipod er op aan te sluiten een speciale adapter kopen van 100 euro..
Nu heb ik m’n Ipod gewoon met het USB snoertje wat er bij zit op de radio aangesloten en tot mijn grote verbazing begind hij gewoon te spelen.
Ik ben naar een Car Hifi Center gegaan om te vragen of dit zomaar kan. en die kerel die daar werkt stond met verbazing te kijken.
Nu krijg ik alleen soms een soort pieptoon op m’n speakers. Echter daar in de winkel hoorde ik helemaal niks.
heeft iemand enig idee of dit kwaat kan?
Mvg. Ivo
heb je nog versterkers erin zitten!?
Heb je toevallig je kabeltje langs een stroom kabel oid?
Varieert het als je gasgeeft?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Wat ik heb begrepen is het zo dat je ipod wel werkt op deze manier, maar dat je hem niet via de radio kan bedienen. Koop je wel dat speciale snoertje, dan kan je met de knoppen op je radio (en soms zelfs ook op je stuur) de ipod bedienen. Niet echt nodig dus, wel een leuke gadget…
Xsara_Coupe
Superdave schreef:heb je nog versterkers erin zitten!?
Heb je toevallig je kabeltje langs een stroom kabel oid?
Varieert het als je gasgeeft?
Nope geen versterkers en originele speakers in de voordeuren en bovenin het dashboard.
en geeft geen verschil met gasgeven..
Ik heb dus m’n Ipod op de USB poort aangesloten. ik kan hem hiermee gewoon via de radio bedienen (het zelfde als ik dus een adapter van 100 euro er tussen zet)
het is piept op de boxen zodra ik hem aansluit. als hij alles op de ipod heeft doorzocht speeld hij een nummer af zonder piep er tussen door. als ik 2 nummer door klik is er ineens wel een piep op de boxen..
Ivo
Re: Nieuwe Radio Ipod aansluiten
Ivo_86 schreef:Beste Mensen,
Nou zit ik mij wat te orienteren op een andere autoradio want de huidige (AIWA CD MP3) heeft nu 2 mankementjes.
- slaat snel over (was al vanaf toen ik em had). Dit is erger met RW en/of MP3.
- het display valt sinds kort soms uit (wel nadat het frontje een keer gestuiterd was op steen).
Verder ben ik er heel tevreden over. Uitstekende geluidskwaliteit (4x45 Watt), goede tuner en fijne logische bediening.
Hoe bevalt deze JVC KD-G722 (of zijn zilveren broertje) verder in praktich gebruik? Die USB aansluiting lijkt mij een wereldse optie en uiteraard moet ie gewoon MP3 af kunnen spelen op CD. Is de geluidskwaliteit goed? Op kieskeurig zijn de reacties behoorlijk positief, maar uiteraard ben ik ook gewoon benieuwd naar gebruikerservaringen.
Zit er trouwens nog een losse externe line in op?
De radio bevalt prima! zowel met USB als cd en MP3 cd’s. de geluidskwalitijd hangt natuurlijk ook af van de boxen die je hebt..
De radio is gemakkelijk in gebruik in de handleiding staan alle opties die je in het menu kunt vinden perfect uitgelegt.
er zit en handige optie op voor speakers beneden een bepaald vermogen zodat je deze niet te snel opblaast..
Ivo_86 schreef:De radio bevalt prima! zowel met USB als cd en MP3 cd’s. de geluidskwalitijd hangt natuurlijk ook af van de boxen die je hebt..
De radio is gemakkelijk in gebruik in de handleiding staan alle opties die je in het menu kunt vinden perfect uitgelegt.
er zit en handige optie op voor speakers beneden een bepaald vermogen zodat je deze niet te snel opblaast..
Ik heb er eentje besteld. Lijkt me wel kewl voor de vakantie!
Hij zit er inmiddels in en werkt als een trein!
Het enige wat ik mij nog afvraag. Bij de oude radio zat er een knipperledje achter het frontje dat gaat knipperen als het frontje eruit is. Dat doet deze niet (of zou het komen omdat ik de geschakelde draad ook permanent spanning geef?) al zit er wel een ledje.
Eigenlijk niks dan lof. De bediening is zeer prettig en intuitief. De CD slaat totaal niet over (wat de oude wel zeer snel deed). Het lezen van muziek via de USB interface gaat ook goed. Nu had ik maar even een CF kaartje van mijn fototoestel in een flashcard reader gedaan met usb aansluiting. Gaat goed
Verder is de geluidskwaliteit ook dik voor elkaar (weer beter dan de oude) en de tuner werkt goed. Nu nog kijken of de tuner er tegen kan als ik door den bosch rijd. Er zitten soms van die dode stukken in de ontvangst door reflecties waar de oude tuner probeerde te schakelen naar een andere frequentie met als resultaat dat er continu pauzes vielen.
Re: Nieuwe Radio Ipod aansluiten
Ivo_86 schreef:Beste Mensen,
Er zit een USB aansluiting op zodat ik vanaf m’n usb sticky muziek kan spelen. Volgens JVC moet je om je Ipod er op aan te sluiten een speciale adapter kopen van 100 euro..
Nu heb ik m’n Ipod gewoon met het USB snoertje wat er bij zit op de radio aangesloten en tot mijn grote verbazing begind hij gewoon te spelen.
Ik ben naar een Car Hifi Center gegaan om te vragen of dit zomaar kan. en die kerel die daar werkt stond met verbazing te kijken.
Nu krijg ik alleen soms een soort pieptoon op m’n speakers. Echter daar in de winkel hoorde ik helemaal niks.
heeft iemand enig idee of dit kwaat kan?
Mvg. Ivo
Probeer eens uit te vinden of dat kan liggen aan een kraak in de verbinding (hobbeltje?).
Ich bin ein Breaker