Hogedrukregelaar blijft tikken
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 21 juli 2006 02:04 PM

Het volgende probleem dient zich aan.

De hogedrukregelaar tikt tijdens het rijden om de 3 seconden. De achterzijde komt erg langzaam omhoog. En sinds vandaag tikt de hd regelaar om de seconden bij een hoog toerental. Bij stationair hoor ik hem niet. Wellicht omdat hij niet afslaat.

Dit is van het ene op het andere moment ontstaan. Voorheen was het om de halve minuut.
Het LHM niveau is goed op peil.
Waar mag ik gaan zoeken?
HD Pomp?
HD Regelaar?
Voorraadbol?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juli 2006 02:49 PM
  [ # 1 ]

Ik het LHM peil schrikbarend gedaald? Ja? dan kan je hoofdbol het begeven hebben.
Geen externe lekkages?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 21 juli 2006 03:49 PM
  [ # 2 ]

Ik heb inderdaad wel wat lhm moeten bijvullen. (ong 0.5l) maar had dit ook al lang niet gedaan.
er ligt nergens zichtbaar lhm.
Ik zal de voorraadbol er afhalen el laten testen in s’berg. Da’s toch vlakbij.
Is het wellicht verstandig om tevens HD regelaar en pomp te reviseren?
Iemand hier ervaring mee?

Profiel  
 
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 21 juli 2006 04:07 PM
  [ # 3 ]

Je kunt HD-pomp en regelaar testen door een manometer op de uitgang van de regelaar aan te sluiten in plaats van de afgaande leiding naar de rest van de hydrauliek. Als je dan met de startmotor (zonder dat de motor aanslaat) de boel bedient schiet de manometer als het goed is snel naar ca 62 bar (de druk van je voorraadbol) en gaat dan langzaan verder omhoog (het membraan begint dan te werken). Als deze druk (veel) te laag is, moet je de bol bijvullen of vervangen.
Start vervolgens de motor. De druk moet dan snel omhoog gaan tot ca. 175 bar (dan werkt je pomp goed). Dan slaat de regelaar af en gaat je druk langzaam zakken tot ca. 145 bar (als dat langzaam gebeurt, paar minuten duurt, is je HD-regelaar ok). Dan slaat de pomp weer aan tot 175 bar, enz..
Succes en groeten,
Jan

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juli 2006 04:13 PM
  [ # 4 ]

Doe zoals jan zegt!
Pompen gaan nog wel eens stuk. Regelaars bijna nooit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 21 juli 2006 05:25 PM
  [ # 5 ]

Nou heb ik wel een aanzienlijk gereedschap arsenaal enkel een manometer ontbreekt nog.
De voorkant van de auto komt binnen de normale tijd omhoog echter de achterkant laat aanzienlijk op zich wachten.
Is dit een indicatie voor een bol of een pomp?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juli 2006 06:56 PM
  [ # 6 ]

Een of twee achterbollen zou kunnen… Of je hoofdremcilinder is gaar..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 22 juli 2006 12:29 AM
  [ # 7 ]

Hoeken van je dame al eens naar beneden gedrukt als ze omhoog is gekomen?
Daar waar ze eventueel keihard blijft, is een bol overleden. Bollen vervangen, LHM vervangen. En dan nog een tijdje geduld, want de stikstof uit je kapotte bol zit in al je LHM. Vervangen voorraad in je tank is ongeveer een litertje of 4-4,5. De andere anderhalve liter zit ergens onderweg….......... 
Succes ermee!
En, ter vergelijking, na vervangen van voorraadbol, stuurhuis, veerbollen rondom, koppelingscilinders en wat o-ringetjes bij de bakbediening (Half automaat) en de remaccu slaat mijn HD pomp ook nog steeds na een seconde of 10 aan…....  Volgende onderdeel is het vervangen van de centrifugaalregelaar….
Als het daarmee niet verbeterd, gaan we de rest van het systeem nakijken, maar alle vervangen onderdelen waren ook aan vervanging toe (ouderdom, slijtage).

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 24 juli 2006 07:52 PM
  [ # 8 ]

Voorraadbol had nog 30 bar. Deze is weer gevuld. Dit kan niet echt een probleem opleveren. Tevens regelaar vervangen. Tikt nu normaal. (om de minuut.

bogaard77 schreef:

Pompen gaan nog wel eens stuk. Regelaars bijna nooit.

Volgens die jongens bij Chypharse verkopen ze toch regelmatig regelaars omdat ze nogal eens overlijden.
Bedankt weer voor alle hulp.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook