Ga je net even bij iemand anders de planten watergeven en ( gelukkig wel al voor de deur ) problemen. En met de trein weer naar huis.
Hoe het ging weet ik niet meer maar het geluid was als schakkelen zonder te koppelen. En dat was het dan ook denk ik. Vast de warmte… Maar nu is de schakelpook dus aangesloten op een pan soep zo lijkt het. Je kan hem echt alle kanten opdraaien. Ik heb nog nergens naar gekeken omdat de auto nu niet voor mijn eigen deur staat.
Maar ik denk in de richting dat het slechts de aansluiting tussen de pook en de bak is. En hoe banader ik dan de bak om dit te herstellen. Ik heb al gezocht op het forum en google maar ik om er nog niet uit. De bak zit toch achter de motor ter hoogte van het wiel?
Kan ik onder de auto gemakkelijk nagaan of de pook nog wel vast zit aan iets wat met de bak te maken heeft? ik neem aan dat ik dan nog wat deksels moet verwijderen.
Ik heb www.citroenbx.nl/bak.html al gelezen. maar een diesel bakwissel lijkt me niet hetzelfde als bij een 16tzi.
Wie het weet mag het zeggen want ik hoop niet op einde bak.
[/url]
Re: versnellingspook zonder aansluiting
citrus schreef:Ik heb www.citroenbx.nl/bak.html al gelezen. maar een diesel bakwissel lijkt me niet hetzelfde als bij een 16tzi.
Wie het weet mag het zeggen want ik hoop niet op einde bak.
[/url]
In dit geval is diesel praktisch hetzelfde als een benzine uitvoering.
Ga er maar vanuit dat er een schakelstangetje is losgegaan. De bak zit links van de motor (dit is dus aan bestuurderszijde) en is met enige moeite wel bereikbaar. De schakelstangetjes zitten achter de motor en bak. je kijkt er op als je achter de accu doorkijkt naar beneden. De stangetjes zitten geklikt op de bak aan 1 kant en aan de andere kant op tussenpunten die op het subframe scharnieren.
Wslk zul je de kogelkopjes (of de complete stangetjes) moeten vernieuwen want ze schieten niet zomaar spontaan los als ze niet flink gesleten zijn.
Zo eenvoudig een BX.
Het was inderdaad een schakelstangetje. Gemakkelijk weer vast te klikken. Ontzettend bedankt voor de aanwijzing want het was zo gepiept eigenlijk.
Nu kan ik me weer richten op de lekke octopus en de zoektocht naar een nieuwe veerpoot.
thanks again.