motor heeft vaak weinig vermogen tot 3000 toeren
paulxl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 21 juli 2006 06:32 PM

Wie weet iets te vertellen over mijn probleem? Ik ben net terug van vakantie in Frankrijk. Weinig problemen, maar in de bergen moet je af en toe flink doortrekken. Helaas heb ik pas vermogen precies vanaf 3000 toeren. Daaronder heb ik zeer weinig trekkracht (gaat echt als een slak…). Lastig bij snel inhalen e.d. Dat is eigelijk niet mogelijk. Ik heb een C5 HDi 2.0 uit 2003. Het gekke is als ik vermogen wil in de vierde versnelling, dat dit wel lukt via de cruisecontrol Confused . Is dit euvel makkelijk op te lossen, want dit vermogen heb ik echt wel nodig als ik volgend jaar een caravan wil trekken? Nu ik eraan denk heb ik dit eufel al vanaf vorig jaar, toen ik deze C5 2e hands heb gekocht. Inmiddels is al wel de kop afgevlakt i.v.m. lekkage van koelvloeistof. Tanx voor de reacties! Wink

Profiel  

dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 22 juli 2006 12:10 AM
  [ # 1 ]

je zou eventueel even kunnen proberen de twee aanwezigen electrokleppen(een van EGR en een van de turbo)even uit te wisselen.
het komt wel eens voor dat die traag of slecht funtioneert,
zo weet je snel en eenvoudig of daar een storing zit. volgens mij zitten ze naast de rechter veerbol…..

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  

paulxl
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 juli 2006 02:57 AM
  [ # 2 ]

Wat doet EGR precies?
Wat zou het vervangen van zo’n electroklep kunnen kosten?
Tanx!

Profiel  

Frenchie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100

Gepost: 23 juli 2006 02:07 AM
  [ # 3 ]
dennis van der ven schreef:

je zou eventueel even kunnen proberen de twee aanwezigen electrokleppen(een van EGR en een van de turbo)even uit te wisselen.
zo weet je snel en eenvoudig of daar een storing zit. volgens mij zitten ze naast de rechter veerbol…..

Hallo Dennis,

Stomme vraag van mij, maar zit de rechter veerbol langs de bestuurders zijde of langs de passagierszijde ?

C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat

Profiel  

paulxl
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 juli 2006 02:50 AM
  [ # 4 ]

foto’s??

Ik weet inmiddels al iets meer via dit forum over de egr klep.
Wie heeft foto’s van zo’n egr klep van een 2.0 hdi?
Ik zou deze klep graag weer beter gangbaar willen maken door evt. schoonmaken en smeren ervan.
Zijn deze kleppen voor elk type c5 hetzelfde?

Ik zou ook graag meer tips en foto’s willen hebben voor evt. gedeeltelijk zelf onderhouden en afstellen van mijn c5 hdi. Zoals de foto’s van de achterruit reparatie op dit forum. Perfect!! Wink

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 28 juli 2006 02:55 AM
  [ # 5 ]
Frenchie schreef:
dennis van der ven schreef:

Hallo Dennis,

Stomme vraag van mij, maar zit de rechter veerbol langs de bestuurders zijde of langs de passagierszijde ?

volgens mij is rechts altijd de passagierzijde Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook