stoterstangen90 schreef:citroenc2 schreef:Simpele Ziel schreef:Denk juist dat diesels, ook de oude, langer onderhouds intervallen hebben…
Bovendien, hoe vaak wisselen je bij een diesel de bougie’s en hoe vaak maak je de stappenmotor schoon?
diesel -bougies :ja, dat hoeft dus allemaal niet bij die diesels. minder onderhoud dus. Met 150000moeten de verstuivers gedaan worden, als je er een met 3 ton koopt zal dat dus moeten gebeuren waarschijnlijk. Das best niet goedkoop. maar ik hoef dr dus niet elke 20.000nieuwe bougies in te draaien.
kom je gemiddeld dus op hetzelfde uit.
Je kunt wel 2.5 ton doen met een setje stuifjes. Dan zijn ze wel aan vervanging toe (de nozzles, en de verstuiverhouders; kost je plm 50 eur per stuifje). Maar 1.5 ton lijkt me wel erg vroeg.
Gloeiers gaan ook een eeuwigheid mee en vervang je pas als er 1 kapot gaat. Verder om de 60K een brandstoffilter, de rest is gewoon als benzine (voor zover de onderdelen ook aanwezig zijn). Een injectiesysteem is beslist veel onderhouds(storings)gevoeliger. Niets betrouwbaarder dan een oude 1900 diesel.
Ich bin ein Breaker