Even een nieuw draadje: de kilometerteller van mijn ZX doet het niet.
Nu hebben we al het onderste deel vervangen want die was zichtbaar kapot. Nu doet de teller het nog steeds niet. Conclusie is dus dat het bovenste deel ook stuk is.
De vraag die dan rijst is: Is de teller zelf stuk zodat de beide helften van de kabel stuk gedraaid zijn? Komt dat vaker voor of is het toeval dat zowel boven als onder stuk is?
Jos van der Voort
Ik kan je niet helemaal volgen, maar..
We hebben het onderste deel van de kabel gedeeltelijk gesloopt en in de bovenkabel gestoken. Vervolgens met de schroefboormachine aangedreven om te kijken of de bovenste kabel het deed.
Hierdoor weten we dat de bovenkabel of de teller het niet doet.
Veel verder zijn we nog niet gekomen.
Jos van der Voort
Dat van ‘t touwtje en de zeep had ik al op het forum gelezen.
Anders schijnt het een “bitch” te wezen om hem door het schutbord te krijgen.
Is de demontage van het instrumentenpaneel een ingewikkeld klusje?
Jos van der Voort
Dat van ‘t touwtje en de zeep had ik al op het forum gelezen.
Anders schijnt het een “bitch” te wezen om hem door het schutbord te krijgen.
Is de demontage van het instrumentenpaneel een ingewikkeld klusje?
De vorige eigenaar heeft de koppeling vervangen en heeft daarbij waarschijnlijk ook de kabel gemold. Zou het kunnen zijn dat door het gewicht van de bak de kabel gewoon achter uit de teller is geschoten?
Het onderste deel van de kabel was door grof geweld aan zijn einde gekomen dus dat is misschien een mogelijkheid.
Jos van der Voort
Mooi karweitje voor morgen. Als het tenminste niet te warm is…
To be continued….
Jos van der Voort
Als de kabel nog goed is, moet er dan iets van WD40 in of zo of een ander smeermiddel (om het beroemde zwabberen te voorkomen)?
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Als de kabel nog goed is, moet er dan iets van WD40 in of zo of een ander smeermiddel (om het beroemde zwabberen te voorkomen)?
De één zegt van niet, de smeerolie komt uit de bak, de ander zegt gewoon invetten
De kabel die ik voor mijn ZX had gekocht bij Carfix, was gewoon droog, invetten was niet nodig zeiden ze.
Helaas was deze kabel fout, andere kabel gehaald bij Bart-Ebben, deze was al voorzien van vet, dit lijkt mij ook juist.
Dus maar een beetje WD40 erin dan. We gaan eerst maar eens kijken of-ie nog goed is.
Jos van der Voort
Onderste deel hebben we al vernieuwd. Het is ook niet zozeer de kabel. Die kosten komen we wel overheen. Het is meer dat we zeker willen weten dat de teller zelf niet kapot is.
Ik ben pas te weten gekomen dat in het dorp waar deze auto vandaan komt de bijnaam van de vorige eigenaar “Klaas Plakband” is.
Er is in elk geval aan de auto gesleuteld met enkel hamer, schroevendraaier en waterpomptang.
Bij alles wat je los (probeert) te maken kom je weer wat nieuws tegen.
Jos van der Voort
En wat is de goede kant op dan?
Heb net even gekeken wat je allemaal aan je auto versleuteld hebt. Wat een gave bak man! En eh… geen bling bling maar subtiel. Echt mooi!
Jos van der Voort
Volgens mij gaan we vandaag eerst kijken of-ie goed wil lopen. De kabel kan ik zelf en doe ik dan wel een andere keer. Nog drie dagen en ik heb 3,5 week vrij.
Tijd zat voor een kabeltje en ik moet nog een keer naar 1.8T voor de montage van een andere achteras.
Jos van der Voort