verschillen in AMI, kan je de oude neus op een nieuwere AMI bouwen?
http://62.95.94.132/gallery/album16/ami19 deze dus bouwen op dit http://62.95.94.132/gallery/album16/ami18
onder de ruit zal het niet perfect hetzelfde zijn maar gewoon of de voorste spatborden, de motorkap en het front te plaatsen zijn?
zijn die delen eigenlijk nog ergens te koop?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Re: verschillen in AMI
Onderdelen vind je zeker nog wel. Nieuw oude stock, gebruikt, te restaureren, hangt er maar vanaf wat het budget toelaat. De ombouw is in ieder geval heiligschennis.
Re: verschillen in AMI
SAMBXSPORT schreef:De ombouw is in ieder geval heiligschennis.
ops: vreesde ik al voor, maar die eerste zijn toch wel de mooiste niet?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Re: verschillen in AMI
Ik ben persoonlijk meer een liefhebber van de Ami 8, maar smaken verschillen gelukkig natuurlijk. Een mooi eerste type met schuiframen vooraan, geen logo in de rooster, groot stuur ... heerlijk.
Op zoek naar een Ami 6!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik kan mij je ombouwplannen wel voorstellen. En hoe vaak zie het wel niet in de eendenwereld? De niet originele grilles en ribbelkapjes vliegen je dagelijk om de oren.
Maar ik blijf er bij dat ik zo’n Ami te bijzonder vind om te verbouwen. Daarbij komt ook dat ik het nieuwere front ook goed kan waarderen.
Er zit ineens een GS-lijn in, en dat zonder erg veel te veranderen.
Hoewel het minder spectaculair over komt, is het wel een heel fraai vormgegeven front welke duidelijk een periode aan geeft. Mijn advies dus; lekker origineel laten!
ik was een beetje aan het brainstormen vermits me een Ami 8 aangeboden is voor weinig (350euro) 32 jaar oud dus bj 74
heb de wagen nog niet gezien maar front zou minpunt zijn
ook het nieuwere front is niet lelijk en geeft de tijdsgeest aan
waar let ik dus op? chassis niet rot?
bij een super is dat minder van toepassing? ( ik weet nu nog niet of het een 2 of 4 cyl is)
dakrand en de achterste stijlen zijn moeilijk te herstellen omwille van driedubbel plaatwerk?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Inderdaad letten op de dakranden. Al is heel de auto rot, die dakranden heb je het liefst in goede staat. Is uiteraard te lassen, maar dan moet je er natuurlijk wel geld aan willen uitgeven. Frontje kan altijd nog naar de plaatslager gebracht worden, onderkant oplassen en eventueel de rest uitdeuken. Chassis moet je niet al te veel schrik voor hebben, dat is een sterk punt van de Ami 8.
laswerken zijn geen probleem doe ik zelf wel, de weinige dingen die ik aan de C15 heb gelast waren ook driedubbel (voet wielkasten achter) (aansluiting schutbord en paravan)
ook de dwarsbalk onderaan is netjes gelukt zoals je bij mijn foto’s kan zien
al zou ik een AMI wel degelijker aanpakken ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Gaat het zoiets worden?
De eigenaar noemde de wagen Ami-7,en echt netjes omgebouwd.
http://62.95.94.132/gallery/WM-2cv-Kelso?page=6
koop is niet door gegaan
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Da’s flink balen,maar volgende x beter!