1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
is de Ami Super een A-type?
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 oktober 2004 09:34 PM

Is de Ami Super eigenlijk een A-type?


joos

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 16 oktober 2004 09:37 PM
  [ # 1 ]

pfoe…
goeie vraag met twee antwoordmogelijkheden:
nee) omdat deze een vier cilinder heeft…
ja) omdat het een Ami is, wat wel een A-type is…

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 16 oktober 2004 09:37 PM
  [ # 2 ]

Wat bedoel je precies, Rocco?

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 16 oktober 2004 09:59 PM
  [ # 3 ]
Bassman schreef:

Wat bedoel je precies, Rocco?

een ami super is een ami met een viercilinder motor.
een a-type is een eend/dyane/mehari/ami (wist je waarschijnlijk) met een twee cilinder motor.

rocco vraagt zich dus af of een 4-cilinder ami een a-type is, omdat deze geen 2-pitter heeft!

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 oktober 2004 10:03 PM
  [ # 4 ]

idd.

Volgens mij wel,
omdat ze een aan dat van de 2cv verwant chassis heeft.

De reden dat de visa tweecilinder geen A-type is, is namelijk omdat ze een zelfdragende carrosserie heeft.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 oktober 2004 10:36 PM
  [ # 5 ]

Als het een door Citroën geproduceerde auto is met veerpotten zoals onder de Eend en een boxermotor voorin, is het wat mij betreft al een A-type.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 oktober 2004 10:39 PM
  [ # 6 ]
Lelijke Eend schreef:

Als het een door Citroën geproduceerde auto is met veerpotten zoals onder de Eend en een boxermotor voorin, is het wat mij betreft al een A-type.

Dat lijkt mij al een aardige definitie,
al zou ik nog toevoegen dat hij een 2cv-achtig chassis heeft (zit al een stuk in dat van die veerpotten)

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 16 oktober 2004 10:44 PM
  [ # 7 ]

maar ik vind dat een A-type een luchtgekoelde 2-cil. motor MOET hebben, en geen 4:D

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 oktober 2004 10:47 PM
  [ # 8 ]
Tom Duckpower schreef:

maar ik vind dat een A-type een luchtgekoelde 2-cil. motor MOET hebben, en geen 4:D

Wat jij denkt kan me geen moer schelen Very Happy Wink (maar wel een carterplug)
Wat vindt Citroën ervan?
En dan heb ik het niet over de dealer, want die weet niet wat een AMI Super is… Rolling Eyes

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 oktober 2004 11:04 PM
  [ # 9 ]

Is een AMI super eigenlijk luchtgekoeld ?

Trouwens, misschien schept het mailen nar Citroën duidelijkheid Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 oktober 2004 11:54 PM
  [ # 10 ]

Uiteraard is een AMI luchtgekoeld,
de AMI was de eerste auto met de motor die in jouw eend ligt.

de 602cc boxer.
Maar wel met andere compressieverhoudignen dacht ik; 21pk?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 oktober 2004 12:11 AM
  [ # 11 ]

Ohja, een moderne Eend is eigenlijk een AMI met en Eendenkoets he ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 17 oktober 2004 02:28 PM
  [ # 12 ]
Tom Duckpower schreef:
Bassman schreef:

Wat bedoel je precies, Rocco?

een ami super is een ami met een viercilinder motor.
een a-type is een eend/dyane/mehari/ami (wist je waarschijnlijk) met een twee cilinder motor.

rocco vraagt zich dus af of een 4-cilinder ami een a-type is, omdat deze geen 2-pitter heeft!

Dank u voor deze duidelijke uitleg. Wink  Uiteraard kende ik de verwantschap tussen de verschillende typen; ik wist niet dat dat met A-types bedoeld werd. Zo leer je elke dag weer bij. Smile

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 17 oktober 2004 06:19 PM
  [ # 13 ]

Re: is de Ami Super een A-type?

rocco schreef:

Is de Ami Super eigenlijk een A-type?joos

Moet je even naar de typecode kijken. Dat staat ook in het chassisnummer. Als er een ‘A’ in zit wel dus. 2cv6 is AZ. Dyane is AY, etc. Visa 2 cilinder bijvoorbeeld is VF.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 17 oktober 2004 06:20 PM
  [ # 14 ]

En kan je me de typecode ook vertellen?  Surprisedops:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 oktober 2004 07:38 PM
  [ # 15 ]

Een ami had vanaf 1961 grotere veerpotten en een verstevigd chassis. dus de huidge (laatste) eenden zijn geen ami’s met eend carrosserie!

De Ami super is een a-type wegens het chassis. dat heet namelijk het A-type chassis. de koets maakt niet uit.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook