Roest
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3212

Gepost: 23 juli 2006 08:12 PM

Ze staan er dan wel niet om bekend, maar ook een XM roest.

Bij mijn dame heeft ooit eens de radiator gelekt en de balk waar die op staat was aardig aan het rotten. Vandaag heb ik ‘r eens op de brug gezet, de boel schoon gemaakt en vervolgens compleet in de roestomvormer gezet. Toen ik daarmee bezig was ontdekte ik dat het frame, zowel links als rechts van de motor, ook aardig wat roestplekken vertoonde en dat had duidelijk niks meer met die lekke radiator te maken. Uiteindelijk het complete frame ook met roestomvormer aangepakt en tot slot alles in de tectyl gezet. Dat kan er weer een tijdje tegenaan. Daarna ontdekte ik ter hoogte van de achterwielen ook meerdere kleine plekken waar zich roest vormde en ook dat staat nu in de tectyl.

Wat ik maar zeggen wil is; als je een oudere XM hebt, check dan ook eens di boodem, daar weten de roestduiveltjes wel raad mee Twisted Evil

Animal triste post coitum

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 juli 2006 08:36 PM
  [ # 1 ]

Re: Roest

Serge schreef:

Wat ik maar zeggen wil is; als je een oudere XM hebt, check dan ook eens di boodem, daar weten de roestduiveltjes wel raad mee Twisted Evil

Grappig, die XM type-1 die we gesloopt hadden, zag er bijzonder goed uit, bijna geen roest.
Ik heb daar de Radiator, bumper en voorfront gedemonteerd en kwam tot mijn verbazing niets tegen.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 juli 2006 10:10 PM
  [ # 2 ]

Re: Roest

ZX1.4i schreef:
Serge schreef:

Grappig, die XM type-1 die we gesloopt hadden, zag er bijzonder goed uit, bijna geen roest.
Ik heb daar de Radiator, bumper en voorfront gedemonteerd en kwam tot mijn verbazing niets tegen.

De onderkant hebben we toen natuurlijk niet gezien. Wink

Maargoed, ik wil ook niet zeggen dat ze het allemaal hebben, maar ik heb het wel bij de mijne geconstateerd -die verder ook in zeer goede staat verkeert- en kan me goed voorstellen dat dit geen unicum is.

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 23 juli 2006 11:14 PM
  [ # 3 ]

ja, bij mn ‘94 2 litertje viel t vooronder wel mee, een paar plekjes, heb toch de hele boel daar vol met lijnolie gekwast.

bij mn ‘97 V6 zag ik toch wel grotere plekken aan dat subframe Confused  als ik m opgebokt heb, kruip ik er eens onder om de boel vol te kwasten…

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 23 juli 2006 11:27 PM
  [ # 4 ]
ieksEmmu schreef:

bij mn ‘97 V6 zag ik toch wel grotere plekken aan dat subframe Confused  als ik m opgebokt heb, kruip ik er eens onder om de boel vol te kwasten…

Dat verbaast me wel, dat typeII’s er nu al last van hebben. Confused

Profiel  

plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169

Gepost: 23 juli 2006 11:53 PM
  [ # 5 ]

Mijn sub-frame voor heeft ook wel wat roest… dat zag ik toen ik de koppeling verving. Maar al met al viel het wel mee… Binnenkort pak ik ook een bus roestomvormer en ga wel kwasten..

Ik raad iedereen aan zijn of haar XM zo af en toe eens op de brug te zetten en gewoon eens een uurtje nemen om haar ook aan de onderkant te bekijken.[/img]

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 24 juli 2006 12:06 AM
  [ # 6 ]
Serge schreef:
ieksEmmu schreef:

Dat verbaast me wel, dat typeII’s er nu al last van hebben. Confused

goed spul die hollandse pekel…  Evil or Very Mad

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook