schijven en blokken vervangen 1.9 TZI
Jeromeke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 24 juli 2006 08:01 AM

Kheb ff snel gezoch op het forum maar kon zo niets vinden. Ik wil dus de schijven en blokken vervangen van mijn TZI. Kwam er namelijk vandaag achter na een lange rit vanuit zeeland dat de schijven voor wel erg dun waren en dat de blokken tegenelkaar aankwamen aan de achterkant van de klauw. Nu heb ik vaak zat blokken en klauwen vervangen van andere auto’s maar heb nog geen id hoe ik het bij mijn BX moet doen. Iemand een id?

BX 1.9 TZI

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 24 juli 2006 05:43 PM
  [ # 1 ]

Hallo Jerommeke,

Dit gaat echt niet anders als bij andere auto’s met dit verschil dat je de zuiger in de klauw niet terug moet “duwen” maar schroeven!!

Ik neem aan dat je weet hoe een bx met zijn wielen (voor of achter) van de grond moet krijgen, wiel verwijderen, remblokken eruit kieperen, klauw losschroeven en ik meen dat dit met grote torx schroeven vastzit (weet het niet meer zeker)  daarna de zuiger terugschroeven, voorzichtig de klauw ergens aan “ophangen” om de remslang niet te beschadigen. Bij de achterwielen moet je nog voorzichtiger zijn want daar zit een stalen remleiding op de klauw.
De schijf kun je nu loshalen, zit met 1 of 2 schroefjes vast. Montage in omgekeerde volgorde en vergeet niet hier en daar wat kopervet er tussen te duwen.

Als je dan toch de wielen loshebt misschien een goed idee de remleidingen eens door te spoelen want je moet toch ontluchten. Slang op de nippel, iemand anders op het rempedaal laten duwen….NIET pompen!! totdat er wat LHM doorgestroomt is. Daarna als je alle wielen gedaan hebt weer wat verse LHM boven in het vat duwen.

Spoelen, lees: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167095

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

Jeromeke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 24 juli 2006 07:37 PM
  [ # 2 ]

Bedankt kerel. Zoals ik eigenlijk al dacht. Maar je moet bij de meeste auto’s de zuiger wel terug schroeven hoor. maar ik gebruik vaak de waterpomp tang hehe. maar hij staat al bij de garasj. Ik krijg korting omdat het bij onze huis garage gebeurt naast ons transport bedrijf Very Happy Thnx voor de info.

BX 1.9 TZI

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 24 juli 2006 11:27 PM
  [ # 3 ]

graag gedaan Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo