Is de Ami Super eigenlijk een A-type?
joos
pfoe…
goeie vraag met twee antwoordmogelijkheden:
nee) omdat deze een vier cilinder heeft…
ja) omdat het een Ami is, wat wel een A-type is…
Wat bedoel je precies, Rocco?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Wat bedoel je precies, Rocco?
een ami super is een ami met een viercilinder motor.
een a-type is een eend/dyane/mehari/ami (wist je waarschijnlijk) met een twee cilinder motor.
rocco vraagt zich dus af of een 4-cilinder ami een a-type is, omdat deze geen 2-pitter heeft!
idd.
Volgens mij wel,
omdat ze een aan dat van de 2cv verwant chassis heeft.
De reden dat de visa tweecilinder geen A-type is, is namelijk omdat ze een zelfdragende carrosserie heeft.
Als het een door Citroën geproduceerde auto is met veerpotten zoals onder de Eend en een boxermotor voorin, is het wat mij betreft al een A-type.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Als het een door Citroën geproduceerde auto is met veerpotten zoals onder de Eend en een boxermotor voorin, is het wat mij betreft al een A-type.
Dat lijkt mij al een aardige definitie,
al zou ik nog toevoegen dat hij een 2cv-achtig chassis heeft (zit al een stuk in dat van die veerpotten)
maar ik vind dat een A-type een luchtgekoelde 2-cil. motor MOET hebben, en geen 4:D
Tom Duckpower schreef:maar ik vind dat een A-type een luchtgekoelde 2-cil. motor MOET hebben, en geen 4:D
Wat jij denkt kan me geen moer schelen (maar wel een carterplug)
Wat vindt Citroën ervan?
En dan heb ik het niet over de dealer, want die weet niet wat een AMI Super is…
Is een AMI super eigenlijk luchtgekoeld ?
Trouwens, misschien schept het mailen nar Citroën duidelijkheid
Schijt aan originaliteit.
Uiteraard is een AMI luchtgekoeld,
de AMI was de eerste auto met de motor die in jouw eend ligt.
de 602cc boxer.
Maar wel met andere compressieverhoudignen dacht ik; 21pk?
Ohja, een moderne Eend is eigenlijk een AMI met en Eendenkoets he ?
Schijt aan originaliteit.
Tom Duckpower schreef:Bassman schreef:Wat bedoel je precies, Rocco?
een ami super is een ami met een viercilinder motor.
een a-type is een eend/dyane/mehari/ami (wist je waarschijnlijk) met een twee cilinder motor.rocco vraagt zich dus af of een 4-cilinder ami een a-type is, omdat deze geen 2-pitter heeft!
Dank u voor deze duidelijke uitleg. Uiteraard kende ik de verwantschap tussen de verschillende typen; ik wist niet dat dat met A-types bedoeld werd. Zo leer je elke dag weer bij.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: is de Ami Super een A-type?
rocco schreef:Is de Ami Super eigenlijk een A-type?joos
Moet je even naar de typecode kijken. Dat staat ook in het chassisnummer. Als er een ‘A’ in zit wel dus. 2cv6 is AZ. Dyane is AY, etc. Visa 2 cilinder bijvoorbeeld is VF.
En kan je me de typecode ook vertellen? ops:
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een ami had vanaf 1961 grotere veerpotten en een verstevigd chassis. dus de huidge (laatste) eenden zijn geen ami’s met eend carrosserie!
De Ami super is een a-type wegens het chassis. dat heet namelijk het A-type chassis. de koets maakt niet uit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>