Na de auto woensdag opgehaald te hebben bij Renard na een grote beurt (heerlijk bedrijf, perfecte service en een zeer schappelijk prijs) gisteravond vlak bij huis grote schrik: bijna geen remmen meer!! . Toch tot stilstand gekomen, op parkeerplaats gezet en de ANWB gebeld (de allereerste keer…). Waren binnen een kwartier ter plaatse, hulde! Blijkt de vacuumpomp voor de rembekrachtiging kapot. Remmen zijn dus gewoon prima (nieuwe blokken voor), maar moet gewoon hard stampen. Kan helaas gebeuren, zelfs na net een grote beurt.. Uiteindelijk veilig thuis gekomen, gewoon weer ouderwets hard op het pedaal staan, goed voor de beenspieren .
Morgen maar eens bellen met Renard, kijken wanneer ik hem langs kan brengen. Ik ga over 2 weken op vakantie, en wil mijn vriendin er niet zo mee naar haar werk laten rijden (gelukkig heb ik deze week auto van de zaak, Mazda 3 2.0…).
Zal ook een berichtje plaatsen in de “gevraagd"rubriek, maar heeft/weet iemand een vacuumpomp voor een 1.9 TD te koop?
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Altijd vervelend dat soort onverwachte kostenposten. Succes met remmen voorlopig
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tja, vervelend, vooral als de auto net een grote beurt heeft gehad… Ach ja, is net zo’n onderdeel dat je van de buitenkant niet kunt beoordelen. Ook jammer is dat Renard deze week dicht is, en ik geen week wil wachten. Heb dus net een afspraak gemaakt bij Bart Ebben, ook zeer goede verhalen over gehoord (schijnt alleen iets duurder te zijn…).
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Keezx schreef:Zo’n pompje hebben ze toch op iedere sloop, waarom wachten op een club die je ook nog een poot uitdraait.
Het monteren stelt niks voor…..
ik vind dat nog al een uitspraak…. club die je ook een poot uitdraait… wat bedoel je daarmee? Dit forum…?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:Keezx schreef:Zo’n pompje hebben ze toch op iedere sloop, waarom wachten op een club die je ook nog een poot uitdraait.
Het monteren stelt niks voor…..ik vind dat nog al een uitspraak…. club die je ook een poot uitdraait… wat bedoel je daarmee? Dit forum…?
Ik denk dat hij Bart-Ebben bedoelt :
Die garage is met zijn 2e hands onderdelen niet goedkoop, maar ze zijn wel deskundigen, hebben een hoop liggen dat getest is en garantie heeft.
ZX1.4i schreef:oldenhage schreef:Keezx schreef:Zo’n pompje hebben ze toch op iedere sloop, waarom wachten op een club die je ook nog een poot uitdraait.
Het monteren stelt niks voor…..ik vind dat nog al een uitspraak…. club die je ook een poot uitdraait… wat bedoel je daarmee? Dit forum…?
Ik denk dat hij Bart-Ebben bedoelt :
Die garage is met zijn 2e hands onderdelen niet goedkoop, maar ze zijn wel deskundigen, hebben een hoop liggen dat getest is en garantie heeft.
En daarbij, heb liever dat het goed gebeurt door een deskundige, dan dat ik straks in Frankrijk met 130 op een file afrijd en dan blijkt dat ik het toch niet helemaal goed heb gemonteerd, of dat de pomp weer kapot is. Ben redelijk handig (dashboard uitbouwen was geen probleem), maar met deze dingen neem ik geen risico…
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Koots schreef:En daarbij, heb liever dat het goed gebeurt door een deskundige, dan dat ik straks in Frankrijk met 130 op een file afrijd en dan blijkt dat ik het toch niet helemaal goed heb gemonteerd, of dat de pomp weer kapot is. Ben redelijk handig (dashboard uitbouwen was geen probleem), maar met deze dingen neem ik geen risico…
Gelijk heb je, dashlampjes is andere koek dan mechanisch onder de motorkap sleutelen, is een grote stap als je nog weinig ervaring/vertrouwen in zelf sleutelen heb, zoiets moet je opbouwen.
Hou ons in ieder geval op de hoogte, ben benieuwd naar de kosten, vooral wat een 2e hands pompje moet kosten. Ik heb er ook één op de 1.9D (Berlingo blok) in mijn Xantia zitten, dat ding draait nu nog werkloos mee, binnenkort mag dat pompje de Cruise control bedienen
Waarom draait die nu werkloos mee? Ik dacht dat zo’n vacuumpomp bij elke diesel de rembekrachtiging verzorgt?
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Koots schreef:Waarom draait die nu werkloos mee? Ik dacht dat zo’n vacuumpomp bij elke diesel de rembekrachtiging verzorgt?
In zo’n bollenkar heb je een hydrauliekpomp die voor zowel veerduk als remdruk zorgt. Is één en hetzelfde systeem.
Als je daar dus een XUD uit een Berlingo (geen HP) inhangt dan hou je een vacuumpomp over die werkeloos is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DOH! (waar is die Homer Simpson-emoticon als je hem nodig hebt… ) Zelf anderhalf jaar Xantia gereden, even niet bij nagedacht dat daar alles via het hydrauliek-systeem loopt….
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: vacuumpomp kaduuk
Koots schreef:Na de auto woensdag opgehaald te hebben bij Renard na een grote beurt (heerlijk bedrijf, perfecte service en een zeer schappelijk prijs)
Kost dat dan, een grote beurt? Na mijn vakantie moet de mijne binnen voor de 180.000 beurt. Bij de dealer zal het dan al vlug richting 500 euro gaan…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik was, inclusief een 2dehands stuurbekrachtigingspomp (de oude jankte erop los, dacht eerst dat het een spanrol was van de distributie, of een rol van de multiriem) en een set remblokken, 400 Euro kwijt.
Ook inclusief gratis leenauto en een goede bak koffie En zoals hij nu (of liever, na woensdag ) rijdt, is dat elke cent waard.!
Grote beurt kost 150 Euro los, volgens de site http://www.renard.nl
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb even het (franstalige, lekker makkelijk) boekje erbij gepakt. 180K beurt is volgens mij niet de grootste maar ik wil wel versnellingsbakolie laten verversen terwijl de remolie juist niet hoeft. Verder wil ik eigenlijk ook een compressiemeting laten doen. Behoudens eventuele onverwachte kosten dus niets extra’s. Remslijtagedelen vervang ik zelf wel..
(Edit: Typo)
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ach, hij belde mij om een uurtje of 11: “Ja, met Rene van garage Renard…da’s niet goed he, als ik bel…” . Geweldige vent! Ik hield mijn hart vast, mede omdat ik de auto pas een maandje heb. Voor hetzelfde geld komt hij me daar met een berg gebreken op de proppen waar de honden geen brood van lusten, maar uiteindelijk dus alleen de pomp en de remblokken bovenop de standaard-beurt. Verder nog de complimenten over de auto, zag er keurig uit volgens hem. De mevrouw die daar net haar nieuwe 2dehands Golf kwam ophalen was ook erg gecharmeerd van het goud/kerrie-gele gevaar (en ik was wel weer gecharmeerd van haar, maar da’s off-topic )
Uurloon bij Renard bedraagt 45 Euro, ze hadden bij mij 2 uurtjes gerekend.
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
DigiDaan schreef:In zo’n bollenkar heb je een hydrauliekpomp die voor zowel veerduk als remdruk zorgt. Is één en hetzelfde systeem.
Als je daar dus een XUD uit een Berlingo (geen HP) inhangt dan hou je een vacuumpomp over die werkeloos is.
Bollenkar, leuk woord
@Koots, mooie prijs gezien het werk dat is geleverd, ik wens je een fijne vakantie.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
ZX1.4i schreef:DigiDaan schreef:In zo’n bollenkar heb je een hydrauliekpomp die voor zowel veerduk als remdruk zorgt. Is één en hetzelfde systeem.
Als je daar dus een XUD uit een Berlingo (geen HP) inhangt dan hou je een vacuumpomp over die werkeloos is.
Bollenkar, leuk woord
@Koots, mooie prijs gezien het werk dat is geleverd, ik wens je een fijne vakantie.
heb ik van René van Maren
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!