Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
hallo, hoe krijg ik de retourslang op de nippel van de hoogteregelaar voor?
na een reparatie zat de stalen beugel, die alle octopus slangen bij elkaar houdt, kennelijk te strak of zaten er slangen in de verdrukking. De hoogteregelaar kon de lhm niet kwijt en heeft de slang eraf geschoten. ik heb net wat zitten worstelen maar het wil nog niet echt lukken. morgen wil ik nog een poging wagen als het licht is. heeft iemand tips of ervaring?
peter
Re: retourslang hoogteregelaar voor
bx-cannes schreef:hallo, hoe krijg ik de retourslang op de nippel van de hoogteregelaar voor?
na een reparatie zat de stalen beugel, die alle octopus slangen bij elkaar houdt, kennelijk te strak of zaten er slangen in de verdrukking. De hoogteregelaar kon de lhm niet kwijt en heeft de slang eraf geschoten. ik heb net wat zitten worstelen maar het wil nog niet echt lukken. morgen wil ik nog een poging wagen als het licht is. heeft iemand tips of ervaring?
peter
Heb je een stukje afgesneden of de hele octopus vervangen, of was het er eentje van de kleine octopus (dikke retourslang drukregelaar + 2 dunne retourslangen van de hoogteregelaars voor en achter haaks daaraan gevulcaniseerd)?
Je kunt maar weinig lengte missen, welke variant dan ook. Wat je - igv kleine octopus - moet doen, dus niet degene die via een U-bocht naar het koppelblokje loopt, is de slang opduwen vanaf de 2 aftakkingen aan de retourslang van de drukregelaar, zowat bij de radiateur richting LHM-pot. Haal de - herbruikbare! - tyrap op het binnenscherm los, duw de slangen daar op en zorg dat je de lengte beneden ook krijgt. In het ergste geval de metalen beugel laten voor wat ie is, als je zeker weet dat de aandrijfas niet te dichtbij komt.
Zit het allemaal te vast, spuit het dan in met WD40.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
heb hem naar de garage gebracht. het moest op de tast, want zodra je met je hand bij het probleem zat, zag je niks meer. ik kreeg die slang met geen mogelijkheid op de nippel van de hoogteregelaar geschoven. nouja, dagje in een Micra en dan hopelijk donderdag weer zweven
bx-cannes schreef:heb hem naar de garage gebracht. het moest op de tast, want zodra je met je hand bij het probleem zat, zag je niks meer. ik kreeg die slang met geen mogelijkheid op de nippel van de hoogteregelaar geschoven. nouja, dagje in een Micra en dan hopelijk donderdag weer zweven
Hetzelfde probleem heeft de garage ook; dat doen ze dus waarschijnlijk niet voor een prikkie.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ja sorry, was een half verhaal. hij was namelijk eerst door de garage gerepareerd. daarna floepte de slang eraf, maar ik had m’n auto de dag erna echt nodig. daarom wilde ik het er zelf weer opzetten, omdat me dat de makkelijkste stap leek. dat viel toch even tegen in de avondschemer. hij staat inmiddels weer voor de deur. gefixt en wel.
ik heb nog wat foto’s op m’n mobiel staan van de bergingsactie toen de retourslang was gesneuveld. ik zal ze vanavond even posten…
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Hier de foto’s van de berging. Ik was dus opweg naar amsterdam toen ik bijna op bestemming kwam en de bekende rode stoplampjes zag flikkeren. Na de bx geparkeerd te hebben zag ik de druppels LHM er lelijk uitkomen bij het subframe achter het rechtervoorwiel.
Ik heb maar een belletje gedaan naar ANWB. Hij zei dat er een hd leiding was gesprongen en dat hij het niet kon fixen. Bergen dus.
Na 20 minuten stond deze uiterst vriendelijke berger klaar om de bx weg te halen. Hij kon naar Delft worden gebracht dus ik heb hem toen laten afleveren bij de garage hier.
Er bleek een retourleiding gesneuveld te zijn van de hoogteregelaar-voor. Niet die van de octopus, maar die andere, die via een T-las op een dikkere slang zit geplakt. Maandag was hij gerepareerd. ‘s Middags was hij echter alweer stuk. (zie eerste berichtje van deze post)
Het euvel is inmiddels weer hersteld en morgen ga ik er weer lekker mee naar amsterdam.
Hier de foto’s van de trietse aftocht van m’n wagen.
Ik had ook lekage bij m’n hoogte gregelaar voor. Ik d8 ook de retour slagen, maar nee… Het membraan van de regelaar was lek. Ik blij, want daar kan je teminste bij (rijmt)
rechter as eruit, onderste motorsteun, kapje eraf, moertje los (ik had nog een hoogteregelaar liggen) membraan eraf, en zo weer terug lezen. Klaar.
Maar mooi dat jou bix weer rijd, ik hoop dat ie lang zal rijden zonder z’n bloed te verliezen…
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
bx-cannes schreef:Hier de foto’s van de berging. Ik was dus opweg naar amsterdam toen ik bijna op bestemming kwam en de bekende rode stoplampjes zag flikkeren. Na de bx geparkeerd te hebben zag ik de druppels LHM er lelijk uitkomen bij het subframe achter het rechtervoorwiel.
Ik heb maar een belletje gedaan naar ANWB. Hij zei dat er een hd leiding was gesprongen en dat hij het niet kon fixen. Bergen dus.
Toch wel een beetje jammer dat die ANWB-er je niet vlotgetrokken heeft want dat had ie best moeten kunnen. Het was dus geen hogedruklek, maar een retourlek. Qua hoeveelheid LHM-verlies is deze slang, ook wel de kleine octopus genaamd, misschien nog wel erger dan een HD-lek.
Maar toegegeven, het is wel even weten wat je moet doen.
<opa>En dat leer je wel als je lang BX rijdt….</opa>
Ich bin ein Breaker
Hey, dat is bekend terrein, dat is de bosbaan
Maargoed, lastig zo’n lek, maar op zulke momenten kan ik me voorstellen dat je toch blij bent met de anwb
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
inderdaad, de bosbaan. daar woon ik zo onderhand. 2 keer per dag trainen voor het roeien.
de lhm lekte er inderdaad behoorlijk hard uit. ach ja, hebben we dat ook weer gehad denk ik maar. ben blij dat het weer werkt. zat toch weer even met samen geknepen billen in de auto, maar heb nu het idee dat het allemaal weer in orde is.