ontwikkeling FAQ/HOWTO
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 11 juli 2006 02:42 PM

Zie deze

Ik vind dit wel een leuke start voor Howto/Faq’s op het citroen forum. Alleen is deze invulling nog wat knullig. Niet de informatie die er staat, maar de manier waarop het nu vorm gegeven kan worden.

Mijn voorstel: maak per type een sobforum aan waarin techno mods sticky’s in kunnen plaatsen met technische info die zo goed gerubriceerd bewaard kan blijven.

Dit omdat veel technische kennis in de database “verdwijnt”. Dit omdat mensen vaak tussen de bomen het bos niet meer zien.

Nu is wel eens wat nuttige info in sticky’s gezet, maar dan zijn het nog draadjes waar iedereen kan reageren en zo krijg je dus topics met 30 pagina’s waarin het nog lastig filteren is op de juiste info.

Natuurlijk betekent dit wel weer een extra aanslag op de mods. Ook betwijfel ik of zo’n subforum of categorie voor ieder type wel van de grond komt. Als een type niet leeft op het forum, zul je ook niet de technische info voorbij zien komen die nodig is om een FAQ/HOWTO te vullen. Overigens, voor het BX deel ben ik best bereid om dit invulling te geven.

Ik begrijp van forumbeheerder Erik dat er nog wat haken en ogen zitten aan de technische implementatie. Toch krijgen ze het op andere forums wel voor elkaar. Dat moet hier toch ook kunnen!!?

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 juli 2006 10:20 PM
  [ # 1 ]

na enige tijd over dit te hebben nagedacht het volgende..

probleem 1 is war vind je mensen om dit goed te doen.
daar heb je dus per type 1 man voor nodig die niet alleen de tijd er voor heeft, maar ook technisch dusdanig goed is dat er geen onzin oplossingen in zo’n faq-howto komen te staan.

probleem 2 was dat je niet b.v. in het bx deel een subforum kan maken waarin je de faq’s netjes kan onder verdelen.

onder het hoofdforum heb je subforums. zoals zx ax cx bx enz
daaronder kun je alleen topic maken.
om het netjes te verdelen zou je per howto een topic moeten maken, maar als je dat onder het bx forum doet, zakt de howto weg naarmate er nieuwe topics komen of je zou hem sticky moeten maken, maar dan staat het topic voor je het weet vol met stickys en vallen de normale topics weg.

wat we wel zouden kunnen doen is een nieuw deel aanmaken, maar als je dat netjes wil onderverdelen krijg je een hele lange lijst erbij op de forum overzichts pagina en dat is ook weer niet wat we willen.
dus zolang we daar geen goede oplossing voor hebben zou je de howtoes per type in zijn eigen forum in 1 topic kunnen zetten.
goede ideeën blijven natuurlijk welkom.
er staat me iets van bij dat normale gebruikers niet kunnen reageren in dit forum deel, maar je kan me altijd een pb sturen

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 26 juli 2006 01:51 AM
  [ # 2 ]

je kunt gewoon ook een topic maken waarbij je in de startpost alles howto’s/faqs bijhoudt. en dan per howto/faq een nieuw bericht plaats .. zo hou je alles bij elkaar.

Bij Tweakers.net hebben ze de FAQ’s ed ook goed voorelkaar. Voorbeeld:  

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 26 juli 2006 10:42 AM
  [ # 3 ]

in dat geval hebben we alleen nog ff iemand nodig die het doet Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook