1 van de 37
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

PrutsyLJ zijn BX GTI -> Nieuwe koppeling hangt eronder!
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 juli 2006 03:58 AM

Allereerst..  :whoohoo en :cheer1 om een indruk te geven over blij ik met de Bix ben Laughing

Maar goed, de laatste tijd was ik marktplaats, speurders en de vraag&aanbod; sectie van dit geweldige forum al stevig in de gaten aan het houden. 6 september as haal ik als het goed is mijn rijbewijs en dan moet er natuurlijk wel een Citroen voor handen zijn. Nou hebben mijn ouders ook een Citroën, een geweldige Xantia 1.8 16v op gas maar die is eigenlijk altijd in gebruik. Dan dus maar op zoek naar een eigen vervoermiddel. Mijn voorkeur ging eigenlijk toch wel uit naar een BX of eventueel een Xantia. Mijn pa heeft 4 Bx’en gehad gespreid over de afgelopen 12 jaar (als ik het me goed herinner een 16RS, 19TZI, 16TZI, en een Chiq) en nu is er ongeveer driekwart jaar alweer een Xantia. De laatste BX is bovendien vakkundig gesloopt door MCdean en anderen hier nadat deze echt helemaal op was.
De Xantia is gewoon een stuk duurder om rijdend te houden dan een BX en tsjah die laatste tich jaar heeft de liefde voor de BX zich toch wel diep in deze jongeman geworteld. Er bood zich al eerder een geschikte kandidaat aan de 19TZI die beek3762 aanbood. Helaas ontbrak het budget daarvoor op dat moment en met het oog op de vakantie heb ik die maar laten schieten. Achteraf gelukkig (niets ten kwade van de door jouw aangeboden TZI hoor beek3762 Wink ). Maar goed nu zag ik opeens op marktplaats de zwarte GTI staan en toen ik de naam heleen zag staan begon er opeens een lampje te branden. Hier nog maar eens gekeken en jawel hoor daar stond hij. Dus toen gelijk maar een PB’tje gestuurd en zowaar ik kon hem kopen.
Hel1 wou graag zelf de morettes houden wat voor mij geen probleem is aangezien ik de normale koplampen gewoon mooier vind. Hetzelfde gold voor de velgen die op dit moment op de auto zitten dus wat dat aangaat waren we het snel met elkaar eens, en na overleg met mijn vader ja gezegd.
En als het allemaal goed gaat word hij volgende week woensdag opgehaald en mag tie een tijdje pronken op de oprit hier. Hij word wel geschorst tot ik mijn rijbewijs heb, gelijk een mooie reden om de dingen die er aan gedaan moeten worden te doen.

To be continued dus!! Evil or Very Mad

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 juli 2006 06:19 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd!

Das wel een erg gave bak! airco is echt super, dat mis ik nog in de mijne.
Heel veel plezier dermee! maar dat komt wel goed!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 26 juli 2006 10:54 AM
  [ # 2 ]

Mooi, mooi, mooi!

Hopen dat je inderdaad je rijbewijs haalt. Mocht dat het geval zijn en de bx is geschorst en je wil direct gaan rijden zul je toch de maanden ervoor de wegenbelasting moeten betalen. Pas na 3 maanden verdien je er wat op dus even goed rekenen anders kost het je meer geld!

Maar in ieder geval succes komende september

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 juli 2006 11:09 AM
  [ # 3 ]

Van harte met je aanwinst, en erg veel succes met afrijden.

Denk je wel aan jezelf als je in zo’n monster rond tuft?  Wink

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 26 juli 2006 12:49 PM
  [ # 4 ]

Wow gefeliciteerd! een GTI als eerste auto… Toen ik mijn rijbewijs haalde heb ik ook een week in een GTI gereden. Heel verslavend hoe vaak je wil weten hoe snel hij op de 100 zit Laughing 
Hoop dat je er lang plezier van hebt!

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 juli 2006 01:43 PM
  [ # 5 ]
patje74 schreef:

Van harte met je aanwinst, en erg veel succes met afrijden.

Denk je wel aan jezelf als je in zo’n monster rond tuft?  Wink

Mjah ik heb zo vaak Blik Op De Weg en averwante programma’s gezien dat ik niet eens te hard durf te rijden Very Happy

Hopen dat je inderdaad je rijbewijs haalt. Mocht dat het geval zijn en de bx is geschorst en je wil direct gaan rijden zul je toch de maanden ervoor de wegenbelasting moeten betalen. Pas na 3 maanden verdien je er wat op dus even goed rekenen anders kost het je meer geld!

Maar in ieder geval succes komende september

Dankje! Goed dat je dat even zegt, want dan heeft het idd geen zin om hem te schorsen. Hij word dus niet geschorst kan ik gelijk de APK regelen want die is ook bijna verlopen.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 juli 2006 04:15 PM
  [ # 6 ]

iig een vertrouwd interieur erin Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 26 juli 2006 05:24 PM
  [ # 7 ]

Leuk hoor, weer iemand die een BX GTI had nog voordat ie zijn rijbewijs heeft Laughing

Denk je er wel aan dat als je hem op je naam wil zetten je dan zonder rijbewijs een uitreksel van het bewoonsregister moet hebben?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 juli 2006 09:45 PM
  [ # 8 ]
Simpele Ziel schreef:

Leuk hoor, weer iemand die een BX GTI had nog voordat ie zijn rijbewijs heeft Laughing

Denk je er wel aan dat als je hem op je naam wil zetten je dan zonder rijbewijs een uitreksel van het bewoonsregister moet hebben?

Weet het wel zeker Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 27 juli 2006 01:50 AM
  [ # 9 ]
Simpele Ziel schreef:

Hij gaat op naam van 1 van mijn ouders vanwege verzekeringtechnische reden Mr. Green  (En ja ik weet dat het eigenlijk niet mag).

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 27 juli 2006 01:56 AM
  [ # 10 ]

Hij gaat op naam van 1 van mijn ouders vanwege verzekeringtechnische reden Mr. Green (En ja ik weet dat het eigenlijk niet mag).

Het mag dus wel. Maar dan moet je dat bij de verzekering aangeven dat jij de regelmatige bestuurder bent. Dan mag het wel, en word dat ook genoterd!

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 27 juli 2006 03:45 AM
  [ # 11 ]
McDean schreef:

iig een vertrouwd interieur erin Laughing

Toch fijn een stukje herinnering aan de chiq Laughing

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 27 juli 2006 04:37 AM
  [ # 12 ]

Gefeliciteerd met deze mooie GTI. Veel plezier ermee.

Ik heb de wagen 1 maal in het echt mogen aanschouwen en was aangenaam verrast van hoe mooi een BX toch kan zijn in het zwart. Normaalgesproken vind ik zwart absoluut geen mooie kleur voor een BX, maar bij deze past het juist wel weer.

PS: Indirect help je mij ook trouwens.  Laughing

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 27 juli 2006 02:46 PM
  [ # 13 ]
XBXG schreef:

PS: Indirect help je mij ook trouwens.  Laughing

*kijkt naar autolijst* aha i c Very Happy

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 27 juli 2006 04:15 PM
  [ # 14 ]

Tsja, maar op deze manier bouw je ook geen No-claim op he…dat is dan wel weer jammer…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 juli 2006 04:21 PM
  [ # 15 ]
Simpele Ziel schreef:

Tsja, maar op deze manier bouw je ook geen No-claim op he…dat is dan wel weer jammer…

No-claim is onderhandelbaar. Zo kreeg ik zomaar 5 schadevrije jaren kado omdat ik een (NB zelf geschreven-) verklaring overhandigde dat ik al jaaaaaren schadevrij in een bedrijfsauto heb gereden.
Je kan het zo mooi maken als je zelf wil, maar starterskorting kan je altijd bedingen zodra je de “risicogroep” bent ontgroeid.

En als ik ooit weer eens een nieuwerwetse auto ga verzekeren (al mijn auto’s zitten in een young/oldtimer verzekering waarbij je geen no-claim op kan bouwen) weet ik zeker dat ik wel korting krijg hoor!  Wink

Profiel  

1 van de 37
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook