Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Beste Mark,
Loopt het water ( overigens altijd van boven naar beneden ) aan de ruitzijde eruit of aan de sponningzijde? Een nieuw raamrubber lost meestal dat eerste probleem op.
sterkte
Joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tja,dat weet ik niet zeker, ik zat op de snelweg en heb niet echt kunnen checken…
Ik dacht aan de ruitzijde, dus een nieuw rubber zou het dan wellicht oplossen. Is kitten en/of rubber vaster zetten (op de een of andere manier) nog een optie ?
Ik constateer nl. dat het rubber niet overal even strak tegen het raam (en trouwens ook tegen het dak (vanaf de sponningzijde) aanzit.
Mark
Mark
Ik ben het met Joris eens.
Kitten kan overigens (tijdelijk??) soelaas bieden.
Ik had destijds met mijn DS hetzelfde euvel. Maar altijd alleen bij VEEL regen en wind op de snelweg.
Het kwam dan vanaf midden boven aan de binnenkant naar benden lopen.
Bij mij gaf 3M ruitenkit goed resultaat (wel smeertroep want alles zit meteen onder als je niet uitkijkt )
Succes.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan proberen de ruit meer omhoog te stellen, maar pas op dat je em niet breekt!
Ruitrubbers zijn er in twee smaken. Grijs voor de gelaagde ruiten en zwart voor de duralex versie.
De zwarte is strakker als je die met een gelaagde (dikkere) ruit toepast..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een DS voorruit haal je er natuurlijk niet gemakkelijk uit, maar de keren dat ik bij andere wagens een ruit heb vervangen, heb ik de randen eerst ingespoten met tectyl. Hierdoor glijd het hele zaakje gemakkelijk op zijn plaats en als het drog is heb je de handel gelijk goed dicht.
bogaard77 schreef:De zwarte is strakker als je die met een gelaagde (dikkere) ruit toepast..
Dass toch geen porum op bijv. een DS23inj
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat je mooi vindt.. Ik vind die zwarte rand mooier dan de grijze….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Wat je mooi vindt.. Ik vind die zwarte rand mooier dan de grijze….
oke,.............over smaak valt niet te twisten
ik laat de orginaliteit maar ffff buiten beschouwing…..................
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
bogaard77 schreef:
Ruitrubbers zijn er in twee smaken. Grijs voor de gelaagde ruiten en zwart voor de duralex versie.
De zwarte is strakker als je die met een gelaagde (dikkere) ruit toepast..
Dit lijkt me niet juist: de DS had altijd (al vanaf 55) een grijs rubber , en werd toen echt met gewoon duralex glas geleverd.
De ID had altijd een zwart rubber.
Of de DS wel met gelaagde voorruit geleverd is en de ID (DSuper) niet, dat zou ik niet weten. Maar volgens mij verschillen die rubbers alleen in kleur hoor!
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Een grijs raamrubber past ook beter bij de pallas stootlijsten op de deuren!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik wil er af wezen .. Maar mijn ID19B had een grijs rubber…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mijn DSpécial ‘72 ook…...en ik ben er 99,99% zeker van dat het originele rubber er nog in zat toen ik de auto in ‘93 kocht..
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Misschien is het eerst handig om te kijken waar het water ECHT vandaan komt? Ik heb namelijk zelf weleens lekkage gehad bij de antenne aansluiting en dat sijpelde via de kabel langs de a stijl. En ik heb ook weleens gehad dat het parkertje (midden op de dakrand) zorgde voor lekkage. Ik kreeg toen zo’n keurig straaltje achter de achteruit kijk spiegel. Mocht één van de bijv. bovengenoemde situaties de oorzaak zijn dan is het euvel natuurlijk makkelijk te verhelpen en hoeft het voorruit er niet uit!
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
lekkende vorruit
Bij mij regende het binnen vooral bij veel (rij)wind. Op de radio, mobiel en navigatie is dat niet echt lekker, naast de natte knieen! De ruit bleek erg los in het rubber en in de sponning te zitten. De voor-dakrand zwabberde op en neer en daarmee het grijze (23ie’74) rubber over het raam. Op een warme dag (zacht rubber) heb ik met zwarte carrosseriekit de ruit binnen en buiten dicht geplakt. Kostte me 3 spuitmondjes… Alles zit nu als een huis en geen lekkage. Of de nu stijvere constructie voor problemen kan zorgen weet ik niet. In ieder geval blijft de voor-dakrand goed op zijn plek.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!