Beste forummers,
Als ik mijn gaspedaal meer als halfgas druk blijft ie hangen. Ik heb het idee dat het niet aan de kabel licht. Deze heb ik nog even gesmeerd en heb van onder de kap gas gegeven met de zwarte schuif. Als je over een bepaald punt komt blijft ie steken. De kabel kan ik dan nog wel bewegen maar die zwarte schuif niet meer. ( met niet lopende motor blijft hij niet steken)
Heeft iemand dit ook eens gehad of weet iemand wat het zou kunnen zijn?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Foto??
Jos van der Voort
nee geen foto, heb je niets aan.
M’n gas blijft gewoon hangen als hij over een bepaald punt komt. De kabel zit dan niet vast want die is nog wel te bewegen. Het zal dan dus iets met het mechanisme onder de kap zijn. Toch loopt deze heel erg mooi soepel, en als de motor niet loopt blijft hij ook niet vast zitten.
Ik heb inmiddels gehoord dat er van binnen ofzo achter een buis ook ergens een scharnierpunt zit, daar zal ik nog eens even naar kijken
dat scharnierpunt wat van binnen zit, daar bedoelde ik inderdaad mijn gasklep mee. (kwam ik pas achter toen ik het open had gehaald hoor)
Ik heb niks vreemds kunnen vinden dus ik heb alles maar in de wd-40 gespoten. Nog niet weer getest omdat de buurt er niet zo blij mee zal zijn dat ik constant sta te gassen hiero, ik ga het dus onderweg ondervinden vanavond.