Feest! Universele afsb CV
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 26 juli 2006 10:58 PM

Oke..ik heb even een probleem met mijn CV in mijn BX. Deze is achteraf ingebouwd met orginele CV maar…bedrading is dus niet orgineel.

Orginele CV (van links van rechts)

Bruin - Wit - Groen(2x groen) - Rood(2x rood..de 1e loopt over in 2 groene) - Grijs - Niks - Grijs (als het goed is)

Nu ben ik een beetje aan het ontleden geweest

Bruin..constant 12V
Wit (ws massa?)

Voorderest kom ik er niet helemaal uit..

De nieuwe CV…:

Rood = Constant 12v
Zwart = massa

                Positieve puls:    Negatieve puls:    losse deurmotoren:
Groen/paars     +12v             massa             +12v
Groen/wit       isoleren           isoleren             massa
groen           sluiten           sluiten             sluiten motor groen
blauw/paars     +12v           massa               +12v
blauw/wit       isoleren         isoleren             massa
Blauw           open             open               open motor blauw

Ik word bijna kleurenblind..ben op elektro gebied echt een kneus..wie helpt?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 juli 2006 01:55 AM
  [ # 1 ]

Re: Feest! Universele afsb CV

Ijs schreef:

Oke..ik heb even een probleem met mijn CV in mijn BX. Deze is achteraf ingebouwd met orginele CV maar…bedrading is dus niet orgineel.

Orginele CV (van links van rechts)

Bruin - Wit - Groen(2x groen) - Rood(2x rood..de 1e loopt over in 2 groene) - Grijs - Niks - Grijs (als het goed is)

Nu ben ik een beetje aan het ontleden geweest

Bruin..constant 12V
Wit (ws massa?)

Voorderest kom ik er niet helemaal uit..

De nieuwe CV…:

Rood = Constant 12v
Zwart = massa

                Positieve puls:    Negatieve puls:    losse deurmotoren:
Groen/paars     +12v             massa             +12v
Groen/wit       isoleren           isoleren             massa
groen           sluiten           sluiten             sluiten motor groen
blauw/paars     +12v           massa               +12v
blauw/wit       isoleren         isoleren             massa
Blauw           open             open               open motor blauw

Ik word bijna kleurenblind..ben op elektro gebied echt een kneus..wie helpt?

Zie voor de echte kleuren de codes rondom de originele module 90 (rechtsboven) schema en legenda. Wat er bij jou aan geknutseld is weet alleen degene die dat gedaan heeft.

Maar als je echt zo’n kneus bent, sja, wat wil je er dan mee? Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 juli 2006 02:06 AM
  [ # 2 ]

Aj, heb het CV schema van Citroën nog niet doorgelezen maar als het echt zo’n ramp is in jouw auto dan is het misschien handiger om alles door te meten…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 28 juli 2006 02:30 AM
  [ # 3 ]

Veel succes!!!
Ik ben ook bezig met inbouwen van radiografische ab. Bij mij zat er infrarood in met extra module voor aansturing van knipperlichten. Helaas zijn bijna alle interieurdraden groen. Kan dus alles gaan doormeten wat nou wat is. pffffffffffffffff

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 juli 2006 03:05 AM
  [ # 4 ]

De kortste klap; alle draden even opnieuw trekken, dan hoef je niet in een ander zijn rommel te werken.
En je bent waarschijnlijk net zo snel klaar, alleen is het veel minder frustrerend werken.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 juli 2006 03:07 AM
  [ # 5 ]

Kan ook,  als je halverwege bent en je bent achter welke draad nou waarvoor is dan is het wel frustrerend dat je alles opnieuw aanlegt Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 28 juli 2006 03:14 AM
  [ # 6 ]
karel schreef:

Maar als je echt zo’n kneus bent, sja, wat wil je er dan mee? Wink

Soms toch een te groot ego Wink

patje74 schreef:

De kortste klap; alle draden even opnieuw trekken, dan hoef je niet in een ander zijn rommel te werken.
En je bent waarschijnlijk net zo snel klaar, alleen is het veel minder frustrerend werken.

Opnieuw trekken..neeeehee

Maar ik wil dus weten..welke draad zorgt voor het openen van de deur, en welke dicht..welke voor stroom naar deuren..etc?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 juli 2006 03:18 AM
  [ # 7 ]

dan pak je je dradenbos…zet je de multimeter erop…en dan doe je je deuren open en dicht met de sleutel(CV werkt wel?)
Niets af te lezen? dan ga je naar de volgende draad…

Ik heb zelf ook een schruft hekel eraan om nieuwe draden te trekken hoor Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 juli 2006 03:19 AM
  [ # 8 ]
Ijs schreef:

Maar ik wil dus weten..welke draad zorgt voor het openen van de deur, en welke dicht..welke voor stroom naar deuren..etc?

De dooddoener van de dag; meten is weten. Zo moeilijk kan dat niet zijn toch?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 juli 2006 03:21 AM
  [ # 9 ]

Alleen als je weet wat je meet…

Erik zegt dat ie een kneus is op electro gebied dus ik denk dat ie al iemand moet inschakelen om hem met een multim meter overweg te helpen…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 28 juli 2006 06:35 PM
  [ # 10 ]

Ik ga zelf waarschijnlijk de gehele bedrading voor de elektrische ramen en centrale deurvergrendeling opnieuw leggen, maar dat heeft ook met het feit te maken dat ik met de auto het circuit op ga en er dus geen spaghetti in de auto moet liggen.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 29 juli 2006 03:17 AM
  [ # 11 ]

Waarop ik mij afvraag wat je met elektrische ramen moet op een circuit ...

laat me meet kastje nou net dood zijn, even nieuwe fixen… Crying or Very sad

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 11 augustus 2006 02:55 AM
  [ # 12 ]

Was het nog gelukt met de CV?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 11 augustus 2006 02:57 AM
  [ # 13 ]

We zijn weer 1 zekering verder…

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 11 augustus 2006 01:39 PM
  [ # 14 ]

Ik heb hier nog een radiografisch kastje liggen dat aan dat relaiskastje van de CV geknoopt zit (middentunnel). Uit dat relaiskastje komen een paar draden (duh…)... 2 opmerkingen hierover:

1. de draden staan duidelijk uitgelegd in de vraagbaak bij elektrische schema’s

2. aan die MEGA stekker die aan dat kastje zit, zitten op 2 plekken 2 draden in 1 stekkertje. Voor zover ik kan herinneren zijn die 2 draden voor openen resp. sluiten van de deuren.
bruine draad is meen ik de aarde, en de draad naast de bruine is meen ik de plus, maar.. 100% zeker ben ik niet. Als je aardig op MSN vraagt zoek ik het voor je uit Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook